۰
plusresetminus
روز به یادماندنی برای فوتبال شیراز

برد تاریخی قشقایی شیراز برابر پرسپولیس تهران/ اکبری: از بازیکنانم فقط خواستم خودشان باشند

تاریخ انتشارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۳
تیم فوتبال "قشقایی شیراز" با شکست تیم پرآوازه پرسپولیس تهران در ورزشگاه حافظیه توانست ضمن خلق یک شگفتی بزرگ، به مرحله بعدی جام حذفی نیز صود کند و بار دیگر تماشاگران شیرازی را با فوتبال آشتی دهد.
برتری قشقایی شیراز مقابل پرسپولیس تهران
برتری قشقایی شیراز مقابل پرسپولیس تهران
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از خبرگزاری ها تیم فوتبال "قشقایی شیراز" با شکست تیم پرآوازه پرسپولیس تهران در ورزشگاه حافظیه توانست ضمن خلق یک شگفتی بزرگ، به مرحله بعدی جام حذفی نیز صود کند و بار دیگر تماشاگران شیرازی را با فوتبال آشتی دهد.
مهدی شیری هافبک سابق تیم های برق شیراز و پرسپولیس در 38 سالگی با محاسن سفید به عنوان رهبر قشقایی ها 120 دقیقه در میدان جنگید و با تجربه بالای خود در ضربات پنالتی توانست زمینه صعود این تیم دسته دومی به مرحله بعد را فراهم کند. هافبک کلیدی قشقایی بعد از بازی در گفتگو با خبرنگار "ورزش سه"، حرف های جالبی زد که در زیر می خوانید.
بازی با پرسپولیس هدیه خداوند به قشقایی ها بود
بعد از قرعه ای که نصیب مان شد هم ناراحت بودیم هم خوشحال. ناراحت از این بابت که به سخت ترین حریف ممکن خورده بودیم و احتمال حذف زودهنگام مان وجود داشت و خوشحال از این بابت که جلوی پرسپولیس می توانستیم تیم قشقایی و طرفداران مان را به همگان بهتر معرفی کنیم و خودم شخصا به بچه ها گفتم که این هدیه خداوند به ما بود که با پرسپولیس بازی کنیم و توانایی مان را بروز دهیم. حالا همه قشقایی را می شناسند و می دانند چه تیم خوب و با برنامه ای است، تیمی با طرفداران پرشمار که جان شان را نیز برای این تیم می دهند.
بعد از گل ترس مان ریخت
ما یک تیم خوب و تاکتیکی هستیم که توانستیم با تلاش مضاعف خودمان را به این سطح از آمادگی برسانیم. در بازی با پرسپولیس هم به نظرم با گل زودهنگامی که وارد دروازه حریف مان کردیم کار را برای صعود آسان تر کردیم. چه بسا اگر ما گل می خوردیم ورق بازی برمی گشت و دیگر شاهد این موفقیت بزرگ نبودیم. بعد از گلی که زدیم ترس مان ریخت و بچه ها فهمیدند که می توانند از پرسپولیس هم بگذرند.
می دانستم آنالیز شدیم پنالتی را چیپ نزدم
ضربات پنالتی همه جا 50 -50 است و ما هم از این قاعده مستثنی نبودیم اما اعتراف می کنم کمی هم خوش شانسی آوردیم که در آخرین ضربه بازی را به تساوی کشیدیم. در این که من چرا پنالتی را چیپ نزدم راستش دلیل خاصی نداشت چون خیلی وقت است که دیگر چیپ نمی زنم. چون می دانستیم بازی های ما آنالیز شده و به گلر پرسپولیس گفتند که بازیکنان چگونه پنالتی می زنند یک لحظه به خودم گفتم قید این کار را بزنم و دیگر چیپ نزنم و خدا رو شکر تصمیم خوبی هم گرفتم. بچه ها همه زدند سمت چپ دروازه بان پرسپولیس چون مشخص بود در این زاویه ضعف دارد اما زدم گوشه راست و جوری هم زدم که نتواند بگیرد.
پرسپولیس فکر نمی کرد با تیمی مثل ما روبرو می شود
در این که غیبت ملی پوشان پرسپولیس در روند حرکتی این تیم تاثیرگذار بود هیچ جای شکی نیست چون با همین نفرات ذخیره هم فشار زیادی روی دروازه ما آوردند . مسلما اگر پرسپولیسی ها با تیم کامل خود به شیراز می آمدند کار قشقایی برای صعود سخت تر از قبل می شد گرچه آن روز هم ما انگیزه بیشتری می گرفتیم تا به هر نحوی شده طرفداران مان را شاد به خانه بفرستیم. به نظرم دیروز هم پرسپولیس بعد از گل زودهنگام ما به شوک رفت و دیگر نتوانست بیدار شود چون تصور نمی کردند با تیمی مثل ما آماده روبرو شوند.
بنویسید فوتبال مهدی شیری را پیر کرد
دیگر 38 سال سن از من گذشته و با حرص و جوشی که در این فوتبال خوردم باید محاسنم سفید می شد(باخنده) بنویسید فوتبال مهدی شیری را پیر کرد!
 

 
امیدوارم بتوانیم با تراکتورسازی هم بازی کنیم
کل هدف ما این است که صعود کنیم به لیگ یک.  شرایط مان خوب است، جام حذفی جام شگفتی هاست و الان هم بعد از عبور از سد پرسپولیس باید با برق نوین شیراز بازی کنیم. تیمی که در گروه خودمان در لیگ دسته دوم است و ما باید در لیگ دو آنها را می بردیم اما در بازی اول تن به تساوی دادیم. این بازی را ببریم می خوریم به تراکتورسازی که این هم شانس خوب دیگری است که با یک تیم مدعی و پرستاره روبرو شویم.
به پرسپولیسی ها گفتم نانی که سر سفره می برم باید حلال باشد
هواداران پرسپولیس؟! من شرمنده تک تک هواداران پرسپولیس هستم باور کنید در این چند ساعت به اندازه ای پی ام از آنها گرفتم که خودم آتش گرفتم اما جواب پی ام های طرفداران را دادم و برای شان تشریح کردم که مجبور بودم برای برد تیمم تلاش کنم تا نانی که به سفره می برم حلال باشد. طرفداران پرسپولیس شک نداشته باشند که پرسپولیس قهرمان می شود آن هم با اختلاف 10 تا 15 امتیازی.

اکبری: از بازیکنانم فقط خواستم خودشان باشند
اصغر اکبری مربی تیم قشقایی شیراز در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی پرسپولیس تهران و قشقایی شیراز اظهارداشت: از شاگردانم تشکر می کنم که مسائل مطرح شده در تمرینات را به خوبی پیاده کردند و توانستیم با باتوجه به وضعیت  موجود خودمان نتیجه مطلوب را کسب کنیم.
وی افزود: به بازیکنان تیم قشقایی گفتم چند سالی است شیراز در سطح فوتبال مملکت دیده نشده است و این بازی می تواند نمایشگاه فوتبال فارس و ویترینی برای افتخارات شما شود زیرا ورزشکارانی بومی هستنید که کمتر دیده می شوید اما امروز با تلاش بیشتر می توانید فعل خواستن را انجام دهید.
مربی تیم قشقایی شیراز اضافه کرد: وقتی عملکرد خوب باشد ، تمرینات را خوب انجام دهید به خودی خود نتیجه می گیرد که خوشبختانه ورزشکاران قشقایی امروز مثل واحد منسجم با انضباط کار دفاعی انجام دادند و اگر نفرات جلو خودشان راباورداشتند گل دوم را نیمه اول می زدیم.
اکبری ضمن تاکید بر اینکه در این بازی استرس کمی داشته است، بیان کرد: چون می خواستیم با تیمی بازی کنیم که فراتر از آسیا بازی می کند استرس نداشتم فقط از ورزشکارانم خواستم خودشان باشند.
وی عملکرد برانکو در فوتبال ایران را مثبت ارزیابی کرد و افزود: یکی از کارهای مناسب برانکو از بین بردن بازیکن سالاری بود و در ادامه تبدیل تیم پرسپولیس به یک واحد منسجم بود.
مربی تیم قشقایی خاطرنشان کرد: اگر ملی پوشان پرسپولیس در بازی حضورداشتند به طور حتم شاهد رقابت دیدنی تر بودیم و بازی زیباتر می شد.
اکبری سپس عنوان کرد: خداراشکر که این تیم متعلق به ترک زبان های قشقایی ایران است که هرجا می رویم ما را حمایت می کنند و به بازیکنان انگیزه می دهند.
وی ضمن ابراز خرسندی از حضور پرشور تماشاگران در ورزشگاه حافظیه تصریح کرد: درگذشته زمان بازی استقلال و پرسپولیس شاید درصد کمی از ورزشگاه در شیراز متعلق به تماشاگران بومی بود اما امروز نیمی از ورزشگاه حافظیه توسط تماشاگران قشقایی پر شد که این استقبال نشان می دهد کم کم شیراز نیز مانند انزلی، بوشهر ، تبریز دارد به جایگاهی می رسد که تیم های بومی در شهر خودشان غریب نیستند.
کد مطلب : ۱۵۳۲۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما