۰
plusresetminus
یادداشت؛

خاک نپاشید به خورشید اگر تب دارید!

تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۵
نقش عالم نمایان جاهل و یا مغرض که بر اعمالی چون قمه زنی مهر تایید می زنند بسیار حائز اهمیت است چرا که این افراد در ترویج این خلاف شرع بَیِّن و عامل تخریب و تحدید شیعه، نقشی اساسی دارند...
قمه زنی
قمه زنی
حافظ نیوز/ سرویس فرهنگی بار دیگر ماه محرم از راه فرا رسید و موسم برپایی خیمه های عزای ابا عبدالله الحسین(ع) در سراسر عالم گسترده شد.
اتفاقی میمون و مبارک که می توان آن را عامل اصلی بقای اسلام و گسترش تشیع طی 14 قرن اخیر دانست و باید به آن افتخار کرد. اما این حماسه باشکوه که در ماه های محرم و صفر به وقوع می پیوندد، از دیرباز در معرض برخی آفت ها و انحرافات نیز بوده و با افزایش نفوذ تشیع در عالم، توطئه ها برای سیاه نشان دادن این مکتب حَقِّه تشدید شده است.
بر همین اساس، فرقه لندنی تشیع از سالها پیش تمرکز خود را بر اشاعه اعمالی چون قمه زنی و آسیب رساندن به خود و نوجوانان و جوانان در این مراسم گذاشت که ماحصل آن، نشان دادن چهره ای زشت و کریه به مخاطب عام جهانی از این واقعه عظیم و مذهب تشیع است.
تنها کافیست کلماتی چون عاشورا و کربلا را به زبان های مختلف در فضای مجازی جستجو کنیم تا با دیدن عکسها و تحلیل های مربوطه، متوجه عمق فاجعه ای که طی این سالها اتفاق افتاده بشویم و افسوس بخوریم که چرا برخی از علما در برابر این انحرافات، سکوت پیشه کرده و برخی دیگر نیز متاسفانه در مقام تایید برآمدند؟ و البته در این میان، باید درود فرستاد بر مراجع بزرگواری که علیرغم همه فشارها و تخریب ها، بر حرمت آسیب جانی رساندن به خود و دیگران در هر شرایط زمانی تاکید میکنند.
با این حال، هستند برخی افراد به ظاهر عالم که با جهل خود و برداشت غیر صحیح از آموزه های دینی، حِلّیت مواردی چون قمه زنی را در ایام ماه محرم اشاعه می دهند و در واقع، پازلی دیگر از نقشه استکبار و صهیونیسم جهانی را تکمیل می کنند.
برخی شهرهای مقدس عراق در عاشورایی که گذشت، شاهد صحنه های زشت و زننده آسیب رساندن برخی افراد به خود و دیگران بود که به اسم عزای امام حسین(ع) انجام می شد و متاسفانه، امسال در وقوع برخی مسائل، افراط گری هایی به وقوع پیوست که مسبوق به سابقه نبوده است.
فارغ از آن جماعتی که دست به چنین اقدامات خلاف شرع و جنون آمیزی می زنند، نقش عالم نمایان جاهل و یا مغرض که بر این قبیل اعمال مهر تایید می زنند بسیار حائز اهمیت است چرا که این افراد در ترویج این خلاف شرع بَیِّن و عامل تخریب و تحدید شیعه، نقشی اساسی دارند و قطعا در راستای بدنام کردن دستگاه مقدس و پاک ابا عبدا... نقش ایفا می کنند. آیا به راستی وقت آن نرسیده که علمای اعلام و ربانی، تعارفات مرسوم را کنار گذاشته و در این عرصه، جدی تر از گذشته ورود کرده و با انحرافات موجود مقابله نمایند؟
نویسنده: مصطفی مشفقیان
 
کد مطلب : ۱۵۵۱۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما