۰
plusresetminus
به بهانه انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام؛

چرا شعارهای زیبا هیچ گاه در شیراز رنگ و بوی عمل به خود نمی گیرند؟!

تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۲
فارغ از تورهای معمول گردشگری و تهیه بروشور و چند کلیپ برای عرضه در رسانه های بین المللی، چه اتفاق شگرف دیگری قرار است برای شیراز و پایتخت جوانان جهان اسلام در سال جاری بیفتد؟
شیراز
شیراز
حافظ نیوز/ سرویس اجتماعی طی چند هفته گذشته، فضای رسانه ای و فرهنگی شیراز از این رویداد خبری آکنده شد که عنوان پایتختی جوانان جهان اسلام به شیراز تعلق گرفته است.
عنوانی دهان پرکن و پرطمطراق که بسیاری از مسئولان شهر و استان، طی روزهای اخیر درباره آن سخن گفته و بر لزوم بهره گیری از ظرفیت هایش تاکید کرده اند.
اما به راستی کدام ظرفیت؟
بد نیست مسئولانی که به گفته خود، بیش از یک سال برای کسب این عنوان برای شهر مقدس شیراز تلاش کرده اند به این پرسش صادقانه پاسخ دهند که این عنوان، چه فضا و فرصت جدیدی را برای شیراز و جهان اسلام و جوانانش خلق خواهد کرد؟
چه برنامه جامع و مدونی فارغ از برنامه های شعاری و تکراری برای بهره گیری از این رویداد در نظر گرفته شده؟
نهادها و ارگان هایی چون شورای شهر، شهرداری، استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و دست آخر اداره کل فرهنگ و ارشاد برای بهره مندی حداکثری شیراز از این فرصت به وجود آمده چه برنامه ریزی دقیقی انجام داده اند و چند ساعت کار کارشناسی در این باره صورت گرفته است؟
چند درصد قریب یک و نیم میلیون شهروند ساکن شهر شیراز امروز می دانند که شهرشان به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال جاری انتخاب شده؟ از چه تعداد از نخبگان فرهنگی و اجتماعی شیراز، استان فارس و کشور  طی ماه های گذشته، خواسته شده که درباره ظرفیت ها و برنامه هایی که می توان به عنوان پایتختی جوانان جهان اسلام پیاده سازی و اجرا کرد فکر کرده، نظریه پردازی و ایده پردازی کنند؟
فارغ از تورهای معمول گردشگری و تهیه بروشور و چند کلیپ برای عرضه در رسانه های بین المللی، چه اتفاق شگرف دیگری قرار است برای شیراز و پایتخت جوانان جهان اسلام در سال جاری بیفتد؟ چقدر از ظرفیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) و دیگر امامزادگان واجب التعظیم شیراز و شناساندن آنها به جهان اسلام در این راستا اسفاده خواهد شد؟
همه اینها حاکی از آن است که در این باره، یک بی برنامگی فاجعه بار رخ داده و این فرصت به احتمال فراوان، همانگونه که به سرعت ایجاد شده به سرعت نیز از دست خواهد رفت و ماحصل آن نیز تنها یک عنوان زیبا برای درج در تاریخ شیراز است و دیگر هیچ!!
مگر آنکه متصدیان امر در این اندک فرصت باقیمانده طرحی نو دراندازند...
 تهیه و تنظیم: سجاد زارع
 
 
کد مطلب : ۱۵۵۱۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما