۰
plusresetminus
اتصال فارس به دریا پیشکش!

کدام مسئول پاسخگوی جدا شدن «منطقه ویژه اقتصادی لامرد» از فارس می باشد؟

تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۸
در روزهای اخیر خبری از سوی مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان منتشر شد که بر اساس آن، منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد و پارسیان ادغام و شرکتی مستقل تحت نظر منطقه پارسیان شکل می گیرد.
اتصال فارس به دریا
اتصال فارس به دریا
حافظ نیوز/ سرویس اجتماعی سالها پیش، بحث اتصال فارس به دریا از طریق الحاق چند روستای کوچک از هرمزگان به فارس مطرح شد و به عنوان یک ضرورت ملی و مهم، در شورای عالی امنیت ملی نیز به بحث گذاشته شد و پس از تایید و تصویب، به امضای عالیرتبه ترین مقامات نظام نیز رسید.
اما داستان از آنجایی آغاز شد که مسئولان استان هرمزگان، اعم از مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس جملگی خواستار لغو این الحاق شدند و بر عدم جدایی این چند روستای کوچک، بسیار اصرار ورزیدند.
از سوی دیگر، در استان فارس، عده ای از مسئولین ترجیح دادند سکوت پیشه کنند و برخی نمایندگان سابق استان در بهارستان نیز در قول موافق این الحاق ولی در عمل به مخالفت با آن پرداختند.
ماحصل این اتفاقات، این شد که اتصال فارس به دریا علیرغم نظر مساعدت دولت و تصویب در شورای عالی امنیت ملی و همراهی وزارت کشور و ... عملا راه به جایی نبرد.
اما به موازات این رویداد، در روزهای اخیر خبری از سوی مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان منتشر شد که بر اساس آن، منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد و پارسیان ادغام و شرکتی مستقل تحت نظر منطقه پارسیان شکل می گیرد.
بر این اساس، فارس یکی از مناطق مهم صنعتی خود را که نقش بسزایی در جذب بودجه و اعتبارات عمرانی داشت و می توانست اشتغال مناسبی را نیز برای جوانان منطقه جنوب استان ایجاد کند، از دست می دهد تا چشمه ای دیگر از عدم توانمندی مسئولان استان در حفظ داشته های فارس به نمایش درآید! خبری که این روزها امیدواریم تکذیب شود!
بنابراین اینک افکار عمومی استان و رسانه ها منتظر هستند تا مجمع نمایندگان استان و مسئولان ارشد دولتی در این باره پاسخگو باشند که چرا فارس نمی تواند در این منطقه ویژه اقتصادی که جزء خاک این استان نیز هست حضور مدیریتی داشته باشد و از منافع آن بهره مند شود؟
 
 
کد مطلب : ۱۵۵۲۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما