۰
plusresetminus
گزارشی از سفر وزیر بهداشت به فارس؛

طرح پزشک خانواده همچنان ادامه میابد/ پاسخ جالب وزیر بهداشت به منتقدان عملکرد رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۶
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پرداخت بیمه تکمیلی برای سزارین به معضل تبدیل شده است گفت: باید بیمه‌گران در این زمینه به قانون توجه ویژه داشته و این مهم را در برنامه‌ خود قرار دهند.
طرح پزشک خانواده همچنان ادامه میابد/ پاسخ جالب وزیر بهداشت به منتقدان عملکرد رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز
به گزارش حافظ نیوز،سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح طرح‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان فسا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر پرداخت هزینه درمان سزارین توسط برخی بیمه‌ها اظهار داشت: این موضوع به یک معضل تبدیل شده و گریبان جامعه را گرفته است.
وی با انتقاد از مدیران صندوق‌های بیمه‌گر تکمیلی که با پرداخت هزینه‌ها به بیمه‌گران بیمه تکمیلی سعی بر جذب و تبلغات خود دارند گفت: معتقدیم که اسامی تمامی بیمه شدگان به وزارت بهداشت اعلام شود و نواقصی که در اجرای این طرح وجود دارد برطرف شود.
وزیربهداشت همچنین در پاسخ به اینکه برخی نمایندگان معتقدند طرح تحول نظام سلامت بیترین اعتبار را به خود اختصاص داده است اظهار داشت: این موضوع را رد می‌کنم زیرا در معارفه وزیر آموزش و پروزش بودجه این این وزارتخانه از 14 هزار و200 میلیارد تومان به دو برابر افزایش یافته و این در حالی است، که بودجه وزارت بهداشت و درمان یک سوم این اعتبار است.
قاضی‌زاده هاشمی افزود: طرح تحول سلامت، یکی از طرح‌های کلان مهم کشوری است که برای اجرایی شدن آن نیاز به اعتبار بیشتری است و به تبع خدماتی که ارائه می‌شود طبیعی است که بیمه‌ها باید همکاری داشته باشند و در این زمینه نیز  دانشگاه علوم پزشکی فارس با گستره خدماتی که ارائه می‌کند توانسته امسال برای نخستین بار به تراز مثبتی دست یابد و این در حالی است که طلب‌کاری این دانشگاه از بیمه‌ها بیشتر از بدهکاری آن است.
وی گفت: برخی مسئولان و نمایندگان در مورد عملکرد دانشگاه علوم پزشکی فارس آدرس اشتباه می‌دهند و این در حالی است که باید آدرس درست داده و با نقد منصفانه عدالت را رعایت کنند.
وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سوالی در مورد اظهار نظر وی به نمایندگان فارس مبنی بر مورد برچیده شدن پزشک خانواده گفت: نه تنها در بیداری بلکه در خواب هم نگفتم زیرا طرح پزشک خانواده پایه اجرای تحول نظام سلامت در کشور است و به همین منظور در تلاشیم این طرح را در کشور همگانی کنیم.
قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: اجرای طرح این به 10 تا 15 سال نیازدارد و در تلاشیم نواقص آن را برطرف کرده و با افزایش تخت‌های بیمارستانی و کلینیک‌های ویژه درمانی این طرح را در کشور گسترش دهیم.
وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از ریشه‌دار و افتخارامیزترین دانشگاه‌های کشور است و این افتخارات نیز مربوط به بعد از انقلاب نیست زیرا قبل از انقلاب نیز پزشکانی که فعالیت داشته‌اند سرآمد بوده‌اند.
پیشنهاد معاونت وزارت بهداشت برای رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز
وزیر بهداشت همچنین در مورد برخی انتقادها در مورد علمکرد محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از آنجایی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یکی از موفق‌ترین روسای دانشگاه‌های کشور بوده و از وی خواسته شده به عنوان یکی از معاونت‌های وزارت بهداشت مشغول شود ولی خدمت کردن در شیراز را ترجیح دادند.
قاضی‌زاده هاشمی افزود: انتقاد برخی نمایندگان نسبت به عملکرد به دانشگاه در تصیمم‌گیری من تاثیرندارد و باید انتقاد سازنده باشد.
وزیر بهداشت در در مورد وضعیت اورژانس هوایی کشور نیز  گفت: در حال حاضر 45 پایگاه هوایی داریم که 50 درصد واحد این بار خدماتی از طریق نیروهای مسلح در حال انجام است و در این زمینه نیز  تلاش داریم از شرکت‌های خصوصی داشته باشیم.
وی در مورد تکمیل بیمارستان نیمه‌تمام شهرستان فسا نیز خاطرنشان کرد: نیاز است که علوم پزشکی فسا در امر افزایش تعداد بیمارستان‌های این  مرکز با همت استاندار فارس و نمایندگان مجلس تدابیری بیندیشد تا بیمارستان نیمه‌تمام امام حسین(ع) راه‌اندازی شود.
کد مطلب : ۱۵۶۲۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما