۰
plusresetminus
سردار یعقوب سلیمانی :

دولت مانع برگزاری بهتر اربعین است / ما به ویزا و دیگر مسائل انتقاد داریم

تاریخ انتشارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۱
تا مراسم اربعین حسینی فاصله زیادی باقی نمانده و مسئولان ارشد سیاسی کشور در کنار موج عظیمی از مردم که برای عزیمت به کربلای معلی برنامه ریزی می کنند،
به گزارش "حافظ نیوز" تا مراسم اربعین حسینی فاصله زیادی باقی نمانده و مسئولان ارشد سیاسی کشور در کنار موج عظیمی از مردم که برای عزیمت به کربلای معلی برنامه ریزی می کنند، درصدد هستند که بهترین شرایط را برای برگزاری این مراسم فراهم کنند. در این میان برخی از مسئولان نسبت به نحوه مدیریت و برگزاری مراسم اربعین انتقاداتی دارند و برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم در سال های آینده راهکارهایی ارائه می دهند.
 سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج که از تجربه بالایی در برگزاری مراسم های معنوی راهیان نور دارد در مورد مراسم اربعین و انتقاداتی که به نحوه برگزاری این مراسم وارد است گفت: ما به موضوع ویزا و مسائلی که در این رابطه پیش آمده است، انتقاداتی داریم و
برای مثال اگر شما موضوع راهیان نور که مسئولیت برگزاری آن بر عهده بنده است را بررسی کنید، از مجموع 200 هزار نفری که وظیفه مدیریت و راهبری این حرکت بزرگ را بر عهده دارند، تنها 10 درصدشان نیروهای کادری هستند
با نقدهای که رسانه ها و مردم در این رابطه طرح می کنند، همراه هستیم. واقعیت این است که حماسه اربعین حسینی یک رویداد همراه با شور و شعور است که مردم با عشق و علاقه آن را دنبال ی کنند.
سردار سلیمانی ادامه داد: به نظر من برای بهتر برگزار شدن مراسم اربعین ما چاره ای نداریم جز اینکه برای این مراسم عظیم بسترسازی کنیم و مدیریت آن را بر عهده مردم واگذار کنیم.
شما نگاه کنید در مورد دهه اول محرم و عزاداری این روزها همه امور بر عهده مردم است و مردم همه چیز را خوبی مدیریت و هدایت می کنند. بر این اساس است که من می گویم، مراسم اربعین را نیز که از همان جنس است، باید به عهده مردم بگذاریم.
وی افزود: برای مثال اگر شما موضوع راهیان نور که مسئولیت برگزاری آن بر عهده بنده است را بررسی کنید، از مجموع 200 هزار نفری که وظیفه مدیریت و راهبری این حرکت بزرگ را بر عهده دارند، تنها 10 درصدشان نیروهای کادری هستند و مابقی از روحانی گرفته تا آشپز و راهنما و... همه به صورت افتخاری فعالیت می کنند.
هم اکنون نیز مجموعه سپاه و بسیج چیزی حدود 80 هزار نفر را در بحث مدیریت و ساماندهی اربعین به کمک ستاد برگزاری اربعین وزارت کشور فرستاده است که از این جمعیت 50 هزار نفرشان خادم افتخاری و مردمی هستند.
سلیمانی در مورد امنیت مسیر سفر
سپاه و بسیج بر اساس وظایفی که بر عهده دارند، در موضوع تأمین امنیت مسیر زائرین نیز ورود دارند و تمام تلاش ما این است که شرایط را برای برگزاری هر چه بهتر و امن تر این حماسه بزرگ فراهم کنیم.
زائرین اربعین گفت: سپاه و بسیج بر اساس وظایفی که بر عهده دارند، در موضوع تأمین امنیت مسیر زائرین نیز ورود دارند و تمام تلاش ما این است که شرایط را برای برگزاری هر چه بهتر و امن تر این حماسه بزرگ فراهم کنیم.
وی بیان کرد: نکته جالبی که من باید بگویم این است که پس از حادثه انفجاری سامراء و شهید شدن تعدادی از هموطنانمان برخی تصور کردند این موضوع سبب خواهد شد انگیزه زائران کاهش یابد و شمار ثبت نام کنندگان کم شود اما این موضوع رخ نداد و حجم مردمی که برای حضور در کربلا ثبت نام کردند، افزایش یافت.
سردار سلیمانی تأکید کرد: برخی از دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می کنند تا با بزرگ جلوه دادن اختلافات شیعه و سنی و درگیر کردن ایران با موضوع تروریست موضوع فلسطین اشغالی را به فراموشی بسپارند ولی ما نباید مسئله فلسطینی ها را فراموش کنیم.
وی در پایان گفت: تا کنون حدود 80 هزار نفر از مرزهای مختلف و از کشورهای همسایه از جمله گرجستان، افغانستان و پاکستان و.. به صورت زمینی وارد ایران شده اند که از ایران به عراق بروند. در این زمینه نیز برنامه ریزی شده که برای آنها کمک هایی جلب شود و تلاش ما این است که آنها را به بهترین حالت ممکن به سمت مرزهای عراق راهی کنیم.

انتهای خبر/
کد مطلب : ۱۵۶۳۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما