۰
plusresetminus
مدیرکل صداوسیمای استان فارس:

ظرفیت های استان فارس خبری می شود / آموزش 275 هزار دانش آموز در دست اقدام است

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۱
رئیس کمیته گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی افزود: برخی دستگاه‌ها بنابر وظیفه‌ای که دارند جایشان در این کمیته خالی است اما بنابر مصوبه این هشت عضو مسئولیت اصلی کمیته را بر عهده دارند.
ظرفیت های استان فارس خبری می شود / آموزش 275 هزار دانش آموز در دست اقدام است
به گزارش "حافظ نیوز" سید تقی سهرابی عصر دیروز در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس اظهار داشت: کمیته فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی یکی از کمیته‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان است که متشکل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، آموزش‌وپرورش، اداره‌کل کار، تعاون و رفاه، برنامه‌وبودجه، محیط‌زیست، دانشگاه و امور اجتماعی استانداری است.
رئیس کمیته گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی گفت : مجموعه همکاران در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کمیته‌های زیرمجموعه آن عملکرد مثبت و قابل قبولی دارند چنانکه بعد از جلسات توجیهی با 9 دستگاه کمیته برنامه‌های دستگاه، طرح‌ها و نظرات دریافت و در چند جلسه پایش شد و از دل آن چند برنامه با نظر خود اعضا برای دستگاه‌ها طرح، تصویب و در دستور اجرا قرار گرفت.

سهرابی  پیرامون همکاری برخی از دستگاه ها گفت : برخی دستگاه‌ها بنابر وظیفه‌ای که دارند جایشان در این کمیته خالی است اما بنابر مصوبه این هشت عضو مسئولیت اصلی کمیته را بر عهده دارند.

مدیرکل صداوسیمای فارس خاطرنشان کرد: در این زمینه به‌عنوان‌مثال نخستین پروژه آموزش‌وپرورش برگزاری دوره‌های آگاه‌سازی دانش آموزان در مورد اقتصاد مقاومتی باهدف ارتقای سطح آگاهی آنان است که در این راستا سرانه شش ساعت آموزش برای هر دانش آمور در نظر گرفته‌شده و درنهایت انتقال پیام‌هایی از قبیل مدیریت خانواده و مصرف کالای ایرانی به خانواده‌ها از طریق فرزندان آن‌ها انجام می‌پذیرد.
وی افزود: تهیه و تدوین جزوات و آموزش 275 هزار دانش‌آموز در مرحله نخست طرح با ارزشیابی اثربخشی دوره‌ها از طریق برگزاری مسابقات تا پایان سال مدنظر است که تاکنون 10 درصد پیشرفت داشته است.
سهرابی بیان کرد: صداوسیما در حوزه خبر، رادیو، سیما و فضای مجازی سلسله اقداماتی با اهداف مشخص در دست اقدام دارد که در راستای تبیین و تشریح موضوع اقتصاد مقاومتی و ایجاد انگیزه با استفاده از قالب‌های مختلف است.
وی یادآور شد: صداوسیما همچنین حضور در فضای مجازی و تولید محتوا در راستای اقتصاد مقاومتی را مدنظر دارد و همچنین برنامه دستگاه‌های عضو کمیته در این زمینه از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود.
سهرابی اضافه کرد: توجه به داشته‌ها و ظرفیت‌های استان و موضوع کارآفرینی در خبرها مدنظر قرار دارد و در همین راستا گزارش‌هایی با قابلیت پخش ملی تولید شده است.
مدیرکل صداوسیمای فارس ابراز داشت: پخش این گزارشات در چند مورد ایجاد سرمایه در مناطق استان را رقم زده، چنانکه در جهرم با پخش گزارشی در مورد واحدهای تولیدی سرمایه‌گذارانی برای مشارکت اعلام آمادگی کردند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی تولید محتوی سلبی و ایجابی مدنظر است، گفت: بحث مبارزه با قاچاق یکی از مباحثی است که در راستای تقویت کالای ایرانی در برنامه‌های تولیدی لحاظ خواهد شد.
پخش سلسله نشست‌های اقتصاد مقاومتی در رادیو و تولید موسیقی حماسی و انگیزه آفرین از قبیل «بشکن این تحریم را» با صدای مهدی کرمی دیگر مواردی بود که وی به ذیل عناوین اقدامات کارگروه فرهنگ‌سازی ستاد اقتصاد مقاومتی به آن اشاره کرد.

انتهای خبر/
کد مطلب : ۱۵۶۵۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما