۰
plusresetminus
بهرام پارسایی :

فراکسیون امید درخواست جلسه فوری کرده است

تاریخ انتشارسه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۲
سخنگوی فراکسیون مجلس شورای اسلامی از بررسی حکم بازداشت محمود صادقی و سانحه قطار در سمنان در جلسه هیات رئیسه این فراکسیون خبر داد و گفت که در این جلسه علی مطهری به عنوان مسئول پیگیری موضوع مربوط به محمود صادقی در هیات رئیسه مجلس تعیین شده است.
فراکسیون امید درخواست جلسه فوری کرده است
به گزارش "حافظ نیوز" سخنگوی فراکسیون مجلس شورای اسلامی از بررسی حکم بازداشت محمود صادقی و سانحه قطار در سمنان در جلسه هیات رئیسه این فراکسیون خبر داد و گفت که در این جلسه علی مطهری به عنوان مسئول پیگیری موضوع مربوط به محمود صادقی در هیات رئیسه مجلس تعیین شده است.
بهرام پارسایی اظهار کرد: در جلسه صبح امروز (سه‌شنبه) هیات رئیسه فراکسیون امید در مورد حکم بازداشت آقای صادقی گزارشاتی درباره احضاریه قوه قضائیه و موضوعات مربوطه ارائه شد و نهایتا جمع بندی فراکسیون این بود که همه باید به آنچه قانون مشخص کرده پایبند باشند.
وی افزود: در قانون نظارت بر نمایندگان نحوه احضار نمایندگان مشخص شده است و اصرار ما هم بر اجرای قانون است. در همین راستا درخواست فراکسیون این است که هیات نظارت بر نمایندگان در اسرع وقت تشکیل جلسه دهد و موضوع را تعیین تکلیف کند تا همه چیز از مسیر قانونی طی شود و خدایی نکرده موضوع دامنه پیدا نکند و بیش از این حاشیه سازی نشود.
سخنگوی فراکسیون امید یادآور شد: در جلسه امروز که با حضور آقای مطهری نائب رئیس مجلس برگزار شد، همچنین قرار شد ایشان پیگیری های مربوطه را با رئیس مجلس و هیات رئیسه انجام دهد و موضوع به روشی که باعث ایجاد آرامش شود حل و فصل شود تا هزینه ای برای کشور ایجاد نشود.

دادستانی پیش از ارائه توضیح درباره محتوای پرونده صادقی حکم جلب صادر کرده است
پارسایی همچنین گفت: آقای وکیلی نیز در جلسه امروز فراکسیون گزارشی ارائه کرد و گفت که رئیس مجلس خواهان حل و فصل موضوع بوده است. ظاهرا احضاریه آقای صادقی چهار ماه پیش آمده بود اما با توجه به اینکه هیات نظارت بر نمایندگان تشکیل نشده بود به این موضوع رسیدگی نشده تا اینکه بیست و هشتم ماه گذشته هیات رئیسه مجلس در نامه‌ای خواستار ارائه مستندات درباره پرونده آقای صادقی شده تا محتویات آن در اختیار هیات نظارت بر نمایندگان قرار گیرد. اما پیش از آنکه جوابی داده شود حکم جلب صادر شده است.
وی با بیان اینکه فراکسیون امید به شعار «امید، آرامش، رونق» همچنان پایبند است، افزود: امیدواریم قوای سه‌گانه و نمایندگان همه بر اجرای قانون مصمم باشند و اجازه ندهیم با بی تدبیری مسائل خرد به مسائل کلان و هزینه بر  تبدیل شود و ان‌شاءالله موضوع به نفع مقتنضی و در جهت مصالح ختم به خیر شود.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: طبیعتا هر رایی که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان صادر کند باید طبق موازین قانونی به آن تمکین کرد و نباید اجازه دهیم حرکات خارج از چارچوب قانون و دور زدن قانون روال شود.

تهیه گزارش سانحه قطار سمنان در فراکسیون امید
سخنگوی فراکسیون امید با اشاره به بررسی موضوع سانحه قطار در سمنان در جلسه امروز هیات رئیسه فراکسیون نیز گفت: ما واقعا از این سانحه متاسفیم و انتظار داریم تدبیری اندیشیده شود که اینگونه سوانح به حداقل برسد.
وی افزود: قرار است کمیته ای متشکل از برخی اعضای فراکسیون به مسئولیت آقای عبدالکریم حسین زاده نائب رئیس فراکسیون امید و عضو کمیسیون عمران پیگیری هایی در این رابطه داشته باشند و ضمن اخذ نظرات کارشناسی جمع بندی گزارش را به فراکسیون ارائه کنند  تا براساس گزارش کارشناسی تصمیم نهایی در این رابطه در فراکسیون اتخاذ شود.


انتهای خبر/ 110
کد مطلب : ۱۵۸۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما