۰
plusresetminus
دلار همچنان رو به رشداست

جمشید بسم الله ها دوباره دست به کار شدند

تاریخ انتشارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۸
این روزها حرکت خزنده‌ای در بازار ارز آغاز شده که کارشناسان می‌گویند به‌دنبال اجرای تدریجی ارز تک نرخی در اقتصاد ایران اتفاق افتاده به نحوی که قیمت دلار در هفته‌های گذشته مرتباً با افزایش همراه شده و در معاملات پایان هفته گذشته به رقم 3900 تومان در هر دلار آمریکا رسید.
جمشید بسم الله ها دوباره دست به کار شدند
به گزارش "حافظ نیوز" این روزها حرکت خزنده‌ای در بازار ارز آغاز شده که کارشناسان می‌گویند به‌دنبال اجرای تدریجی ارز تک نرخی در اقتصاد ایران اتفاق افتاده به نحوی که قیمت دلار در هفته‌های گذشته مرتباً با افزایش همراه شده و در معاملات پایان هفته گذشته به رقم 3900 تومان در هر دلار آمریکا رسید.
طی سال جاری مرتباً مقامات بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بر این موضوع که ارز تا پایان سال جاری تک نرخی خواهد شد تاکید کرده و درباره آن سخن گفته‌اند. باور بر این است که دولت به‌دنبال اجرایی کردن ارز تک نرخی در واقع به دنبال افزایش نرخ ارز بازار آزاد بوده و به همین دلیل در یکی، دو ماه اخیر نرخ دلار در بازار رشد کرده و در هفته‌های گذشته از کانال 3600 تومان به 3700 تومان و حالا نیز به 3800 و 3900 تومان پا گذاشته است.
آقای ولی‌الله سیف، رییس کل بانک مرکزی به تازگی درباره روند تک نرخی شدن ارز در سال جاری گفت که این‌گونه نیست به یک‌باره در یک روز مشخصی اعلام شود ارز تک نرخی خواهد شد، بلکه در یک روند تدریجی و به مرور این اتفاق خواهد افتاد و بانک مرکزی در حال عملیاتی کردن ارز تک نرخی در بازار است.
حالا وی در واکنش تلگرامی به گرانی ارز در روزهای گذشته اعلام کرد دولت در تثبیت نرخ ارز موفق بوده و توانسته جلوی نوسانات و تکانه‌های یک‌باره را بگیرد. سیف به برخی دلایل مانند افزایش فصلی تقاضای ارز به دلیل مناسبت‌های گوناگون مانند مسافرت‌های اربعین و سال نو میلادی، نتایج احتمالی اجلاس اوپک و چشم‌انداز قیمت نفت، نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ... به عنوان دلایل مطرح در این زمینه اشاره کرد و گفت: واقعیت آن است که تحولات روزهای اخیر بیشتر از هر چیز دیگری ناشی از شوک‌های انتظاری است که با عواملی چون افزایش تقاضای فصلی ارز ترکیب شده‌اند.
طی سال‌های گذشته افزایش قیمت ارزهای معتبر از جمله دلار که بالاترین حجم را در مبادلات اقتصادی ایران داشته، آسیب‌های زیادی به بخش‌های گوناگون وارد کرده و تاثیرات منفی آن در زندگی مردم نیز احساس شد. در یکی، دو ماه اخیر نه فقط نرخ ارز و به‌ویژه دلار در بازار آزاد رشد کرده و به 3900 تومان رسیده، بلکه بانک مرکزی نیز نرخ دلار بانکی را هم به مرور افزایش داده و در روز پنج‌شنبه هفته گذشته به 3209 تومان رسید و به این ترتیب فاصله بین دلار دولتی و دلار آزاد به 591 تومان رسیده است.

انتهای خبر/ 110
کد مطلب : ۱۵۸۴۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
feedback
Iran, Islamic Republic of
یکی از بزرگترین اشتباهات دولتهای مختلف که اثار اسفبار و زیانهای باور نکردنی به اقتصاد و تولید کشور در اکثر دولتها تا به امروز وارد نموده پایین نگه داشتن نرخ برخلاف واقعیتهای اقتصادی و با اغراض و مطامع سیاسی هست.حدود 5 سال پیش مصوبه ای مجلس داشت که دولت هرسال نرخ ارز را بصورت شناور مدیریت شده و با توجه به اختلاف تورم داخلی و خارجی کنترل نماید که اگر در مورد بازار آزاد ارز انجام شده بود الان نرخ ارز باید بالای5500 تومان تثبیت شده بود.اما با کمال تعجب برخی نمایندگان مجلس و افراد شاخص سیاسی بجای مطالبه وظایف قانونی دولت و پیگیری تخلف فاحش دولت در عدم صیانت از اموال ملی با همین اندک افزایش نرخ ارز بانگ وااسفا سر میدهند!!!!!!!!