۰
plusresetminus

برخی از نام ما سوء استفاده میکنند/ علت فساد اقتصاد دولتی بودن است

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۴
حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری باند بازی، تملق و تنگ نظری را از عوامل عمده ایجاد فساد درکشور دانست وبه تهمت‌های اقتصادی که اخیرا به او زده شد، پاسخ گفت.
برخی از نام ما سوء استفاده میکنند/ علت فساد اقتصاد دولتی بودن است
به گزارش "حافظ نیوز"،حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری باند بازی، تملق و تنگ نظری را از عوامل عمده ایجاد فساد درکشور دانست وبه تهمت‌های اقتصادی که اخیرا به او زده شد، پاسخ گفت.
وی افزود: هر کسی هر موردی از بستگان بنده دارد، رو کند؛ به نظر می‌رسد دو علت موجب بروز چنین واکنش‌هایی می‌شود، یکی صراحت لهجه بنده در بیان دیدگاه‌ها و نظراتم و دیگری مسئولیتی که در دفتر بازرسی مقام معظم رهبری بر عهده دارم.
ناطق نوری که دیروز در همایش مبارزه با فساد سخن می‌گفت با بیان اینکه بخش اعظم اقتصاد ایران، اقتصاد دولتی است، اظهار داشت: به دلیل نگاه‌های محدود و تنگ نظرانه، خصوصی سازی و اجرای اصل 44 نتیجه بخش نبود.
وی گفت: اعتقاد دارم همه دولت‌هایی که بعد از پیروزی انقلاب سرکار آمدند، به نوعی در مسائل اقتصادی کشور چپ بودند، در حکومتی که بعد از حکومت شاهنشاهی - که منتسب به سرمایه‌داری بود - بر روی کار آمد همه به دنبال جدایی از این تفکر بودند و از آن طرف افتادند بنابراین نگاه‌ها چپ بود. اگر رئیس دولت هم نگاه چپ نداشت کارگزارانش محدود نگر و چپ بودند.
وی افزود: در مجلس اول وقتی که بحث کشت موقت و بند "ج" مطرح شد فقط عده قلیلی بودیم که مخالف نگاه‌های محدود و چپ گرایانه بودیم.
ناطق نوری اضافه کرد: رژیم شاه با تقسیم اراضی چوب محکمی به کشاورزی کشور زد و آن را نابود کرد به خاطر اینکه می‌خواست جریان چپ را با خود همراه کند و با نگاه کمونیستی تقسیم اراضی را شروع کرد که آسیب بزرگی به کشاورزی ما وارد شد، ما هم با کشت موقت و مشابه آن تصمیمات تنگ نظرانه، به بار شیشه، چوب زدیم.
وی با بیان اینکه همواره در اقتصاد موضوع فساد جزو مسائل اصلی بوده است اظهار داشت باید از اول مغزها را درست کرد، تا مغزها درست نشود فرهنگ درست نمی‌شود و تا نگاه محدود است همین است.
وی با تاکید بر اینکه تقریبا بخش اعظم اقتصاد ما اقتصاد دولتی است اظهار داشت: زمانی هم مقام معظم رهبری اصل 44 را تبیین و تفسیر کردند و جلسات پی در پی با مسئولین برای خصوصی سازی برگزار شد ولی بعد از چند ماه دیدیم که چیزی از آن در نیامد و ما به خاطر نگاه‌های تنگ نظرانه و چپ گرایانه اقتصاد را "خصولتی" کردیم.
وی اضافه کرد: اینکه بخشی را به تامین اجتماعی واگذار کنیم، بخشی را به بنیاد مستضعفان و بخشی را ستاد فرمان امام، این خصوصی سازی نیست، اتفاقا از دیدگاه من ضررش بیشتر است، اگر دولتی باشد لااقل دیوان محاسباتی هست و نظارتی هست اما وقتی خصولتی می‌کنیم شیر بی‌یال و دمی درست می‌کنیم که چیزی از آن در نمی‌آید و این معلول نگاه تنگ نظرانه است.
*تملق، رودر بایستی و باندبازی از عوامل اصلی فساد در جامعه است
ناطق نوری با بیان اینکه صحبت، برگزاری سمینار و کنگره دردی را دوا نمی‌کند،بلکه باید آسیب شناسی کرد تا ریشه مشکلات را دریافت گفت: ما برخی مشکلات ساختاری داریم و بسیاری مشکلات رفتاری، بنده معتقدم سه چیز مثل موریانه انقلاب را از درون می‌خورد، تملق، رودر بایستی و باندبازی و تا این‌ها هست 10 هزار بند و ماده هم هیچ دردی را از کشور دوا نمی‌کند.
عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش به کنایه گفت: در قران آمده است که "السابقون السابقون اولئک المقربون"، اما ظاهرا شده است "الرابطون، الرابطون، اولئک المرطبتون"، زمانی که رابطه جای ضابطه را بگیرد چه کسی می‌تواند رقابت کند؟.
ناطق نوری گفت: در تلویزیون صدها تریلی قاچاق را نشان می‌دهند که کشف شده است درحالی که نمی‌دانند این‌ها را برای چه نشان می‌دهند. یا اینکه می‌گویند 10 هزار انبار کالای قاچاق گرفته‌ایم، مگر قوطی کبریت است، بالاخره این‌ها کجاست و مبارزه با فساد چگونه است؟.
ناطق نوری افزود: ما ازیک طرف می‌گوییم که اسلام دین کامل است و وقتی به پیامبر نازل می‌شود می‌گوید "الیوم اکملت لکم دینکم" و ما هم می‌گوییم می‌خواهیم جمهوری اسلامی را پیاده کنیم ولی چه بلایی سر دین کامل آورده‌ایم که مقام ما در دنیا از رتبه 87 به 136 رسیده است؟، آیا این جمهوری اسلامی است؟ حیف انقلاب نیست،‌حیف شهدا و بزرگان و رهبری نیست که این همه فریاد می‌زنند؟.
ناطق نوری در ادامه با ذکر خاطره‌ای از برخورد با تخلفات در یکی از کشورها اظهار داشت: امیرالمومنین علی(ع) در فرمان به مالک اشتر می‌فرمایند اگر کسی را که انتخاب کردی، تخلف کرد صریحا اعلام کن و با او برخورد کن.
وی اضافه کرد: زمانی که انقلاب پیروز شد کسانی که سوء استفاده کن و رشوه گیر بودند می‌ترسیدند، حالا کار به جایی رسیده است که رسما می‌گویند این قدر بدهید.
رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری اظهار داشت: یک بار خدمت رهبری عرض کردم بنده ناطق نوری که از اول انقلاب مسئول بودم، وقتی می‌خواهم یک نفر را در این دفتر بازرس معرفی کنم که ده میلیون وام بگیرد نمی‌توانم، اما چطور است یک دفعه فردی می‌رود 350 میلیارد تومان به او وام می‌دهند، وثیقه‌اش چیست؟.
ناطق نوری در ادامه با اشاره به موضوعات مطرح شده در باره اختلاس در برخی بانکها گفت: پرونده آنها پیش من است. دو،سه،پنج نفر باهم تبانی می‌کنند بعد یک ساختمان را برای دریافت وام کارشناسی می‌کنند، اگر ده میلیارد می‌ارزد با کارشناسان تبانی می‌کنند 30 میلیارد و می‌گویند این زمین 700 متر است اگر برای آن پذیره، تراکم و پروانه بگیریم و برج و باغ بسازیم 14 طبقه، قیمت آن 120 میلیارد می‌شود. بنابراین می‌بینید زمین ده میلیاردی می‌شود 30 میلیارد تومان.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگر از اظهارات خود باند بازی تملق و تنگ نظری را از عوامل عمده ایجاد فساد ذکر کرد و گفت:دولت نه کشاورز خوبی است نه صنعتگر خوب و نه تاجر خوب، دولت می‌تواند برنامه ریز خوبی باشد، طرح بدهد و حمایت کند، نظارت کند و مالیات بگیرد. کشور باید با مالیات اداره شود نه با نفت، به شرطی که سلسله مراتب طی شود. اولا مالیات باید بر مصرف باشد نه بر تولید وقتی شما به تولید مالیات ببندید تولیدکننده قیمت را بالا می‌برد، هرکه بامش بیش برفش بیشتر، ممیز و مودی نباید همدیگر را ببینند.
ناطق نوری همچنین با اشاره به استخدام‌های بی‌برنامه در اواخر دولت گذشته گفت: اواخر دولت گذشته 500 هزار نفر در کشور استخدام شدند. الان دولت خیلی تلاش می‌کند قرض بگیرد فقط هزینه‌های جاری را بدهد و هزینه‌های عمرانی دستگاهها تعطیل است. فقط حقوق بگیران را اضافه کردیم، یارانه را هم آوردیم و یک چوب دیگر زدیم به بار شیشه.
رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: نمی‌شود هم ارزش‌ها را حفظ کنیم و روی اصول خودمان بایستیم و تن به ذلت ندهیم، هم اینها را در داخل رها کنیم و بخواهیم زنده بمانیم.
هر کسی هر موردی از بستگان بنده دارد، رو کند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر کسی هر موردی از دو پسر، دامادها و بستگان بنده دارد، رو کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری افزود: من دو پسر دارم، زمانی که رئیس مجلس بودم، این‌ها می‌آمدند و همیشه جلوی درب مجلس، جلویشان را می‌گرفتند زیرا این‌ها را نمی‌شناختند، این دو حق نداشتند در کار من دخالت کنند.
وی افزود: هر کسی از این دو پسرانم، از بستگان و داماد‌های من موردی دارد، می‌تواند رو کند.
ناطق نوری در ادامه به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: برای این که تکلیف روشن شود باید بگویم در زمان ریاست من در مجلس، یک بار دو نفر از اطلاعات به منزل من آمدند، دیدم رویشان نمی‌شود چیزی بگویند به آنان گفتم چیزی می‌خواهید بگویید رویتان نمی‌شود، گفتند ما یک کیس(مورد) را دستگیر کردیم آقازاده شما هم در میان آن‌ها هستند.
وی افزود: آنان فکر کردند من شوخی می‌کنم گفتم چرا پیش من آمدید؟ اگر پسر من پسر بقال چهار راه مولوی بود می‌رفتید به باباش بگویید، بروید و او را بگیرید.
ناطق نوری گفت: در آن زمان پسرم را خواستم و گفتم که آیا این طور است که اینها می‌گویند؟پسرم گفت پدر دروغ می‌گویند، گفتم این‌ها اطلاعات هستند چشم و گوش ما هستند، پسرم گفت من پسر شماهستم این‌ها دروغ می‌گویند سپس پسرم را با چشم گریان از خانه بیرون کردم.
وی اظهار داشت: دو هفته بعد گفتند حاج آقا معذرت می‌خواهیم یک مورد را گرفته بودیم، خواسته سو استفاده کند و نام پسر شما را برده است.
ناطق نوری ادامه داد: پسرم نزد من آمد و گفت پدر گفتم کار من نبوده چرا با من برخورد کردید؟ به او گفتم کار من سه دلیل داشت نخست این که همگان بدانند من از شما حمایت نمی‌کنم، دوم این که فامیل بدانند که زمانی که به پسرم رحم نمی‌کنم به بقیه هم رحم نمی‌کنم و سوم این که اگر جریانی آنجا بود که خواست من را امتحان کند بداند ناطق کیست.
وی افزود: آدم‌ها می‌آیند و سوءاستفاده می‌کنند، این دلیل فساد جامعه است.
پاسخ ناطق نوری به فاضل لاریجانی
حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری در حاشیه برگزاری همایش مبارزه با فساد در اتاق بازرگانی تهران در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی در خصوص نامه فاضل لاریجانی به دستگاه قضائی، گفت: به نظر می‌رسد دو علت موجب بروز چنین واکنش‌هایی می‌شود، یکی صراحت لهجه بنده در بیان دیدگاه‌ها و نظراتم و دیگری مسئولیتی که در دفتر بازرسی مقام معظم رهبری بر عهده دارم.
ناطق نوری افزود: قطعاً بازرسی همیشه به سود افراد نیست و در این بین منافع برخی افراد در پی بررسی‌هایی که صورت می‌گیرد به مخاطره می‌افتد و در نهایت آنان احساس خطر و ابراز گلایه می‌کنند که البته این ابراز نظرها مهم نیست و کسی که در جایگاه بازرسی حضور دارد نباید از این رفتارها برنجد. ناطق نوری با یک بیت شعر اظهار نظرهای خود را تکمیل کرد که:
وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم
که در طریقت ما کافریست رنجیدن
*فاضل لاریجانی در نامه‌ای به دادستان تهران آورده است: قبلا در نامه‌ای خطاب به دادستان محترم تهران پیشنهاد کردم برای آشکارشدن حقیقت دستور فرمایند تمام دارایی‌های اینجانب از قبل انقلاب تاکنون بررسی شود. اکنون نیز مجددا در پیشگاه ملت شریف ایران تقاضا دارم هم‌زمان دارایی‌های نزدیکان آقای محمود احمدی‌نژاد و دارایی‌های حاج علی‌اکبر ناطق‌نوری و نزدیکانشان و سایر مسئولان نظام که ممکن است شبهه‌ای در دارایی‌شان وجود داشته باشد مورد بررسی قرارگیرد و اگر ریالی اضافه‌تر وجود دارد به نفع بیت‌المال ضبط و ثبت شده و گزارش آن از طریق رسانه‌های عمومی به اطلاع مردم برسد. از خداوند متعال آشکار شدن حقایق را برای عموم و همچنین سربلندی ایران و ایرانیان را خواستارم».
انتهای خبر/111
کد مطلب : ۱۵۹۵۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما