۰
plusresetminus
محمدرضا هاجری رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر شیراز:

چرا منطقه تاریخی «دارالسلام» شیراز باید به پاتوق معتادان و ولگردها تبدیل شود؟/ سازمان محیط زیست گزارش دهد برای مهار تبعات خشکسالی در فارس چه کرده است؟

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
محمد رضا هاجری گفت: از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و استاندار گرامی فارس درخواست دارم پیگیری نمایند تا تعهدات دولت نسبت به قطار شهری، خرید اتوبوس جدید و بازگشت جرائم راهنمائی و رانندگی به شهر و توزیع میان نیروی انتظامی و شهرداری پیگیری لازم را مبذول دارند.
چرا منطقه تاریخی «دارالسلام» شیراز باید به پاتوق معتادان و ولگردها تبدیل شود؟/ سازمان محیط زیست گزارش دهد برای مهار تبعات خشکسالی در فارس چه کرده است؟
به گزارش "حافظ نیوز" محمدرضا هاجری در یکصد و نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز  با یادآوری تعهدات دولت نسبت به شهرداری کلانشهرها بویژه شیراز گفت: از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و استاندار گرامی فارس درخواست دارم پیگیری نمایند تا تعهدات دولت نسبت به قطار شهری، خرید اتوبوس جدید و بازگشت جرائم راهنمائی و رانندگی به شهر و توزیع میان نیروی انتظامی و شهرداری پیگیری لازم را مبذول دارند.
هاجری گفت: بعلت اختلاف نظر و زیاده خواهی میراث فرهنگی، اوقاف و شهرداری در مجموعه آرامستان بزرگ و میراثی دارالسلام سبب شده تا بازسازی و احیای این آرامستان به سرانجام نرسد؛ حال پرسش این است که چطور مجموعه تخت فولاد اصفهان تبدیل به منطقه مصفای زیارتی شده اما در شیراز آرامستان جهانی دارالسلام با قدمت بیش از تخت فولاد اصفهان تبدیل به پاتوق معتادین و ولگردان شده است؟ از نماینده محترم ولی فقیه در فارس و استاندار محترم فارس درخواست دارم پا در میانی نموده تا میراث، اوقاف و شهرداری طی توافق عادلانه به آرامستان درالسلام سرو سامان دهند، وضع  موجود  زیبنده شهر مقدس شیراز نبوده و نیست و تدبیر و مدیریت شهری را ناتوان و ناکار آمد به نمایش میگذارد.
این عضو شورا با بیان اینکه حقی برای مالکان باغات قصرالدشت و منازل میراثی بافت تاریخی شیراز در نظر گرفته نمی شود گفت: قوانین در این حوزه یکطرفه است و همین بی توجهی به حق و حقوق مالکین عامل شده در هر دو حوزه با مشکل مواجه شویم، چنانچه حداقل های حق و حقوق مالکان رعایت شود با تعامل متقابل و بدون تحمیل یکطرفه می توان مشکلات را بر طرف نمود.نمی توان به باغداران تحمیل نمود که حتی حق نصب یا ساخت یک سرویس بهداشتی در باغ خود را نداشته باشند یا منزل میراثی را بازسازی نکنند، چنانچه می خواهند رویه فعلی را ادامه دهند ، لازم است با تأمین بودجه ملی، باغات و منازل میراثی خریداری  تا این قشر کاملا محروم بتوانند به زندگی خویش سروسامان بدهند.
وی با درخواست واگذاری مدیریت واحد سرمایه گذاری شهر شیراز  به شهرداری شیراز گفت: بهتر می توان بسته های سرمایه گذاری را تهیه نمود. مجمع الجزایر جذب سرمایه گذار از حالت طبیعی و جذاب خارج شده، دوباره کاری و کارهای تکراری و عدم همدلی و هماهنگی منجر به فرار سرمایه و سرمایه گذار شده است، لازم است مدیریت واحد شهری حداقل در این حوزه با مدیریت شهرداری تحقق  و مورد حمایت و عزم جمعی قرار گیرد تا فرصت های مناسب سرمایه گذاری تحقق یابد.
 تیشه خشکسالی به محیط زیست استان، تیتر روزنامه های استان فارس که هاجری با اشاره به ان و صحبتهای خانم ابتکار، " میزان آب های زیر زمینی فارس از خط قرمز عبور کرده است." گفت: با توجه به اینکه سالیان سال فارس بعنوان رتبه اول تولید گندم و سوم برنج آبهای زیر زمینی خود را برای کل کشور بکار گرفته، حال که فارس از خشکسالی رنج می برد باید از بودجه های ملی برای رفع خشکسالی فارس بصورت ویژه کمک کنند. مجمع محترم نمایندگان فارس و استانداری فارس با توجه به زحمات گذشته فارس در تولید گندم و برنج می بایست حق و حقوق فارس را در جبران وضع فعلی پیگیری و در بودجه سال 96 بصورت ویژه دریافت نمایند. محیط زیست فارس که با نظارت سلبی وارد صحنه شده است، به فارسیان گزارش دهد برای رفع و مدیریت خشکسالی فارس چه طرح و تدبیری اندیشیده اند؟
آیا تلاشی که محیط زیست کشور برای دریاچه ارومیه و زاینده رود اصفهان انجام می دهد، برای فارس مظلوم هم به جایی رسیده اند؟ اگر پاسخ مثبت است گزارش دهند و اگر پاسخ منفی است، جوابگو باشند.
هاجری در پایان با در خواست از شهردار گفت: باتوجه به تهیه بودجه سال 96 در دستگاه های شهرداری موارد ذیل را مدنظر قرار دهند تا بودجه متوازن و حقیقی برای شهر تهیه و مورد تصویب قرار گیرد.
الف: با توجه به رکود شدید در حوزه ساخت و ساز و کمبود بودجه های پایدار لازم است بودجه سال 96 با توجه به میزان تحقق بودجه سال 95 مد نظر قرار گیرد و افزایش بودجه بدون پشتوانه ، درآمدی نا متوازن و مشکل ساز خواهد بود. بهتر است بودجه سال 96 بر مبنای واقعیت ها تنظیم شود نه بلند پروازی و کلاس گذاری.
ب: به منظور بهره بردن از نظرات کمیسیونهای تخصصی شورا، رایزنی اولیه در سطح کلیات در تنظیم بودجه مورد توجه ویژه قرار گیرد تا پس از ارسال لایحه بودجه شهرداری به شورا دچار کاهش و افزایش و ناهماهنگی نشود.
ج: حتماً در تنظیم بودجه شهرداری مناطق و ریز برنامه های ضروری سال 96 با ناظرین شورا در منطقه هماهنگی شود، مشورت با ناظرین شورا در مناطق ، پشتیبانی و حمایت آنها را از طرح و بودجه های پیشنهادی به دنبال خواهد داشت.
انتهای خبر /112
کد مطلب : ۱۶۰۰۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما