۰
plusresetminus
انتقاد آیت الله مکارم به مسئولان؛

مسئولان برای فضای مجازی دل بسوزانند/ راه اندازی شبکه ملی،درمان مشکل است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۵
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: نمی دانم چرا مسئولان به این مسئله دل نمی سوزانند در حالی که سرنوشت جامعه به فضای مجازی گره خورده است؛ مخصوصا نسل جوان که سرنوشت آنان به این فضا گره خورده است.
مسئولان برای فضای مجازی دل بسوزانند/ راه اندازی شبکه ملی،درمان مشکل است
آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع فضای مجازی و تهدیدهای آن اشاره کردند و گفت: دیروز با برخی از مسئولین قضایی کشور تماس داشتم و گفتند که بسیاری از پرونده ها، طلاق ها، مشکلات خانواده ها و ... ناشی از همین فضای مجازی است.
 
وی اظهار داشت: ارتباطات نامشروع، متهم ساختن خانواده ها، پاشیدن تخم بدبینی و ... موضوع بسیاری از پرونده های دادگستری است که از همین فضای مجازی نشأت گرفته است.
 
این مرجع تقلید ابراز داشت: یکی از مسئولین گفته بود که 10 درصد فضای مجازی خراب است؛ این افراد بروند و تحقیق کنند؛ با دستگاه قضائی ارتباط برقرار کنید تا متوجه شوید که این فضا تا چه مقدار خراب شده است.
 
وی خاطرنشان ساخت: فضای مجازی ابزار مناسبی برای استفاده های علمی و فرهنگی است و همانند اتم است که می توان با آن کارهای مثبت زیادی انجام داد؛ اما می توان آن را به بمب نیز تبدیل کرد و متأسفانه امروز اولین استفاده از فضای مجازی همانند بمب می باشد.
 
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به راه های درمان این مشکلات، تصریح کرد: امروز راه اندازی شبکه ملی،درمان این مشکل است که به صورت نیم بند انجام شده و اگر مسئولان آن را توسعه داده و پنهای باند را در اختیار آن قرار دهند، بسیاری از معضلات حل خواهد شد.
 
این استاد برجسته حوزه بیان داشت: نمی دانم چرا به این مسئله دل نمی سوزانند؟ در حالی که سرنوشت جامعه به فضای مجازی گره خورده است؛ مخصوصا نسل جوان که سرنوشت آنان به این فضا گره خورده است.
 
این مفسر قرآن کریم اظهار داشت: امیدواریم مسئولان شورای عالی فضای مجازی و هیئت های ناظر برای این مسئله دل بیشتری سوزانده؛ با مسئولان قضایی تماس گرفته و مشکلات موجود را مشاهده کنند.
 
ایشان یادآور شد: اتفاقا فضای موجود به ضرر مسئولان کشور نیز هست و دروغ های بسیاری  علیه آنان پخش می شود که باید جلوی آن را گرفت؛ خداوند ان شاءالله گوش شنوا به مسئولین ما عطا بفرماید.
 
وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام، اظهار داشتند: حضرت فرمودند: «أربى الرّبا شتم الأعراض و أشدّ الشّتم الهجاء و الرّاوية أحد الشّاتمين/ بدترين رباها ناسزائى است كه در باره عرض كسان گويند و سخت ترين ناسزاها هجو است و كسى كه هجا را نقل كند يكى از ناسزا گويان است».
 
آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: برای ربا در احادیث اسلامی مفهوم وسیعی وجود داشته و به سودی گفته می شود که از مال گرفته شود؛ اما از آنجایی که سبب می شود شخص بدهکار، نیرو و سرمایه خود را از دست بدهد، دارای اشکال است.
 
این مرجع تقلید خاطرنشان ساخت: یکی از کارهایی که امروز انجام می گردد، کشیدن سود بر روی سود است و این کاری است که برخی از بانک ها نیز انجام می دهند؛ در حالی که در اسلام آمدهT اگر کسی نتوانست بدهی خود را بدهد، باید به او مهلت داد.
 
آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: امروز سود بر سود گرفته و اسم خود را بانکداری اسلامی گذاشته اند؛ در حالی که گاهی رباخواری سر از غارت اموال مردم در می آورد.
 
این استاد برجسته حوزه تصریح کرد: در روایت مذکور آمده است که آبرو و عرض انسان، سرمایه است و کسی که این سرمایه را از بین ببرد، بالاترین رباخوار است.
 
این مفسر قرآن کریم بیان داشت: امروز در رسانه ها؛ مخصوصا فضای مجازی که بلای جان ما شده، مشاهده می کنیم که به چه مقدار آبروی افراد را بر باد داده؛ شایعاتی پخش کرده و همدیگر را به مسخره می گیرند.
 
وی اظهار داشت: یکی دیگر از نکاتی که باید به آن اشاره کرد و نامه بسیاری نیز از سوی بانوان برای ما ارسال می شود، مسئله بدرفتاری مردان در خانه هاست که بانوان ناله های بسیاری از این مسئله دارند.
 
وی در پایان ابراز داشت: شوهر، انسان مؤمن و نمازخوانی است؛ اما در عین حال نسبت به همسر و فرزندان بدرفتار بوده و همین مسائل است که برکت را با خود برده است.
انتهای خبر/110
کد مطلب : ۱۶۰۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما