۰
plusresetminus
مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی؛

لحظه به لحظه با مراسم بزرگداشت آیت‌ الله هاشمی/ پیكر آیت الله هاشمى در كنار اتاق امام

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲
مراسم گرامیداشت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم اکنون در حسینیه شماره یک جماران آغاز شد.
لحظه به لحظه با مراسم بزرگداشت آیت‌ الله هاشمی/ پیكر آیت الله هاشمى در كنار اتاق امام
به گزارش "حافظ نیوز"،مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی

ظریف نوشت: انقلاب ستونی سترگ، ملت قهرمانی متعهد و جهان صدایی خردورز را ازدست داد، باشد که در آرامش بیاساید.

مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران

پیكر آیت الله هاشمى در كنار اتاق امام پس از مراسم وداع و قبل از تغسیل

مراسم گرامیداشت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم اکنون در حسینیه شماره یک جماران آغاز شد.

در این مراسم که دقایقی پیش آغاز شده است، چهره‌هایی چون محسن هاشمی رفسنجانی، مرتضی اشراقی، غلامعلی رجایی و جمعی دیگر از فعالان سیاسی و مردم حضور دارند.


مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (دوشنبه، 20 دی) از ساعت 8: 30 دقیقه در حسینه جماران برگزار می‌شود. در این مراسم شماری از مسئولان و مقامات ارشد کشور و اقشار مختلف مردم حضور خواهند شد.

مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر روز گذشته (یکشنبه) در سن 82 سالگی به دلیل عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

براساس اطلاعیه خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی، مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روز سه‌شنبه 21 دی‌ماه از ساعت 10 صبح از دانشگاه تهران آغاز و پیکر این مبارزه نستوه در کنار مرقد مطهر فاطمه معصومه(س) در قم، ‌ مبدا مبارزه آرام خواهد گرفت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال 1313 روستای بهرمان از توابع استان کرمان متولد شد. وی در ابتدای دهه چهل شمسی برای ادامه تحصیل به حوزه علیمه قم رفت و با مبارزان برضد حکومت پهلوی همراه شد. یار دیرین امام و انقلاب به دلیل مبارزات خود بر ضد حکومت ستمشاهی چندین بار دستگیر و زندانی شد اما از آرمان‌های خود بازنگشت و رهبرکبیر انقلاب را تنها نگذاشت. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایت الله هاشمی رفسنجانی ابتدا سرپرست وزارت کشور و سپس چند دوره رییس مجلس شورای اسلامی شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس در دوره‌ای طولانی جانشینی فرماندهی کل قوا را بر عهده داشت. وی در سال 1368 با رای مردم به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و در سال 1372 نیز برای دور دوم به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و تا سال 1376 رئیس قوه مجریه بود. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال 1376 با حکم رهبر انقلاب اسلامی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد که این مسئولیت را تا پایان عمر برعهده داشت. آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه ادوار مجلس خبرگان به عنوان نماینده مجلس و عضو هیئت رئیسه حضور داشت. وی همچنین از سال 1386 تا 1390 ریاست مجلس خبرگان رهبری را برعهده داشت.

اعلام سه روز عزای عمومی در ایران/سه شنبه تعطیل است

در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هیادت دولت بیانیه ای را بدین شرح صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

عالم مجاهد، انقلابی نستوه و یار دیرین حضرت امام رضوان الله تعالی علیه که عمر پر برکت خود را در شکل گیری انقلاب اسلامی، استقرار نظام جمهوری اسلامی و ایفای مسئولیت های خطیر در اداره کشور و دفاع مقدس سپری کرد به دیدار معبود شتافت. نام، یاد و آموزه های آن یار سفر کرده همواره بر تارک ایران و انقلاب اسلامی در درخشش و الگوی وفاداران به آرمان های انقلاب اسلامی خواهد بود.

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران این ضایعه بزرگ را به حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی، علما و مراجع بزرگوار تقلید، خانواده گرامی ایشان و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کند و به مناسبت تجلیل از این یار دیرین امام و رهبری سه روز عزای عمومی و روز سه شنبه 21 دی ماه 1395 را تعطیل عمومی اعلام می کند و ملت قدر شناس ایران را به شرکت باشکوه و تاریخی در مراسم تشیع پیکر پاک ایشان دعوت می‌نماید.
انتهای خبر/111
کد مطلب : ۱۶۲۴۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما