۰
plusresetminus
پرونده ای برای پارازیت ها؛

آقای استاندار این بار پاسخگو باشید

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۱۲
از قیافه‌هایشان می‌شد تشخیص داد دلواپس هستند! دلواپس مسئله‌ای به نام پارازیت‌ها که باعث شده بود امروز قریب دویست نفر حوالی ظهر جلوی درب اصلی استانداری فارس تجمع کنند.
تجمع مقابل استانداری فارس
تجمع مقابل استانداری فارس
حافظ نیوز/ سرویس سیاسی از قیافه‌هایشان می‌شد تشخیص داد دلواپس هستند! دلواپس مسئله‌ای به نام پارازیت‌ها که باعث شده بود امروز قریب دویست نفر حوالی ظهر جلوی درب اصلی استانداری فارس تجمع کنند.

داستان پارازیت‌ها از کجا شروع شد؟
چندی پیش، بهرام پارسایی نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس پیرامون وجود پارازیت‌ها در فضای شهری سخن گفته و ایجاد یک کمیته برای تعیین درست یا شایعه بودن موضوع را خواستار شده بود. بهرام پارسایی همچنین تأکید داشت که مواجهه با بحث پارازیت‌ها باید کاملاً کارشناسانه بوده و مسئولان پاسخگو باشند.
مدتی بعد، اکبری دیگر نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مصاحبه‌ای اعلام کرد مردم شیراز به‌ویژه در قسمت شمال غرب شیراز از بابت وجود پارازیت‌ها سردرد گرفته‌اند! ادعایی که به نظر می‌رسید بدون هیچ پشتوانه مستند آماری و علمی بیان‌شده و تنها یک موج سازی رسانه‌ای است. این اما پایان کار نبود و در روزهای بعد، آیت الله رزمجو مشاور استاندار و مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس به این ماجرا بیش‌ازپیش دامن زد و با تصریح این‌که استانداری فارس در موضوع انتشار پارازیت نقشی نداشته و ندارد، پیگیری مطالبات مردم را ضروری قلمداد و تأکید کرده بود که با دستور شخص استاندار، مسئله تا حصول نتیجه مشخص، پیگیری می‌شود.
افشانی استاندار فارس نیز در این مدت بیکار ننشست و طی مصاحبه‌ای، با تأکید بر این‌که از معاون سیاسی امنیتی خواسته است مسئله را با جدیت دنبال کند، اعلام کرد که بعد از روشن شدن ابعاد موضوع، به شکل شفاف با مردم سخن می‌گوید.

تجمع مردمی؟
همان‌طور که در ابتدا نیز بیان گردید، حوالی ظهر امروز جمعیتی قریب دویست نفر جلوی درب استانداری فارس تجمع کرده و خواهان پاسخگویی مسئولان در خصوص معضل پارازیت‌ها بودند. در بین آن‌ها، مردمان عادی را می‌شد مشاهده کرد که واقعاً نگران سلامتی خود و فرزندانشان و دیگر شهروندان این شهر هستند و این دغدغه درست، آن‌ها را به‌نوعی دلواپس کرده و به جلوی درب استانداری فارس کشانده است. یکی از این افراد در پاسخ به سؤال خبرنگار "حافظ نیوز" مبنی بر اینکه امروز چرا به اینجا آمده‌اید گفت: از طریق یکی از کانال‌های تلگرام متوجه تجمع امروز شدم و با توجه به اینکه قبلاً مطلبی درباره اثرات مخرب پارازیت‌ها خوانده بودم، تصمیم گرفتم امروز در این تجمع شرکت کنم. وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا وجود پارازیت‌ها در فضای شهری شیراز را از یک منبع رسمی و یا یک رسانه معتبر شنیده است گفت: این مسئله را از یک منبع رسمی مثل صداوسیما و یا روزنامه‌ها مطلع نشده‌ام بلکه در کانال‌های تلگرام مطالعه کرده‌ام و نسبت به صحت آن‌هم نمی‌توانم به‌صورت صد در صد اظهارنظر کنم.
اما در میان دیگر چهره‌های مردمی حاضر در این تجمع، می‌شد چهره‌های آشنایی دید؛ چهره‌هایی که پیش‌تر در ایام فتنه 88 بارها در خیابان‌های شیراز جولان داده و کام ملت را تلخ کرده بودند. اینک، این گروه یا به عبارت بهتری گروهک، فضا را مناسب دیده و مثل ایام فتنه، لابلای مردم عادی مخفی‌شده و در تحریک احساسات عمومی و حتی سردادن برخی شعارهای ساختارشکنانه پیش‌قدم می‌شدند. حتی از موبایل ها و صورت های پوشیده برخی از آنها می شد حدس زد کلیپ های آنها تا ساعاتی دیگر سر از VOA و یا BBC در می آورد. به‌راستی چه کسانی فضا را برای حضور مجدد این قبیل افراد در کف خیابان‌های شیراز فراهم کردند؟

مشاور استاندار فارس: اگر مسئول نبودم...
دراین‌بین، آیت‌الله رزمجو مشاور استاندار فارس نیز به میان مردم آمد و درجایی از سخنان خود خطاب به مردم گفت: اگر مسئول نبودم امروز من هم در میان شما بودم... جمله‌ای که می‌شد صراحتاً از آن چنین برداشت کرد که گویی برخی در استانداری فارس، خیلی هم از بابت چنین تجمعی شگفت زده نیستند...

آقای استاندار این بار پاسخگو باشید
چندی پیش، پژوهش جهرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس در نشست مشترک احزاب استان و استانداری فارس که با حضور سهرابی رئیس سازمان صداوسیمای مرکز فارس برگزار شد، درباره پارازیت‌ها در شهر شیراز گفته بود: پارازیت‌ها در فضای شهری شیراز وجود دارد اما بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده،منشأ بسیاری از این پارازیت‌ها دوربین‌های بیسیم(وایرلس) موجود در خیابان‌ها و تقاطع‌های شهری است و همچنین دستگاه‌های ارتباط بیسیمی ارگان‌ها نیز نقش بسزا و مؤثری در به وجود آمدن این پارازیت‌ها دارند. وی در ادامه گفته بود: اینکه دستگاه‌های اخلالگر در امواج شبکه‌های ماهواره‌ای در شهر شیراز فعالیت می‌کنند و فضای شهر را به لحاظ وجود پارازیت‌ها آلوده کرده‌اند مسئله‌ای غیرواقع و خلاف است که تا امروز علیرغم بررسی‌های به‌عمل‌آمده اثبات نشده است.
حال با این اوصاف، باید از استاندار محترم فارس و دیگر مسئولان و نمایندگانی که به‌نوعی با مصاحبه‌های خود در شکل‌گیری تجمع امروز نقش داشتند پرسید چرا پیش از اینکه دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی نظر رسمی خود درباره وجود و منشأ پارازیت‌ها را اعلام کند، با مصاحبه‌های خود مردم را به تجمعی غیرقانونی که در آن، شعارهای ساختارشکنانه علیه برخی نهادهای انقلابی نیز سرداده شد تحریک کردید؟
چرا در شرایط حساس کنونی که کشور ما بیش از هر زمان دیگر، به آرامش و وحدت نیاز دارد شرایطی را ایجاد می کنید که فتنه گران بار دیگر از لانه های خود بیرون آمده و به کف خیابان ها بیایند؟

پایگاه خبری تحلیلی "حافظ" در انتها اعلام می کند در این باره حاضر است پاسخ احتمالی مسئولان استانداری و یا نمایندگان شیراز را منتشر نماید.
کد مطلب : ۱۶۲۶۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما