۰
plusresetminus
گزارشی از یکصد و نود و هفتمین جلسه علنی شورای شهر شیراز؛

محمدیان: «رسانه های استان باید تبعات و عمق خشکسالی موجود فارس را برای مردم تشریح کنند»/ هاجری: «برخی با ترویج شایعه وجود پارازیت پروژه شیراز-هراسی و بدبین کردن مردم نسبت به نظام را دنبال می کنند»

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۲
هاجری گفت: اداره کل راه و شهرسازی فارس ، جاده های کمربندی شهر شیراز را تحویل شهرداری شیراز بدهد و به تعهدات خود عمل نماید تا شاهد آلام و دردها و مرگ و میر جاده ای در کلانشهر شیراز نباشیم.
شورای شهر شیراز
شورای شهر شیراز
به گزارش "حافظ نیوز" رضا محمدیان در یکصد و نود و هفتمین جلسه علنی شورا با گرامیداشت سالروز شهادت شهید نواب صفوی گفت: با توجه به بررسی لایحه بودجه دولت در مجلس شورای اسلامی و لزوم هماهنگی بیش از پیش نمایندگان محترم استان با یکدیگر، لازم است با توجه به شرایط ویژه خشکسالی در استان فارس، بودجه مناسبی متناسب با خشکسالی موجود جهت کمک بلاعوض به کشاورزان آسیب دیده و حمایت از اصلاح الگوی مصرف آب و تغییر روش کشت و ایجاد بنگاه اقصادی در مناطق آسیب دیده از خشکسالی اختصاص یابد تا هم زندگی و معیشت کشاورزان تامین شود و هم معضل حاشیه نشینی کلانشهرها تشدید نگردد.
وی در ادامه گفت: همچنین انتظار می رود نمایندگان فارس در مجلس بحث تامین اعتبار جهت ایجاد تصفیه خانه فاضلاب شهر شیراز و شهرهای بزرگ استان و راههای جدید تامین منابع آبی لازم از جمله تامین و تصفیه آب دریا برای استانهای جنوبی کشور را رصد و پیگیری کنند و برای تحقق آنها تلاش کنند.
این عضو شورا با اشاره به وضعیت بحرانی خشکسالی گفت: به نظر می رسد با توجه به وضعیت بحرانی خشکسالی در استان فارس، صدا و سیما و دیگر رسانه ها باید تلاش منسجم جهت آموزش و ترویج فرهنگ صرفه جویی و نگهداری منابع آب را در دستور کار جدی خود قرار دهند همچنین مدیران سازمان جهاد کشاورزی تمام تلاش خود جهت حمایت از کشاورزان و باغداران آسیب دیده و تغییر الگوی کشت و تجهیز مزارع و باغات به سیستم های جدید آبیاری انجام دهند.

هاجری: برخی با ترویج شایعه وجود پارازیت پروژه شیراز-هراسی را دنبال می کنند

همچنین محمدرضا هاجری دیگر عضو و رئیس کمسیون فرهنگی شورا در این جلسه با اشاره به آمار سازمان پزشکی قانونی کشور مبنی بر اینکه در هشت ماهه سال جاری 11 هزار و 624 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند گفت: این آمار نسبت به سال گذشته تنها 2 درصد کمتر بوده و متاسفانه همچنان فارس در کشور اول است.
وی در ادامه گفت: اداره کل راه و شهرسازی فارس ، جاده های کمربندی شهر شیراز را تحویل شهرداری شیراز بدهد و به تعهدات خود عمل نماید تا شاهد آلام و دردها و مرگ و میر جاده ای در کلانشهر شیراز نباشیم.
این عضو شورا در ادامه با اشاره به برخی شایعات در خصوص اثرات مخرب پارازیت در شهر شیراز گفت: علی رغم نفی این ادعا توسط معاونت سیاسی – امنیتی استانداری فارس ، دانشگاه علوم پزشکی و انجمن فیزیک دانشگاه شیراز و وزرای بهداشت و درمان و ارتباطات، این شایعات نشأت گرفته از تفکراتی است که می خواهند شهر را به حاشیه برده و با موج سواری و هوچی گری، خودی نشان دهند بنابراین ادعای شیراز، پایتخت پارازیت دنباله سناریوی شیراز هراسی است که در گذشته هم سگ کشی را به این شهر نسبت دادند که پس از چندی دروغشان برملا شد.
هاجری همچنین گفت: بدبین کردن مردم به نظام و سازمانها و نهاد های خدوم به بهانه وجود پارازیت و بیماری زا بودن آن از مصادیق شایعه و نشر اکاذیب است که دستگاه قضایی بعنوان مدعی العموم باید وارد شود تا سناریوی شیراز هراسی و قداست زدایی از شهر نتواند با شارلاتان بازی در فضای مجازی اجازه جولان بیشتر پیدا نماید.
هاجری در پایان با اشاره به رعایت معماری اسلامی _ ایرانی گفت: چنانچه سبک ساخت و سازها با رویه فعلی ادامه  یابد در آینده هویت و روح معماری اسلامی – ایرانی به پای آهن و سیمان و  مدرنیسم غربی به استحاله کشانده می شود. سبک ساخت و سازها در حال حاضر در طراز یک شهر اسلامی و مذهبی نمی باشد. سیرت و صورت شهر از زخم های عمیق غفلت ، مجروح است با معماری اسلامی- ایرانی آنرا مرهم گذاری و التیام بخشیم. دانشکده معماری می بایست با طراحهای پیشنهادی و بسته های تشویقی به شهر کمک کند.
ادارات دولتی، سازمان ها و نهاد های کشوری و لشکری لازم است در ساخت و سازهای خود معماری اسلامی – ایرانی را رعایت کنند. سیاستهای کلی نظام اسلامی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه معماری اسلامی – ایرانی رعایت نمی شود و روز به روز از قافله معماری اسلامی – ایرانی فاصله می گیریم و دغدغه و همتی برای بازگشت به معماری اصیل خودی مشاهده نمی شود. اما همه بدنبال فتح سنگر به سنگر شوراهای عالی مربوطه می باشند.
گزارشگر: سیده سعیده موسوی
 
کد مطلب : ۱۶۳۱۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما