۰
plusresetminus
هنگامی که صدای اعتراض نمایندگان و مسئولان نیز بلند می شود؛

خشکسالی و قحطی فصل بودجه فارس را نیز درنوردید!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۷
در شرایط بحرانی امروز استان، انتظار این است که سهم فارس در لایحه بودجه سال 96 بیشتر از همیشه باشد و پایتخت نشینان در جریان دقیق بحرانی که فارس را در سال آتی تهدید می کند به درستی قرار گیرند...
بودجه فارس
بودجه فارس
حافظ نیوز/ سرویس اقتصادی لایحه بودجه سال 96 درحالی در مجلس شورای اسامی بررسی می شود که همچون سالهای گذشته، افق روشن و شفافی در ارتباط با درنظرگرفتن سهم واقعی استان فارس در لایحه بودجه دیده نمی شود.
شاید بتوان در سال 96 فارس را بحرانی ترین استان کشور نامگذاری کرد. چرا که خشکسالی بی سابقه و فزاینده هم سدهای استان را در مرز خطر قرار داده و تامین آب شرب فارسیها را تهدید می کند، هم اندک صنایع باقیمانده و سرپای استان را به دلیل بی آبی در شرف تعطیلی قرار می دهد و هم چندصد هزار خانوار استان فارسی که به صورت مستقیم با کشاورزی سر و کار دارند و حال، بر اثر کاهش بسیار شدید بارندگی حتی از کشت دیم نیز محرومند.
در چنین شرایطی، انتظار این است که سهم فارس در لایحه بودجه سال 96 بیشتر از همیشه باشد و پایتخت نشینان در جریان دقیق بحرانی که فارس را در سال آتی تهدید می کند به درستی قرار گیرند.
امری که تنها از طریق ارتباط مستمر و هم افزایی مجمع نمایندگان فارس با وزرای دولت امکانپذیر است و البته استاندار فارس و مدیران کل ارشد ارادات استان نیز در این زمینه نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.
با این حال، تحرک خاصی در این باره دیده نمی شود و گویی کم تحرکی مسئولان دارد کار دست فارسیها می دهد!
در همین رابطه، رجبی نماینده مردم شیراز در هفته گذشته در مصاحبه ای رسانه ای، عنوان داشت: فارس از نبود برنامه در توسعه رنج می برد و در بخش نفت و کشاورزی برنامه ریزی مناسبی برای بهبود شرایط استان وجود ندارد. رضایی دیگر نماینده شیراز نیز معتقد است مسئولان اجرایی استان از بودجه سال آینده بی اطلاع بوده اند. تاجگردون رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اما توپ را به زمین نمایندگان می اندازد و می گوید مجمع نمایندگان فارس نقش تاثیرگذاری در رایزنی جهت افزایش بودجه و پیشرفت طرح های ملی در استان دارند.

فارس را دریابید!
در چنین شرایطی، قدم گذاشتن وزاری دولت به استان فرصت مغتنمی است تا بلکه آنها با گوشه ای از مشکلات استان آشنا شده و دراین باره فکری کنند و قدمی بردارند. در هفته گذشته، حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسامی در شیراز و شرکت وی در شورای اداری استان که قریب دو ساعت نیز به طول انجامید، محدود شد به تمجید و قدردانی مفصل از خدمات مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و نهایتا پاسخ مساعد برای ساخت یک کتابخانه مرکزی در شیراز! شاید از وزرای پایتخت نشین انتظار چندانی نباشد اما سوال این است که چرا مسئولان استان اجازه می دهند وزرا بیایند و بروند و هیچ اتفاقی
برای حل معضات فارس نیفتد؟
تهیه و تنظیم: سیده سعیده موسوی
کد مطلب : ۱۶۳۲۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما