۰
plusresetminus
آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز:

وجود مافیاهای اقتصادی بسیار، سلامت جامعه و منافع عمومی را به خطر انداخته است

تاریخ انتشارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
امام جمعه شیراز با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور جدید آمریکا در مورد برجام گفت: تاکنون بدون برجام به‌ خوبی زندگی کرده‌ایم و بدون آن نیز می‌توانیم به پیشرفت‌های خود ادامه دهیم.
آیت الله ایمانی
آیت الله ایمانی
به گزارش "حافظ نیوز" آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز سومین حرم اهل‌بیت(ع) با اشاره به سخنان اخیر ترامپ مبنی‌ بر اینکه برجام عقب‌ افتاده‌ترین و ننگ‌بارترین توافق‌نامه بوده است، اظهار داشت: تا به امروز بدون برجام توانسته‌ایم به خوبی زندگی کنیم و از این‌ پس نیز می‌توانیم بدون آن به پیشرفت‌های خود ادامه دهیم.
وی با بیان‌ اینکه سخنان اخیر رئیس‌جمهور جدید آمریکا برای چندمین‌بار دشمنی ریشه‌ای و اساسی حکومت آمریکا به نظام جمهوری اسلامی ایران را یادآور می‌شود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران برای رجال حکومتی آمریکا دعوای مرگ و زندگی است؛ حال هر که می‌خواهد رئیس‌جمهور این کشور باشد و برای ما کارتر، اوباما و ترامپ تفاوتی ندارند.
‌امام جمعه شیراز همچنین با یادآوری اینکه این سخنان بار دیگر بدعهدی آمریکا را نسبت به توافق‌های بین‌المللی گوشزد می‌کند، تأکید کرد: ما نمی‌توانیم در مقابل تهدیدهای آمریکا آرام جواب بدهیم تا تصور کنند به آنان نیاز داریم و بدون آنان نمی‌توانیم زندگی کنیم.
خطیب جمعه شیراز در ادامه با یادآوری خاطرات بهمن‌ماه سال 57 و پیوند عمیق امام و امت که در نهایت منجر به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شد، عنوان کرد: مهم‌ترین عامل دستیابی به این پیروزی بزرگ، شناخت مردم از رهبر خود بود که به او عشق می‌ورزیدند و پشت سر رهبری حرکت می‌کردند.
وی بیان کرد: مردم محبت و عشق به رهبر خود را با اطاعت از او به‌ روشنی نشان دادند که این امر تداوم حرکت پشت سر حضرت بقیة‌الله(عج) هنگام ظهور آن امام همام خواهد بود.
آیت‌الله ایمانی در ادامه با اشاره به جوسازی‌هایی که علیه قوه قضائیه می‌شود و شایعاتی که با هدف مشغول کردن این قوه به جواب منتشر می‌شود، تشریح کرد: حال که قوه قضائیه رسیدگی به فیش‌های نجومی و برداشت‌های نامتعارف از بیت‌المال و فساد افرادی که به غارتگری پرداخته‌اند را به جد دنبال می‌کند، برای تضعیف این قوه به کارهای حاشیه‌ای می‌پردازند تا مانع پیگیری‌های مستمر در این زمینه شوند.
وی ابراز امیدواری کرد که قوه قضائیه با قاطعیت مفاسد اقتصادی را مهار کند تا امید در دل طبقات پایین جامعه و مستضعفان روشن شود.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم با اشاره به اعدام سه جوان بی‌گناه در بحرین تصریح کرد: این جنایت را برای خوشحالی انگلیس، آل‌سعود و امارات صورت دادند تا در مقابل احقاق حقوق انسانی و مدنی مردم بحرین بایستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس همچنین در نخستین خطبه نماز جمعه امروز سومین حرم اهل‌بیت (ع) در ادامه مبحث عواملی که موجب ایجاد فقر و استضعاف در جامعه می‌شود، گفت: فساد و اقتصاد ناسالم عامل دیگری است که طبقات متوسط جامعه را به بیچارگی می‌کشاند.
وی اضافه کرد: انحصارگری اقتصادی بدین معنی است که یک و یا چند رشته تجارت در اختیار یک فرد و یا گروه ویژه قرار گیرد و از ورود دیگران در این عرصه جلوگیری شود.
ایمانی در ادامه بیان کرد: امروز در کشور ما مافیاهای بسیاری حتی ارزاق عمومی را در انحصار خود قرار داده‌اند تا به‌موقع با آن بازی کنند و با ایجاد نوسان در بازار و قیمت، منافع کلانی به جیب بزنند.
خطیب جمعه شیراز با اشاره به مطالب منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر اینکه ثروت هشت نفر از مردم دنیا به‌ اندازه 50 درصد تمام جهانیان است؛ تشریح کرد: این هشت گرگ انسان‌نما نیمی از ثروت مردم جهان را به جیب زده‌اند و به خود اختصاص داده‌اند.
وی با بیان اینکه نگاه اسلام به ثروت و مال مانند دیدگاه یک پزشک به جریان خون در بدن انسان است، افزود: اگر خون درست در بدن جریان پیدا نکند تا به رگ‌ها و مویرگ‌ها برسد، تمام اعضای بدن از مو تا ناخن خون دریافت نمی‌کند و تعادل از میان برداشته می‌شود و در نتیجه بیماری‌های گوناگون به وجود می‌آید.
امام‌ جمعه شیراز با ذکر حدیثی از حضرت امام باقر(ع) مبنی بر اینکه دینار و درهم سکه‌های الهی روی زمین است که برای تصحیح امور مردم قرار داده‌ شده، گفت: با این سکه‌ها امور مردم سرپا می‌شود و زندگی در جامعه جریان می‌یابد.
وی عنوان کرد: ثروت برای اداره عموم مردم است که نباید به گروه خاصی اختصاص یابد، چراکه گرسنگانی در کنار این‌گونه ثروت پدید می‌آیند.
خطیب جمعه شیراز با اشاره به حدیث دیگری از امام باقر(ع) مبنی بر اینکه احترام مال مسلمان مانند احترام خون او است، گفت: کار مردم و مشکلات آنان با مال‌ومنال حل می‌شود که باید در اختیار آنان قرار گیرد.
کد مطلب : ۱۶۳۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما