۰
plusresetminus
امام جمعه زابل:

چرا گوش شنوایی نیست؟! مردم سیستان و بلوچستان دارند از بین می‌روند

تاریخ انتشارجمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۳
امام جمعه زابل گفت: آقای استاندار گفتار درمانی دیگر در سیستان و بلوچستان جواب نمی‌دهد، اقدام و عمل کنید؛ منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی پیش‌کش‌تان، مرز را درست مدیریت کنید.
چرا گوش شنوایی نیست؟! مردم سیستان و بلوچستان دارند از بین می‌روند
به گزارش "حافظ نیوز"،حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر کیخا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی المهدی (عج)، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: در مورد مشکلات مردم سخنی با بعضی از مسئولین که خدّام مردم هستند، داشته باشیم؛ پای هر میز مسئولیتی حدود 70 شهید داده‌ایم، هفتاد عزیز خونشان ریخت پای هر میز مسئولیتی، لذا این میزها و تریبون‌ها خیلی سنگین و مهم است و بار این مسئولیت کمر شکن است لذا مجبوریم تکرار سخن کنیم خطاب به رئیس جمهور محترم که به سیستان دارالولایه توجه کنید؛ نمی‌گوییم توجه ویژه انجام بدهید، اصلا ما می‌گوییم توجه نشده به سیستان، چرا توجه نمی‌کنید ؟؟
امام جمعه زابل افزود: به استاندار محترم در مورد رفع مشکلات هشدار می‌دهم که اقدام جدی انجام دهند، از آقای استاندار محترم سؤوال می‌کنیم، آیا شما نماینده ارشد دولت در استان هستید یا نماینده ارشد دولت در سواحل مکران؟
وی ادامه داد: فریاد زدیم که درد مرزنشینان را بشنوید، گفتید بازارچه مرزی را فعال می‌کنید، رونق می‌دهید‌، اما مشاهده کردیم که آن را بستید، کالا و اموال خیلی از مردم عزیز ما آن طرف مرز مانده است و دارد ضایع می‌شود و بیکار می‌شوند، اما توجهی از شما و معاونین فرتوت تان نسبت به این بزرگواران انجام نشده است.
خطیب نماز جمعه زابل بیان کرد: چرا قدرت تبادل سوخت را در کل سیستان به یک تاجر افغان داده‌اید و هموطن خودتان را دارید ضعف می کنید؟؟
وی گفت: بازار را دریابید، مردم دارند مهاجرت می‌کنند، سیستان دارد از بین می‌رود، چرا بعضی‌ها نمی‌شنوند؟ اگر گوش شنوایی نیست یا درمان کنید یا بروید پی کارتان!
کیخا تاکید کرد: آقای نماینده ارشد دولت بس است گفتار درمانی؛ گفتار درمانی را بذار کنار، اقدام و عمل کن؛ منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی پیش‌کش‌تان ، مرز را درست مدیریت کنید؛ اگر بلد نیستید بودن شما در مقام استاندار مصداق منکر است و ما تو را نهی از منکـر می‌کنیم.
امام جمعه زابل افزود: به سیستانیان عزیز در هر کجای ایران و جهان و در هر منطقه‌ای که هستند، سفارش و توصیه می‌کنیم که به سرزمین ابا و اجداد یتان توجه کنید و آن را دریابید، شما تعلق به این منطقه دارید، اینجا وطن شماست، در هر کجای جهان که زندگی می‌کنید شما را به عنوان یک سیستانی می‌شناسند، قسمتی از درآمد خودتان را در اینجا صرف کنید و کارگاه و کارخانه بسازید و نسبت به هم شهریان خودتان بی‌تفاوت نباشید.
وی ادامه داد: سخنی هم با رسانه‌های سیستان داریم، رسانه‌های عزیز متوجه باشند و قلم را برای رضای خدا بر روی کاغذ پیاده کنند.
کیخا بیان کرد: در فضای مجازی قلم بزنید برای رضای خدا، دفع مشکلات، برای حفظ تنگه احد که رهبر عزیزمان فرمودند: هر کجا هستید همان جا را کشور خودتان بدانید؛ آباد کردن سیستان یعنی آباد کردن کل کشـور، اتاد داشته باشید، عناوین و تیتر سایت‌ها و فضای مجازی باید رفع مشکلات مردم باشد.
امام جمعه زابل تاکید کرد: از تفرقه پرهیز کنید که نسبت به این قلم و هنر همه شما و ما مسئول هستیم و باید جوابگو باشیم.
کد مطلب : ۱۶۳۶۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما