۰
plusresetminus
افشانی استاندار فارس:

بهره برداری از یک‌هزار و ۵۳۷ پروژه عمرانی در فارس در دهه فجر

تاریخ انتشارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۸
استاندار فارس گفت: همزمان با دهه مبارک فجر از یک هزار و ۵۳۷ طرح با صرف اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد تومان در این استان بهره برداری خواهد شد.
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سیدمحمدعلی افشانی، به پروژه هاي افتتاحي استان در ايام دهه فجر اشاره كرد و افزود: یک هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ها از محل اعتبارات ملی و یک هزار و ۲۳۶ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی، مشارکت و سرمایه گذاری مردم هزینه شده است.
وی اظهار کرد: این پروژه ها در حوزه های مختلف آبفای شهری و روستایی، حمل و نقل، خدماتی، رفاهی، گازرسانی شهری و روستایی، بهداشت و درمان، آموزشی و فرهنگی و ورزشی، گردشگری، برق و انرژی، عمران شهری و روستایی، کشاورزی، کارآفرینی و تولید و مسکن شهری و روستایی است.
استاندار فارس با اشاره به مشکل کم آبی و خشکسالی این استان گفت: ۳۴ طرح تامین، انتقال و توزیع آب با صرف اعتباری افزون بر ۱۵۲ میلیارد و ۲۳۲ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی همزمان با دهه فجر در مناطق مختلف فارس افتتاح می شود.
وی اظهار کرد: ۵۳ طرح نیز در این ایام در بخش های حمل و نقل، راه های اصلی، فرعی و روستایی استان افتتاح می شود که در مجموع ۳۷۵ میلیارد و ۵۳۱ میلیون تومان برای اجرای آنها هزینه شده است.
مهندس افشانی گفت: ۸۹ میلیارد تومان نیز ارزش ریالی مجموع طرح ها در حوزه آموزش وپرورش، نوسازی مدارس و میراث فرهنگی است که در روزهای آینده به بهره برداری می رسند.
استاندار فارس در ادامه گفت: با بهره برداری از ۶۴ طرح گازرسانی به شهرها و روستاهای مختلف استان، شمار زیادی از مردم از نعمت گاز برخوردار می شوند که در این زمینه نیز افزون بر ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
وی ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان، ۵۹ طرح به ارزش افزون بر ۲۲ میلیارد تومان و در بخش برق رسانی نیز ۱۸۹ طرح با صرف اعتبار افزون بر ۶۳ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر در نقاط مختلف فارس به بهره برداری می رسند.
مهندس افشانی گفت: افزون بر ۲۳۵ میلیارد تومان نیز با هدف اجرای طرح های عمران شهری و روستایی توسط شهرداری ها، دهیاری ها و بنیاد مسکن هزینه شده است که دهه فجر امسال در قالب ۳۰۸ طرح مردم مناطق مختلف از مزایای آن برخوردار می شوند.
وی ادامه داد: ۲۵ طرح فضاهای ورزشی شهری، روستایی و کارگری نیز با اعتباری افزون بر ۲۲ میلیارد تومان در روزهای آینده به بهره برداری می رسند.
استاندار فارس اظهار کرد: ۸۱ طرح صنعتی و تولیدی نیز دهه فجر امسال فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که برای اجرای این طرح ها، افزون بر ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و ۳۷۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی هزینه شده است.
مهندس افشانی همچنین شمار طرح های آماده بهره برداری بخش کشاورزی استان فارس در دهه مبارک فجر را ۷۹ طرح اعلام کرد و گفت: این طرح ها در مجموع با اعتباری افزون بر ۱۸۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و تسهیلات به ثمر رسیده اند.
وی افزود: دهه فجر امسال همچنین کلید ۱۵ هزار و ۲۲۴ واحد مسکن شهری و روستایی در قالب ۸۱ پروژه مسکن مهر و مسکن روستایی در مجموع با اعتباری افزون بر ۵۹۳ میلیارد تومان افتتاح می شوند.
استاندار فارس گفت: علاوه بر این طرح ها، عملیات اجرایی شمار دیگری از طرح های بزرگ استان نیز در مراحل پایانی است که می توان از ورزشگاه میانرود و فاز نخست بیمارستان خیرساز بوعلی سینا به عنوان برخی از این طرح ها یاد کرد و تلاش بر این است که ۳۱ اردیبهشت ماه همزمان با آیین یادروز سعدی و با حضور رئيس جمهور به بهره برداری برسند.
استاندار فارس در خصوص پروژه قطار شهری شیراز هم گفت: حدود یک ماه قبل ۷۰۰ میلیون دلار در شورای اقتصادی برای فاینانس خط ۲ این پروژه تصویب شد که با قوت دنبال می شود.
مهندس سیدمحمدعلی افشانی، اجرای سد تنگ سرخ را کمک بزرگی به احیای تالاب مهارلو دانست و گفت: اگر این سد ساخته شود هیچ سیلی نمی تواند شهر شیراز را تهدید کند و آب ذخیره شده در پشت سد را نیز می توان با مدیریت به سمت تالاب مهارلو هدایت کرد.
وی افزود: علاوه بر این با ساخت سد تنگ سرخ امکان ایجاد فضای سبز و تفریحی در رودخانه خشک نیز فراهم می شود و آب سد را نیز می توان با ایجاد یک کانال از میان رودخانه عبور دارد. استاندار فارس اظهار کرد: این طرح جزء مهترین طرح های شهرسازی برای شهر شیراز است و وزیر راه و شهرسازی هم در سفری که در هفته دولت امسال به شیراز داشت قول داد که ۵۰ درصد اعتبار این طرح را تامین کند اما هنوز این طرح نهایی نشده است. وی گفت: در اجرای این پروژه مسائل زیست محیطی نیز رعایت خواهد شد و تا زمانی که مورد تایید محیط زیست قرار نگیرد طرح آغاز نخواهد شد.
در خصوص مصوبه دولت مبنی بر اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای کوچک و متوسط مشکل دار گفت: تاکنون در کشور هشت هزار میلیارد تومان از این رقم پرداخت شده که ۵۱۴ میلیارد تومان آن سهم استان فارس است که به ۳۹۲ واحد تولیدی پرداخت شده است. استاندار فارس اظهار کرد: علاوه بر این بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان هم در بانک ها مصوب شد که به مرور پرداخت خواهد شد.
کد مطلب : ۱۶۴۰۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما