۰
plusresetminus
آیت الله دستغیب مطرح کرد:

مقام معظم رهبری از صمیم قلب از آیت الله ایمانی رضایت دارند/ بر اساس وظیفه شرعی خود همچنان ایستاده ایم

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۳
آیت الله سید علی اصغر دستغیب با اشاره به حواشی مراسم افتتاحیه پایتختی جوانان جهان اسلام در شیراز اظهار داشت: انتظار ما از مسئولان دولت فعلی در مورد این اتفاق چیز دیگری بود.
مقام معظم رهبری از صمیم قلب از آیت الله ایمانی رضایت دارند/ بر اساس وظیفه شرعی خود همچنان ایستاده ایم
به گزارش "حافظ نیوز"،آیت الله سید علی اصغر دستغیب نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حواشی مراسم افتتاحیه پایتختی جوانان جهان اسلام در شیراز گفت: انتظار ما از مسئولان دولت فعلی در مورد این اتفاق چیز دیگری بود.

آیت الله دستغیب افزود: از نماینده ولی فقیه در فارس تشکر می کنم که بیانات و ارشادات ایشان در مورد حریم اهل بیت(ع) و حمایت از حرم های مطهر همواره مایه دلگرمی است و شخص ایشان در این حمایت ها پیشتاز بودند.

وی ادامه داد: هفته قبل برای ارائه گزارش خدمات سه ساله در حرم مطهر شاهچراغ(ع) دیداری با مقام معظم رهبری داشتم و در این دیدار، به اتفاق رییس دفتر ایشان و دبیر هیئت امنای حرم احمد بن موسی(ع) خدمت ایشان رسیدیم که پس از ارائه گزارش، بیاناتی در مورد توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) فرمودند و جمله ای را بیان کردند که این فرمایش ایشان از اهداف توسعه حرم مطهر محسوب می شود ایشان بیان داشتند آیا احداث صحن جامع و اتصال به حرم سید علاالدین حسین(ع) انجام شد یا خیر؟ که نشان می داد که معظم له به دقت بر مسائل اشراف دارند.

تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) بیان کرد: در ادامه دیدار با معظم له در مورد ورودی حرم و محذورات میراثی هم مسائل را بیان کردیم ایشان فرمودند در آنجا نماینده ما حضور دارند و ایشان دستشان باز است و همراهی دارند و ما احساس کردیم آقا از صمیم قلب از آیت الله ایمانی رضایت دارند که توضیح دادیم آیت الله ایمانی بر این مسئله اهتمام دارند و اول حامی ما هستند.

آیت الله دستغیب اضافه کرد: انتظار ما نیز از نماینده محترم ولی فقیه در فارس جز این نیست که ارشاد، راهنمایی و تذکر اگر لازم باشد دریغ نفرمایند و در همان جلسه ی تسهیل راه های ورودی برای زوار هم ایشان مطالب به حقی بیان کردند و باید توجه داشت ایشان حکم پدری بر همه دارند و نباید کسی تصور کند جز خیر و مصلحت موضوع دیگری مدنظر ایشان است به ویژه در شرایط فعلی که مسئولان این شهر همه در یک سمت و سوی واحد بوده و رضای خدا و حضرت ولیعصر(عج) و نایب برحق ایشان را مدنظر دارند  و همین گونه اند صدا و سیمای فارس که برنامه های آن در حفظ وحدت موثر بوده و شورای محترم شهر و شهرداری شیراز که بحمد الله خدمات برجسته ای داشته اند.

وی یادآور شد: در این خدمات بحثی نیست اما تذکر نماینده ولی فقیه در بحث لزوم محوریت حرم مطهر در خط دهی فرهنگ، اخلاق و معنویت این شهر تذکری پدرانه و ناصحانه است.
در همان دیدار با حضرت آقا فرمودند خدمات زیرساخت و احداث زائرسرا و غیره همه خوب است اما اساس دین، فرهنگ و اخلاقیات مردم و به ویژه جوانان است که نباید از این مهم غفلت نمود و حتی ایشان خاطره ای از سال های دور از شیراز در دوره طاغوت را ذکر فرمودند که به همراه اخوی شان به شیراز می آیند و دقیقا ذکر کردند خیابان لطفعلی خان زند در حال احداث بوده و ایشان برای عبور به این خیابان می روند منظره ای از دختران و پسران می ببینند که به تصریح خودشان بحث بدحجابی و بی حجابی نبوده بلکه بسیار قبیح تر بوده و باعث می شود حضرت آقا و همراهان تغییر مسیر داده از طریقی دیگر به مدرسه خان بروند.

آیت الله دستغیب متذکر شد: حضرت آقا مدنظرشان بود که با برگزاری جشن هنر اهدافی در شیراز دنبال می شد اما مردم این شهر و جوانان بسیار مستعد، اهل معنویت و اخلاق به این راه نرفتند و اکنون نیز همان ظرفیت وجود دارد و باید از این ظرفیت استفاده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: با این اوصاف ما نگران برخی مسائل در سومین حرم اهل بیت(ع) هستیم و کاش می شد جایی مانند پسماند شهرداری، زباله ها و آلودگی های اخلاقی و فرهنگی را جمع آوری می کردند که به سطح جامعه آسیب نرساند.  در همین شهر وقتی جشن هنر مبتذل طاغوت برگزار شد آیت الله شهید دستغیب و آیت الله محلاتی بنا داشتند مساجد را تعطیل کنند، بعد تصمیم بر این شد مساجد را به محلی برای تجمع مردم بدل کنند که در همین زمینه درگیری هایی با ساواک صورت گرفت و دستگیری هایی رخ داد که حتی در پرونده بنده یک مورد جرم همین بود که شما چرا در منبر به جشن هنری اعتراض کردید که شهبانو برگزار کننده آن است.

تولیت آستان احمدی ومحمدی(ع) ادامه داد: این گونه است که ما اگر در جشن مراسم پایتختی جوانان جهان اسلام اعتراض می کنیم به سبب این دلسوختگی ها و رنج هایی است که برای استقرار ارزش های اهل بیت(ع) کشیده شده نه آن که برخی می گویند ایندها می خواهند جوانان شاد نباشند که این ها نمی دانند جوانان بنابر زمینه فطری و گرایش درونی و علائق باطنی هرگز به دنبال هرزگی نیستند که اگر زمینه برای غریزه و شهوت رانی فراهم شود مثل دوران طاغوت خواهد شد.
مسئول حوزه علمیه رضویه شیراز افزود: حال آن جشن هنر کذایی را با آنچه رخ داد مقایسه کنید جز یک مورد نمایش مستهجن در خیابان فردوسی، سایر ماوقع خیلی با آنچه گاهی مشاهده می کنیم متفاوت نیست.

وی تصریح کرد: در سال ۸۲  و زمان دولتی که به صراحت می گفت اصلاح طلب هستیم اتفاقی رخ داد که آن زمان آقای مسجد جامعی وزیر ارشاد بود من در تالار حافظ نبودم اما مراسم مبتذل و تک خوانی زن انجام شده بود که نامه اعتراضی به وزیر ارشاد نوشتم که چگونه با حضور شما این اتفاق افتاده و ایشان همان روز که نامه به دستش رسید معاون خود را صبح اول وقت به شیراز فرستاد، از فرودگاه آمد و توجیهاتی ارائه کرد که ایشان اطلاع نداشته است و غیره.

حال از دولت اعتدال که مدعی حرکت بر محور ارزش ها را دارد انتظار می رفت وزرای حاضر در جشن پایتختی همان جا اعتراض کنند که دو وزیر، یک معاون وزیر و یک معاون رییس جمهور حضور داشتند و می توانستند به یک اشاره برنامه را قطع کنند و این طور معلوم می شد غیرت دینی در مسئولان ما هست، اما اعتراضی که نکردند به کنار ، در مقابل وزیر محترم اطلاعات در سخنرانی خویش متذکر شده بود که ای کاش به نحوی برنامه ریزی می شد تا می توانستیم از وجود و محضر این علما بزرگ بهره مند می شدیم!! ....

گویا این برنامه مبتذل مشکل ما بوده است.

قائم مقام جامعه روحانیت شیراز متذکر شد: ما بر اساس وظیفه شرعی خود ایستاده ایم و این بحث نهی از منکر است و هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی و جناحی ندارد و ما آن را دنبال می کنیم.

در پایان، آیت الله دستغیب ابراز داشت: فواید بسیاری در ساخت سریال احمد بن موسی(ع) است و با حمایت آیت الله ایمانی و معاونت فرهنگی بحث دانشنامه احمد بن موسی(ع) و سریال، با قوت دنبال می شود.
کد مطلب : ۱۶۴۳۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما