۰
plusresetminus
دکتر ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به خبرنگار «حافظ نیوز»:

پزشک خانواده به دلیل اغراض سیاسی برخی افراد تعطیل نمی‌شود/ سؤالات و ابهاماتی که آقایان علیه دانشگاه علوم پزشکی مطرح می‌کنند کارشناسی و تخصصی نیست

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۶
دکتر ایمانیه گفت: نمره همت دوستانی که متصدی طرح پزشک خانواده در فارس هستند را 20 و نمره همکاری نهادها و سازمان های کشوری و لشکری را در اجرای این طرح 12 می دهم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز
به گزارش "حافظ نیوز" دکتر محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، طرح تحول نظام سلامت را ازجمله افتخارات نظام عنوان کرد و افزود: این طرح مورد تائید و حمایت مسئولان ارشد نظام ازجمله مقام معظم رهبری بوده و برخی از کسانی که با این طرح مخالفت می‌کنند ادعاهای خلاف واقعی را طی دو سال اخیر مطرح کرده‌اند و به نظر می‌رسد به دنبال اغراض سیاسی و کسب وجاهت برای خود هستند.
وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار "حافظ نیوز" مبنی بر اینکه به طرح پزشک خانواده چه نمره‌ای می‌دهید گفت: ایران تنها کشوری نیست که این طرح در آن اجرا می‌شود و نمره این طرح در سطح بین‌المللی ازنظر بنده 17یا 18 است و نمره همت دوستانی که در فارس آن را اجرا و پیگیری می‌کنند ازنظر بنده 20 است اما نمره همکاری نهادها و سازمان‌های کشوری و لشکری را در اجرای این طرح 12 می‌دهم.
قائم‌مقام وزیر بهداشت در ادامه در پاسخ به این پرسش خبرنگار "حافظ نیوز" مبنی بر اینکه آیا برخی اعضای کمسیون اصل ۹۰ که به دعوت دکتر پارسایی به شیراز آمده‌اند، درباره بررسی پرونده‌های تخلفات دانشگاه علوم پزشکی به موارد مستندی نیز دست‌یافته‌اند و از شما توضیحی نیز خواسته‌اند تصریح کرد: تا این لحظه به‌صورت مکتوب سؤالی از بنده و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی نشده و اگر سؤال کارشناسی مطرح باشد ما پاسخ گوی آن خواهیم بود.
سومین سؤال خبرنگار "حافظ نیوز" از رئیس دانشگاه علوم پزشکی درباره مخالفت‌های نمایندگان لیست امید شیراز با وی بود. ایمانیه در پاسخ به این پرسش که علت اصلی این ابراز مخالفت‌ها چیست و آیا اغراض سیاسی در میان است و یا موارد اختلافی در حوزه‌های کارشناسی مطرح می‌شود گفت:تا امروز از سوی نمایندگان شیراز تنها یک نماینده بنده و دانشگاه علوم پزشکی را خطاب قرار داده و سؤالات و ابهاماتی را مطرح نموده که این ابهامات و سؤالات متأسفانه کارشناسی و تخصصی نبوده است.
از مهم‌ترین پرسش‌های دیگر اصحاب رسانه در این نشست خبری، چگونگی ادامه اجرای برنامه پزشک خانواده بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص، گفت: ستاد کشوری پزشک خانواده، از ابتدای برنامه مقرر کرده بود که 80 درصد پرداخت‌ها به پزشکان خانواده، به‌صورت ماهانه و منظم و 20 درصد هم پس از پایش پرداخت شود که هم‌اکنون با تأخیر در پرداخت‌ها مواجه هستیم.
قائم‌مقام وزیر بهداشت در ادامه این نشست خبری، از همایش روئسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در هفته جاری خبر داد که یکی از مباحث مهم آن، به تصمیم‌گیری در موضوع پرداخت‌های بیمه‌ها اختصاص می‌یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه گفت: اگر این طرح کشوری اجرا می‌شد قطعاً مشکلات کمتری وجود داشت و مردم با این موضوع کنار آمده و ابراز رضایت می‌کردند.
گزارشگر: فاطمه زارع
کد مطلب : ۱۶۴۹۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما