۰
plusresetminus
با حضور شهردار شیراز؛

2 بوستان و دومین سرای فرهنگ مهربانی در شیراز افتتاح شد

تاریخ انتشارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۲
شهردار شیراز با اشاره به افتتاح 2 بوستان در شهر شیراز گفت: برای نخستین بار در این کلان‌شهر تا پایان امسال باغ و پارک رستوران‌های جدید افتتاح و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
2 بوستان و دومین سرای فرهنگ مهربانی در شیراز افتتاح شد
به گزارش "حافظ نیوز"،علیرضا پاکفطرت در حاشیه مراسم افتتاح دو بوستان شهری و سرای فرهنگ مهربانی شماره 2 شیراز، اظهار داشت: یکی از بهترین طرحها، راهاندازی سرای فرهنگ مهربانی بود که در بلوار رحمت و تقاطع رضوان افتتاح شد که صفر تا 100 آن توسط مردم اداره می‌شود.
وی افزود: همیشه آرزوی ما این بود جایی داشته باشیم تا مردم وسائل اضافی در منزل را به افراد نیازمند برسانند، اکنون این آرزو محقق شده و با ایجاد سرای فرهنگ مهربانی هر فرد در منزل خود کتاب، لوازم برقی، لوازم منزل و حتی داروی اضافی داشته باشد میتواند آن را به سرای فرهنگ مهربانی تحویل دهد.
شهردار شیراز همچنین با اشاره به افتتاح هشت بوستان به مساحت 110 هزار مترمربع در نقاط مختلف شهر شیراز از ماه گذشته تاکنون، تصریح کرد: امروز نیز به طور نمادین دو بوستان یکی در خیابان انقلاب به مساحت 12 هزار و 500 مترمربع و دیگری در بلوار رحمت به مساحت  50 هزار مترمربع افتتاح شد.
پاکفطرت ادامه داد: بوستان افتتاح شده در بلوار رحمت در یک منطقه کمتر برخوردار است که در آن امکانات رفاهی از جمله وسایل بازی کودکان، مسیر دوچرخه‌سواری، زمین ورزشی چمن مصنوعی و نمازخانه پیشبینی شده است.
وی با اشاره به اعلام آمادگی خیران برای ساخت مسجد در این بوستان گفت: با توجه به قرار گرفتن این بوستان در یک مسیر پرتردد، امیدواریم مورد استفاده و استقبال شهروندان و مسافران نیز قرار گیرد.
شهردار شیراز در مورد سرانه فضای سبز شهر شیراز اظهار داشت: در حال حاضر سرانه فضای سبز شیراز 22 مترمربع است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و اجرای طرحهای تاثیرگذار در زمینه فضای سبز تا پایان امسال به 23 مترمربع می‌رسد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد آمادگی شیراز برای نوروز امسال گفت: با توجه به اینکه شیراز شهری توریستی است و بر اساس آمار موجود در سالجاری آمار گردشگران خارجی آن 50 درصد افزایش یافته برای نوروز امسال نیز بیش از گذشته، شهر در حال آماده شدن است.
شهردار شیراز افزود: هرسال سعی داریم نصب چادر در بوستان‌ها را کاهش داده و در مکانهای سرپوشیده و ایمن از جمله سالن‌های ورزشی شرایطی را فراهم کنیم تا در نوروز 96 این مهم مورد توجه قرار میگیرد.
وی ادامه داد: جلسه‌های ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری شیراز با محوریت معاونت اجرایی و خدمات شهری برگزار شده و شهر شیراز برای نوروز آماده می‌شود.
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز نیز در حاشیه افتتاح دومین سرای فرهنگ مهربانی اظهار داشت: با توجه به استقبال صورت گرفته نیک اندیشان شیرازی دومین سرای فرهنگ مهربانی این کلانشهر در بلوار رحمت و تقاطع رضوان افتتاح شد.
سید عبدالرضا دستغیب افزود: تا پایان امسال نیز سومین سرای فرهنگ مهربانی شیراز در بلوار میرزای شیرازی واقع در منطقه 10 شهرداری شیراز افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به افتتاح نخستین سرای فرهنگ مهربانی در اسفندماه سال 94 در شیراز تصریح کرد: در مدت یکسال گذشته 18 هزار دست لباس، 22 هزار جلد کتاب، 17 هزار بسته دارو، 250 بسته لوازم تحصیل برای دانشآموزان و 220 بسته ارزاق برای کمک به نیازمندان اهدا شد.
دستغیب خاطرنشان کرد: همچنین در طرح درخت آرزوها که در سرای فرهنگ مهربانی اجرا شد 100 قلم  کالای با دوام و ارزشمند که از سوی نیازمندان با معرفینامه کتبی از خیریهها  از جمله جهزیه، یخچال، تلویزیون و سایر کالاها درخواست شده بود توسط نیکاندیشان تامین و در اختیار گذاشته شد.
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز تصریح کرد: در مجموع هزار و 500 نیکاندیش با سرای فرهنگ مهربانی شیراز در ارتباط بودهاند و کمکهای آنان نیز تاثیر بسزایی در رفع مشکلات نیازمندان داشته است.
دستغیب افزود: مسئولان فرهنگی و شهری برخی از شهرستانهای استان فارس و همچنین شهرهای مختلف کشور از جمله رشت از فرهنگسرای مهربانی بازدید کرده و از این طرح برای اجرا در منطقه خود الگوبرداری کردهاند.
وی با بیان اینکه فرهنگسرای مهربانی در واقع مکانی مورد اطمینان برای در اختیار گذاشتن کمک مردم به نیازمندان است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به نوروز باستانی نزدیک میشویم از مردم درخواست داریم افراد نیازمند را فراموش نکرده و همان طور که برای فرزندان خود خرید میکنند در صورت توان مالی افراد نیازمند را نیز فراموش نکنند
 
کد مطلب : ۱۶۵۰۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما