۰
plusresetminus
واکنش امام جمعه کرج به هزینه های نجومی:

ناهار ۵۰۰ میلیونی سفر هیئت دولت به البرز چگونه قابل توجیه است؟

تاریخ انتشاريکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۵
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز هزینه‌های سفر هیئت دولت به استان را غیرقابل‌توجیه خواند و خطاب به مسئولان گفت: به چه مجوزی ناهار سفر هیئت دولت آن‌هم در یک روز ۵۰۰ میلیون تومان شده است.
ناهار ۵۰۰ میلیونی سفر  هیئت دولت به البرز چگونه قابل توجیه است؟
به گزارش "حافظ نیوز"،آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان کرج با اشاره به شرکت بانوان در مجامع، اظهار کرد: شواهد تاریخی فراوانی داریم که بانوان در مساجد حاضر می‌شدند.
وی در ادامه بابیان اینکه قسمتی از مسجد برای بانوان اختصاص دارد، از حضور فاطمه زهرا (س) در مسجد و ایراد خطبه برای مطالبه حقوق ازدست‌رفته به‌عنوان یکی از نمونه‌های تاریخی حضور بانوان در اجتماع مسلمین یادکرد.
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه زهرای اطهر نماد یک عنصر انقلابی بصیر است که با درک صحیح زمان به‌صورت دقیق و به‌موقع به وظیفه‌اش عمل کرد، گفت: فاطمه زهرا (س) ضمن بصیرت دهی به جامعه و بیان ریشه‌های انحراف از امام زمانش و از ولایت دفاع جانانه کرد.
تشریح ریشه های سکولاریسم
خطیب جمعه کرج اضافه کرد: فاطمه زهرا (س) با پوشش قرار دادن قصه فدک مسئله انحراف امت پیغمبر و کج رفتن خواص و اینکه اگر حاکم جامعه منصوب از طرف خدا نباشد چه مشکلاتی پیش خواهد آمد را با فصاحت تمام مطرح کردند.
وی تأکید کرد: فاطمه زهرا (س) مشکل آن روز را وارد شدن افکار و تصمیمات شخصی افراد یعنی همان حکومت بشری و نفی حاکمیت الهی، قرآن و دین می‌دانست.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: فاطمه زهرا (س) مشکل جامعه آن روز را کنار گذاشتن دین می‌دانست که پیامد چنین تفکری این بود که اداره امور دنیوی مردم از دین‌داری آن‌ها جدا است یعنی عده‌ای از مردم باید مشغول امور دینی شوند و عده‌ای دیگر نیز بر مردم حاکمیت کنند.
خطیب جمعه کرج به‌نظام سکولاریسم اشاره کرد و گفت: ریشه این نظام در غافل شدن از وحی و شریعت الهی و اداره امور دنیوی بر اساس عقل بشری است همان عقلی که حلال‌ها را حرام و حرام‌ها را حلال اعلام کرد.
در حکومت مردم بر مردم فردی با رأی عده‌ای بر مردم حاکم می‌شود این مسئله نتیجه‌ای جز قدرت‌نمایی قدرتمندان و صاحبان ثروت و نفوذ و تزویر در جامعه ندارد
آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: فاطمه زهرا (س) بزرگ‌ترین مشکل مردم آن زمان را حذف کردن کسی از رأس حاکمیت جامعه می‌دانست که از منبع غیب الهی مطلع بود و در تفکر و عمل معصوم بود.
وی بابیان اینکه در آن زمان حکومت الهی را به حکومت مردم بر مردم تبدیل کردند، گفت: در این حکومت فردی بارأی عده‌ای بر مردم حاکم می‌شد و نتیجه‌ای جز قدرت‌نمایی قدرتمندان و صاحبان ثروت و نفوذ و تزویر در جامعه نداشت.
خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه اگر حاکمیت الهی باشد حاکم خداترس خواهد بود، گفت: حاکم در این حکومت خود را به مردم بدهکار می‌داند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه فاطمه (س) همه اقدامات علی (ع) را در راستای ماندگاری دین و قرآن می‌دانست، گفت: فاطمه (س) در قسمتی از خطبه فرمودند جرم علی (ع) این بود که درراه اسلام هیچ ملاحظه‌ای نمی‌کرد.
آیت‌الله حسینی همدانی مشکل اصلی جامعه آن روز را سازش‌ناپذیری و عدالت علی ابن ابی‌طالب برشمرد و گفت: فاطمه (س) به‌طور کامل از ولایت و امامت دفاع کرد.
لزوم حسایت خانواده‌ها در حوزه تربیت فرزندان
وی خطاب به نمازگزاران با تأکید بر اینکه باید خطبه حضرت فاطمه (س) به‌خوبی خوانده شود، گفت: باید این خطبه با مسائل روز تطبیق داده شود زیرا تاریخ در حال تکرار است.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری به‌روز هشتم اسفند که مزین به نام امور تربیتی و تربیت اسلامی است، اشاره کرد و گفت: مسئله تربیت از مباحث مورد تأکید اسلام است تا جایی که خداوند خود را مربی عالمیان می‌داند و تربیت موجودات را به خودش نسبت داده است.
خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه پرورش‌دهنده همه ما خدای متعال است، گفت: انسان باید در صراط مستقیم حرکت کند تا به مقصد برسد و این مسیر بدون حضور مربی طی نمی‌شود.
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه همه باید برای تزکیه نفس خود برنامه داشته باشند و تلاش کنند، گفت: مردم باید در جلسات موعظه و نصیحت شرکت کنند و در طول هفته ساعتی را به این مهم اختصاص دهند.
وی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها باید بر تربیت فرزندان حساس و سختگیر باشند، گفت: انسان فاسد متولد نمی‌شود تربیت نادرست او را فاسد می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه برخی حرف‌های می‌زنند و به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که قابل‌درک نیست، گفت: اگر کسی تربیت اسلامی نداشته باشد به این امور مبتلا می‌شود.
نشانه‌های افول رژیم صهیونیستی نمایان شده است انتفاضه سوم بسیار امیدوارکننده است و امیدواریم که به نتیجه برسد زیرا مسئله فلسطین باید مهم‌ترین و محوری‌ترین مسئله جهان اسلام باشد
خطیب جمعه کرج در بخش دیگر به برگزاری ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین اشاره کرد و گفت: باید به محورهای مهم این کنفرانس توجه ای ویژه‌ای شود.
وی بابیان اینکه که نشانه‌های افول رژیم صهیونیستی نمایان شده است، گفت: انتفاضه سوم بسیار امیدوارکننده است و امیدواریم که به نتیجه برسد زیرا مسئله فلسطین باید مهم‌ترین و محوری‌ترین مسئله جهان اسلام باشد.
آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: ملت مسلمان ایران فلسطین را پاره تن اسلام می‌دانند و تا محو و نابودی کامل اسراییل تمام گزینه‌هایش روی میز است.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز از عربستان به‌عنوان بچه پادوی صهیونیست یادکرد و گفت: ملت ایران این مسئله را هرگز فراموش نخواهند کرد همچنین جنایات آمریکا در حق اسلام و مسلمین را از یاد نخواهند برد.
خطیب جمعه کرج به پنجاه و سومین نشست امنیتی آفریقایی - آسیایی که در مونیخ برگزار شد اشاره کرد و گفت: در این نشست نکات مهمی مطرح شد سه کشور ترکیه، عربستان و رژیم اسراییل علیه ایران مواضع مشترکی گرفتند و تلاش کردند نفوذ منطقه‌ای ایران را کنترل و محور مقاومت را تضعیف و تخریب کنند.
وی با اشاره به اینکه در این نشست ایران را تهدید جهان معاصر نامیده‌اند، گفت: این موضوع را کسانی مطرح می‌کنند که فرمانده جنگ‌های ویران‌کننده در منطقه هستند.
تذکر رهبری به مسئولان در خصوص مشکلات مردم
آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه عربستان قانون اساسی ندارد، گفت: تولید و تجهیز و حمایت آل سعود از القاعده، النصره و داعش بر کسی پوشیده نیست حالا این رژیم ایران را تهدید جهان معاصر می داند.
تولید، تجهیز و حمایت آل سعود از القاعده، النصره و داعش بر کسی پوشیده نیست حالا این رژیم ایران را تهدید جهان معاصر می داند
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه نفوذ ایران در منطقه و جهان، عربستان را به وحشت انداخته است، گفت: ۹۰ درصد مردم ترکیه ایران را دوستی قابل‌اعتماد می‌دانند همچنین ۶۲ درصد از مردم عربستان ایران را کشور اسلامی و قابل‌احترام می‌دانند این مهم نشان از نفوذ ایران دارد.
خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه ایران قدرت منطقه‌ای غیرقابل‌انکاری دارد، گفت: لازم است دولتمردان پاسخ قاطعی به رجزخوانی اسراییل و عربستان بدهند.
وی با اشاره به تذکر رهبری به مسئولان برای اینکه کار مردم را در اولویت قرار دهند، گفت: رهبری تذکر داده‌اند که کاستی‌ها را به گذشتگان نسبت ندهید اگر مشکلی است که از قبل مانده بررسی و حل شود.
آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: مسئولان در این خصوص گزارش عملکرد ارائه کنند.
انتقاد امام جمعه کرج درباره مصرف بیت المال در استان
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خطاب به مسئولان که مدعی ولایتمداری هستند، گفت: امر ولی در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بود حال مسئولان به مردم پاسخ دهند که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی چه کرده‌اند.
آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری به دیدار جمعی از شاعران مذهبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبری در این دیدار به نکاتی مهم ازجمله پیروی عملی شاعران از ائمه معصومین تأکید کردند که باید موردتوجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه رهبری در این دیدار به سبک زندگی اسلامی تأکید کردند، گفت: رهبری به هجمه‌هایی که به روش سبک زندگی اسلامی روا داشته می‌شود اشاره کردند.
خطیب جمعه کرج در بخش دیگری خطاب به مسئولان شهر در خصوص مصرف بیت‌المال، گفت: این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است و هرکسی نمی‌تواند هر طور که دلش خواست بیت‌المال را مصرف کند.
آیت‌الله حسینی همدانی خطاب به مسئولان شهر گفت: بیانات امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه را مطالعه کرده و سرلوحه کار خود قرار دهید.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه اگر بیت‌المال به‌صورت درست مصرف نشود جامعه به بیچارگی دچار می شود، گفت: گاهی افراد برای تثبیت جایگاه خودشان از بیت‌المال استفاده می‌کنند.
مقدار دارایی‌ها معلوم است باید برای خرج کردن برنامه داشته باشیم این در حالی است که در سال اقدام و عمل در بخش اقتصاد مقاومتی به‌گونه‌ای عمل شود که قابل دفاع نیست
وی با اشاره به اینکه وقتی مهمانی وارد شهری می‌شود باید به استقبالش رفت، گفت: تقدیر و تکریم مهمان حد و اندازه‌ای دارد نباید به اسراف تبدیل شود.
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه پیش از سفر هیئت دولت به استان گفته بودیم در مراسم استقبال اسراف نشود، گفت: بنده دقت کردم عددی که برای مراسم سفر اعلام کردند با اغماض زیاد بود ولی می‌شد سکوت کرد و چیزی نگفت.
خطیب جمعه کرج بابیان اینکه باید شرایط اقتصادی کشور را در نظر گرفت، گفت: مقدار دارایی‌ها معلوم است باید برای خرج کردن برنامه داشته باشیم این در حالی است که در سال اقدام و عمل در بخش اقتصاد مقاومتی به‌گونه‌ای عمل شود که قابل دفاع نیست.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: گزارش‌هایی در خصوص هزینه‌های سفر هیئت دولت به دستم رسید که نیازمند پیگیری بود زیرا فردی با مراجعه مدعی شده بود مبلغی را که برای سفر هیئت دولت به البرز هزینه کرده است به وی پرداخت‌نشده است.
وی با اشاره به اینکه مبلغ اعلام‌شده زیاد بود، گفت: طبق پیگیری‌های انجام‌شده مشخص شد مبلغ اعلام‌شده درست است و این مهم یک مصیبت است زیرا آقایان در جلسه‌ای مصوب کردند که هزینه سفر هیئت دولت از بیت‌المال پرداخت شود.
آیت‌الله حسینی همدانی خطاب به مسئولان استان گفت: به چه مجوزی ناهار سفر هیئت دولت آن‌هم در یک روز ۵۰۰ میلیون تومان شده است مگر چند نفر در مراسم ناهار شرکت کرده‌اند.
خطیب جمعه کرج اضافه کرد: مشکلات پیش‌آمده در خصوص هزینه‌های سفر هیئت دولت به البرز غیرقابل‌توجیه است.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: گزارش‌هایی در خصوص هزینه‌های سفر هیئت دولت به دستم رسید که نیازمند پیگیری بود
وی با تأکید بر اینکه از بازرسی استان و دستگاه‌های متولی می خواهم به‌دقت این مسئله را پیگیری کنند زیرا یک مطالبه عمومی است، گفت: برخی نیز در این خصوص شکایت کردند علت ریخت‌وپاش‌ها برای مردم توضیح داده شود.
خطیب جمعه کرج بابیان اینکه در حکومت اسلامی بیت‌المال برای افراد نیست که هر طور خواستند دست‌درازی کنند، گفت: گاهی راه افتادن یک واحد اقتصادی با کمتر این مبالغ امکان‌پذیر است.
وی خطاب به اعضای شورای شهر، گفت: افرادی که لایحه داده و مصوب کرده‌اند اگر افراط و اسراف کرده‌اند نزد خداوند عذر مقبولی ندارند.
وی با تأکید بر اینکه در این خصوص پیگیری کرده‌ام و فرمانداری جلوی لایحه را گرفته است، گفت: احتمالاً این لایحه به شورای شهر بازمی‌گردد قسمتی‌های شاید نقض شود ولی مهم این است که این هزینه خرج شده است حالا آقایان به گردن دیگری می‌اندازند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه برخی مدعی شده‌اند که بنده این مباحث را در خطبه‌ها برای مردم بازگو نکنم، گفت: این مسائل باید برای مردم بازگو شود زیراکسانی که لایحه داده و کسانی که در شورا مصوب کرده‌اند همان کسانی هستند مردم به آن‌ها رأی داده‌اند.
تقدیر امام جمعه کرج از فرمانده سابق سپاه البرز
طیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه همه اعضا مثل هم نیستند، گفت: برخی از اعضا از حقوق مردم دفاع می‌کنند این در حالی است که مطلع هستم گاهی عرصه برای این افراد تنگ می‌شود.
آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از سردار علی استاد حسینی فرمانده سابق سپاه استان، گفت: وی در مدت مأموریتش در استان مقابل برخی جریانات سیاسی زاویه‌دار با نظام و در بحث اقتصاد مقاومتی اقدامات ارزشمندی را ارائه کردند.
 
کد مطلب : ۱۶۵۱۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما