۰
plusresetminus
به بهانه اظهارات اخیر ریاست محترم جمهور درباره ریزگردها؛

از روحانی تا علم الهدی، از علم الهدی تا روحانی!

تاریخ انتشاريکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۵۷
تنها فرض کنید آیت الله علم الهدی سخن اخیر رئیس جمهور را گفته بود؛ در این صورت واکنش رسانه های حامی دولت و اصلاحات به این سخن چه بود؟
حسن روحانی و آیت الله علم الهدی
حسن روحانی و آیت الله علم الهدی
حافظ نیوز/ سرویس سیاسی طی سالهای گذشته، عادت کرده ایم آیت الله علم الهدی امام جمعه محترم مشهد مقدس را در سیبل حملات جریانات سیاسی و رسانه ای اصلاح طلبان ببینیم.
این هجمه، از فتنه 88 و همزمان با روشنگریهای آیت ا... علم الهدی آغاز شد و تا به امروز نیز ادامه داشته است.
طی سالهای اخیر، روزهای فراوانی در ارتباط با مسائل مختلف کشور و یا مشهد مقدس سپری شده که واکنش به مواضع مختلف و صریح امام جمعه این شهر، به تیتر یک روزنامه ها و خبرگزاری های جریان اصلاحات تبدیل شده و حتی واکنش نمایندگان این جریان در مجلس شورای اسلامی را نیز برانگیخته است.
این مقال قصد ندارد به تشریح مواضع آیت الله علم الهدی و دفاع یا نقد آنها بپردازد؛ بلکه مسئله امروز ما مقایسه ای منطقی میان سخنان اخیر ریاست محترم جمهور در سفر به اهواز و دیدار با مردم این شهر که به منظور بررسی اوضاع و اتخاذ راهکارهایی برای مهار کنترل ریزگردها انجام شده با مواضع امام جمعه مشهد می باشد و نحوه برخورد دوگانه رسانه های اصلاح طلب با این دو شخصیت.
رئیس‌جمهور در نشست مشترک کارگروه ملی مقابله با ریزگردها و شورای اداری با اشاره به اینکه در روایات آمده ”اگر معروف را زیر پا گذاشتید و منکر ترویج شد عذاب الهی نازل می‌شود“، تأکید کرد: برخی از عذاب‌ها همین‌هایی است که ما می‌بینیم، معروف و منکر فقط نماز و دروغ نیست، منکر دامنه‌اش خیلی وسیع است هر کار زشت و ناپسند منکر و هر کار شایسته و درست معروف خواهد بود. وی خطاب به حاضران گفت‌: اگر سرزمین خود را آباد کنیم و درختکاری انجام دهیم جزو نماز و روزه نیست ولی معروف است، ما باید معروف‌ها را انجام دهیم. اظهارات روحانی درباره مرتبط دانستن مشکلات و بحران موجود در خوزستان به عذاب الهی در حالی است که رئیس‌جمهور از تهران به خوزستان رفته بود تا به بحران رسیدگی کرده و از نزدیک در جریان امور قرار گیرد و این سخن کلی که صحیح هم به نظر می رسد، معلوم نیست با چه هدفی بیان گردیده است؟
در مسند قضاوت نمی نشینیم و منتظر تدبیر دولت برای هوای اهواز می مانیم اما تنها فرض کنید آیت ا... علم الهدی این سخن را گفته بود؛ در این صورت واکنش رسانه های حامی دولت و اصلاحات به این سخن چه بود؟ آیا آنها نمی گفتند آقای علم الهدی! بی تدبیری دولت ها و نابودی محیط زیست چه ربطی به مردم بیگناه و مظلوم اهواز دارد؟ نمی گفتند این حرف های شما نمک بر زخم های این مردم زجر کشیده است و دردی را دوا نمی کند؟
نمی گفتند به جای این حرف ها راهکارتان برای حل این بلای الهی! چیست و آیا با این کلام به نوعی از خود رفع تکلیف نمی کنید؟
نویسنده: کاظم فریدونی
 
 
کد مطلب : ۱۶۵۱۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما