۰
plusresetminus

استقبال از شهدای گمنام در فرودگاه شیراز

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۵
مراسم استقبال از پیكر مطهر ۱۰ شهید گمنام و با نام دوران دفاع مقدس با حضور مردم ولایتمدار و خداجوی شیراز در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب برگزار شد.
استقبال از شهدای گمنام در فرودگاه شیراز
به گزارش "حافظ نیوز"،باز هم خبر آوردند كه كبوترهای عاشق به آشیانه باز می‌گردند و چه بازگشت عاشقانه‌ای آن هم در ایامی كه متعلق به بانوی بی‌نشان است. آری! سرافرازان گمنام دیار عشق و بندگی پس از سال‌ها گمنامی همزمان با ایام سالروز عروج مظلومانه كوثر نبوت بازگشتند. هم‌او كه قرن‌هاست عاشقان و سرگشتگان عالم گم‌گشته مزار اویند.
باز هم شمیم لاله‌ها در فضای دیار ما پیچید و باز هم عاشقان را سرگشته‌ كرد. خانواده‌های لاله‌ها، خادمان و هر كه نشان عاشقی بر دل داشت امروز آمده بود. اما امان از دل خانواده‌های شهدای گمنام. چه اشك‌ها و چه ناله‌هایی را كه در این مراسم ندیدم و نشنیدم. محال بود كه این اشك ها را بیینی و این ناله‌ها را بشنوی و دلت نلرزد.
تشییع 6 شهید گمنام و 4 شهید شناسایی شده همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) در این استان خبر داد و اظهار داشت: شهدای گمنام در روزهای 10 و 11 اسفندماه در شهرهای شیراز، نورآباد، زرقان و پاسارگاد تشییع می‌شوند.
بازگشت عاشقانه پیكر ۱۰ شهید به آشیانه
شب گذشته بود كه پیكر مطهر ۱۰ شهید گمنام و بانام دوران دفاع مقدس را به شیراز آوردند و صبح امرو‍ز، ۱۰ اسفندماه مراسم استقبال از این لاله‌های خوش عطر دیار عشق و بندگی در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار شد.
زمانی كه شهدا را آوردند، یكی را دیدم كه بیش از همه بی‌تابی می‌كرد به حدی كه توان راه رفتن بر پشت پیكر شهدا را نداشت و هركسی در اطرافش سعی می‌كرد او را آرام كند. لحظه‌ای مكث كردم تا ببینم او كیست كه اینقدر بی‌تابی می‌كند. حدسم درست بود خواهر از یكی شهدایی بود كه بعد از ۳۴ سال بازگشته است.
بالاخره انتظار ۳۴ ساله به پایان رسید و اینك لحظه دیدار بود. چه بازگشت عاشقانه و باشكوهی كه همه مردم در این شادی سهیم شدند. هر كه آمده بود دلش را همراه با شهدایی كه امروز حی و حاضر آنجا بودند، كرد.

حمیدرضا گرامی، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس وی با اشاره به اینکه همزمان با شهدای گمنام 4 تن از شهدای شناسایی شده نیز تشییع می‌شوند، گفت: شهید الله کرم برات فرزند عباس از تیپ 33 المهدی جهرم یکی از شهدای شناسایی شده است که در سال 67 در منطقه فاو با تک دشمن به شهادت رسیده و با پلاک شناسایی شده است.

معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدساستان فارس افزود: دیگر شهید شناسایی شده عبدالرضا خوش‌رو فرزند سعدالله از تیپ 33 المهدی جهرم است که در عملیات محرمدر منطقه شرهانی در سال 61 به شهادت رسیده و این شهید نیز با پلاک شناسایی شده است.

انصاری بیان کرد: شهید سیاوش همتی فرزند پرویز در شلمچه در سال 67 به شهادت رسید که با آزمایش DNA شناسایی شده و این شهید نیز از تیپ 33 المهدی جهرم بوده است.

وی تصریح کرد: شهید الماس ارشدی فرزند عباس‌قلی از سعادت‌شهر دیگر شهید شناسایی شده استان فارس است که در سال 61 در عملیات محرم در منطقه شرهانی به شهادت رسیده و از طریق پلاک شناسایی شده است.
کد مطلب : ۱۶۵۲۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما