۰
plusresetminus
حجت‌الاسلام رضوی‌اردکانی امام‌ جمعه موقت شیراز:

کمر مردم زیر بار گرانی خرد شده است/ خسارت بی‌عرضگی برخی مدیران نباید از جیب مردم پرداخت شود

تاریخ انتشارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۹
امام‌ جمعه موقت شیراز با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم در آستانه نوروز گفت: امروز کمر مردم زیر بار گرانی خرد شده است.
رضوی اردکانی
رضوی اردکانی
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی‌اردکانیدر  خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به آمارهای بی‌فایده کاهش تورم اظهار داشت: مسؤولان ادعا دارند که تورم کاهش‌ یافته است اما زمانی که به وضعیت مردم نگاه می‌کنیم به‌خوبی مشخص است که کمر مردم زیر بار گرانی خرد شده است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات انسان ناشی از بی‌تقوایی است، خاطرنشان کرد: در آستانه نوروز مردم بر اساس سنت‌های قدیمی به خرید می‌پردازند اما برخی کاسب‌ها نیز از این وضعیت سوءاستفاده کرده و قیمت‌ها را چند برابر از آنها می‌گیرند در صورتی‌ که جنس باکیفیت پایین تحویل مردم می‌دهند.
رضوی‌اردکانی با اشاره به اینکه کم‌فروشان مورد مجازات خداوند قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: سوءاستفاده تنها در بیت‌المال نیست بلکه آن کاسبی که جنس خود را به دو برابر قیمت واقعی می‌فروشد نیز یک حرام‌خوار است و باید بداند که تبعات وحشتناکی در آخرت در انتظارش خواهد بود.
امام‌ جمعه شیراز اظهار داشت: دولت و تولیدکنندگان باید کیفیت محصولات خود را بالا ببرند و آن‌ وقت انتظار داشته باشند که مردم از جنس داخلی استفاده کنند.
وی با اشاره به سوءمدیریت‌ها در تولید کالای باکیفیت داخلی خاطرنشان کرد: قرار نیست خسارت سوءمدیریت‌ها و بی‌عرضگی‌ها از جیب مردم پرداخت شود و این وضعیت برای کارمندان اداره‌ها نیز صادق است، چراکه کارمندی که باید هشت ساعت در روز کار کند، حق ندارد بیشتر وقت خود را به کارهای شخصی بپردازد.
رضوی‌اردکانی ادامه داد: برخی مدیران حتی تلفنی نیز جواب مردم را نمی‌دهند و مدام می‌گویند در جلسه هستیم، آخر مگر در این جلسه‌ها چه اتفاقی می‌افتد و چه خدمتی به مردم می‌شود؟ و گویی آنها یادشان رفته که کارگزار مردم هستند که این‌قدر به خاطر یک نامه مردم را سر می‌دوانند.
امام‌ جمعه موقت شیراز افزود: سیستم اداری ما در برخی دستگاه‌ها فاسد است و باید گوش کارمند و مدیری را که اعتقاد به مردم، نظام و شهدا ندارد گرفت و بیرون انداخت و اداره‌های فاسد را خانه‌تکانی کرد که بیشتر این مشکلات به دلیل سوءمدیریت و عدم نظارت صحیح است که چندین سال گرفتار آن هستیم.
وی همچنین گفت: برخی مدارس و شهرداری‌ها نیز به بهانه‌های گوناگون پول‌های بسیاری از مردم می‌گیرند و معلوم نیست برای چه خدمتی باید این‌ همه پول از مردم گرفت که متأسفانه نظارت‌ها ضعیف است.
رضوی‌اردکانی با اشاره به اینکه همه ما مسؤول هستیم تا با مشکلات و سوءمدیریت‌ها مقابله کنیم، تصریح کرد: حتی آن کاسبی که جنسش را گران‌تر از آنچه هست به مردم می‌فروشد، دلیلش عدم نظارت کافی و بی‌تقوایی آن کاسب است که دودش در چشم ضعفا می‌رود.
امام‌ جمعه موقت شیراز افزود: در قدیم کاسب‌ها کتاب مکاسب را در حوزه‌ها می‌خواندند تا به‌خوبی با شرایط فقهی خریدوفروش آشنا شوند تا خدای‌نکرده دچار کم‌فروشی یا گران‌فروشی نشوند اما متأسفانه امروز در این آشفته‌بازار کسی دیگر دنبال این کار نیست و هر چقدر دلش می‌خواهد می‌فروشد.
رضوی اردکانی به وضعیت چهارساله دولت تدبیر و امید نیز اشاره کرد و گفت: دولت می‌گوید که تورم پایین آمده اما این اثرش در زندگی مردم هویدا نیست و وقتی دلار 3 هزار و 800 تومان است یعنی سقوط پول ملی و تورم و با حرف درمانی، مشکل مردم حل نمی‌شود.
امام‌ جمعه موقت شیراز اضافه کرد: امروز کمر مردم زیر بار گرانی خرد شده است و نمی‌دانیم تا چه موقع باید شاهد کاهش ارزش پول ملی باشیم و گاهی انسان فکر می‌کند نکند که در گران شدن دلار عمدی در کار است و دولت خودش دلار را گران می‌کند تا بفروشد که امیدواریم این‌گونه نباشد، چراکه مردم بدبین می‌شوند.
وی همچنین با تشکر از پلیس اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس به دلیل برخورد با افراد فاسد اظهار داشت: یک عده این شهر را به طرق مختلف از مشروب‌خواری تا هر نوع خلافی به لجن کشیده‌اند که برخورد قاطع پلیس اجتماعی با آنها جای تقدیر دارد.
رضوی‌اردکانی همچنین با اشاره به روز شهدا و حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: وظیفه تمام مسؤولان است که خادم خانواده شهدا و ایثارگران باشند و بدون منت به آنها خدمت کنند.
کد مطلب : ۱۶۵۷۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما