۰
plusresetminus
تاملی بر علت اصلی سوانح جاده ای در پرحادثه ترین استان کشور؛

عامل انسانی علت اصلی حوادث و تلفات رانندگی در فارس/ جاده ها: باور کنید ما بی تقصیریم!

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۷
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، با اشاره به وقوع چندین حادثه رانندگی منجر به فوت و جرح در این استان در چند روز گذشته گفت: علت اصلی وقوع این حوادث عامل انسانی است.
عامل انسانی علت اصلی حوادث و تلفات رانندگی در فارس/ جاده ها: باور کنید ما بی تقصیریم!
به گزارش "حافظ نیوز" استان فارس همچنان در صدر تلفات و سوانح جاده ای کشور قرار دارد. امری که سالهاست به آن عادت کرده ایم و روزی نیست که خبر تصادفی مرگبار در گوشه کنار فارس خانواده ای را به عزا ننشاند.
با این حال، با بهبود نسبی برخی راه های مواصلاتی و ترانزیتی در استان، اینک دیگر نه جاده ها بلکه عامل انسانی را باید مقصر اول این حجم بالا از تصادفات دانست.
در همین رابطه علیرضا سیاهپور چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری دولت افزود: به رغم وجود تابلوها وعلائم راهنما در جاده ها و هشدارهایی که از سوی پلیس به رانندگان داده می شود اما برخی رانندگان با بی توجهی نسبت به این علائم و هشدارها زمینه ساز بروز حادثه و به خطر انداختن جان خود، خانواده و دیگر هموطنان می شوند.
وی اظهار کرد: تخطی از سرعت مطمئنه، خواب آلودگی، بی توجهی نسبت به جلو و انحراف به چپ همه از جمله دلایل اصلی حوادثی است که طی روزهای اخیر در محورهای فارس شاهد وقوع آنها بوده ایم.
سیاهپور از رانندگان خواست که عجله و شتاب را در هنگام رانندگی کنار بگذارند و با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه به هشدارهای پلیس و نیروهای راهداری سفری خاطره انگیز را برای خود و خانوادهشان رقم بزنند.
به گفته فرمانده انتظامی فارس، از 26 اسفندماه 95 تا اول فروردین 96 شمار جانباختگان در سوانح جاده ای در این استان 16نفر بود که بیشتر آنها به علت واژگونی خودرو ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس بیان کرد: این اداره کل به منظور نظارت دقیق تر و بیشتر بر تردد خودروها تا قبل از آغاز سفرهای نوروزی امسال اقدام به نصب 79 سامانه هوشمند کنترل سرعت در جاده های استان کرد که هم اینک تعداد این دوربین ها به 136 دستگاه رسیده است.
کد مطلب : ۱۶۵۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما