۰
plusresetminus

عید شیراز، شاعرانه‌تر از همیشه/ بالاخره حافظیه از تخت‌جمشید پیشی گرفت

تاریخ انتشاريکشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۷
رقم بازدید از آرامگاه های شعرای نامی ایران در شیراز به مرز ۲۵۰ هزار بازدیدکننده در سال نزدیک می‌شود.
عید شیراز، شاعرانه‌تر از همیشه/ بالاخره حافظیه از تخت‌جمشید پیشی گرفت
به گزارش "حافظ نیوز" مدیر کل میراث فرهنگی فارس می‌گوید: از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۳ فروردین ۹۶ حافظیه با ۱۴۴ هزار و ۴۸۸ بازدیدکننده، تخت جمشید با ۱۱۷ هزار و ۹۰۷ نفر، سعدیه با ۹۹ هزار و ۸۶۷ نفر، پاسارگاد با ۶۷ هزار و ۵۶۶ نفر و ارگ کریم خان زند با ۵۶ هزار و ۱۵۸ نفر بیشترین آمار بازدید را به خود اختصاص دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

گردشگری صنعت است یا تفریح؟
با این حساب، رقم بازدید از آرامگاه های شعرای نامی ایران در شیراز به مرز ۲۵۰ هزار بازدیدکننده در سال نزدیک می‌شود. رقمی قابل توجه و بسیار تامل برانگیز که به تنهایی نشان می‌دهد چقدر گردشگری در این شهر از پتانسیل و ظرفیت بالایی برخوردار است و چقدر می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار در زمینه های مرتبط با گردشگری، برای جوانان بیکار و تحصیلکرده شیرازی نقش جدی ایفا کند.
اما افسوس که سهم شیراز در اشتغالزایی از راه صنعت گردشگری، بسیار ناچیز است؛ انقدر ناچیز که می‌توان از آن صرف نظر کرد!
شاید مهمترین دلیل این اتفاق را باید در فقدان نگاه صنعتی و حرفه ای به مقوله گردشگری یافت. هم اکنون برای جذب گردشگران خارجی و یا داخلی، چند تخت استاندارد در هتل های ۳، ۴ یا ۵ ستاره در شیراز و حومه وجود دارد؟
المان شهری شیراز تا چه حد از جذابیت بصری و تنوع در طراحی برخوردار است؟
اینها سوالاتی است که نشان می‌دهد نگاه ها به گردشگری در شیراز، همچنان در حد یک تفریح عمومی باقی‌مانده و نگاه های حرفه ای و صنعتی به این حوزه ورود نکرده است.
کد مطلب : ۱۶۶۰۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
محمد زنگویی
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام اینجانب محمد زنگویی هستم دانشجوی لیسانس اب خیز داری کشاورزی هستم اگر اخبار و اطلاعات از شیراز دارید به شماره موبابل من اطلاع دهید ۰۹۰۱۰۲۴۲۴۱۸