۰
plusresetminus
در نمایشگاه تخصصی فرش شانگهای چین صورت گرفت

استقبال چینی‌ها از فرش دست‌باف فارس

تاریخ انتشاريکشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۴
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به عرضه توانمندی‌ها و محصولات کنسرسیوم و خوشه‌ فرش دست‌باف فارس به همراه سایر خوشه‌های فرش کشور در نخستین مرکز تجاری ایران در شانگهای چین از استقبال مناسب چینی‌ها از فرش دست‌باف فارس خبر داد.
استقبال چینی‌ها از فرش دست‌باف فارس
به گزارش "حافظ نیوز"،شاهپور قنبری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به عرضه توانمندی‌ها و محصولات کنسرسیوم و خوشه‌ فرش دست‌باف فارس به همراه سایر خوشه‌های فرش کشور در نخستین مرکز تجاری ایران در شانگهای چین از استقبال مناسب چینی‌ها از فرش دست‌باف فارس خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه از یکم تا سوم فروردین‌ماه 1396 در شانگهای چین برگزار و دست‌بافته‌های فارس در قالب خوشه فرش در این نمایشگاه ارائه شد.
وی بابیان اینکه حضور فرش دستباف فارس در بازار چین از برنامه‌های مهم خوشه‌ فرش دستباف این استان‌ بوده است گفت: با برپایی پاویون کنسرسیوم‌های فرش در شانگهای چین گام مؤثری برای تحقق این هدف مهم انجام شد.
قنبری با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز تجاری ایران در شانگهای در اردیبهشت‌ماه امسال اضافه کرد: افتتاح این مرکز فرصت مناسبی برای عرضه فرش دستباف ایرانی و استان فارس به چین فراهم شده و استفاده از این فرصت همراه با مشارکت و همکاری با تجار فعال در چین می‌تواند بستری مناسب برای عرضه محصولات خوشه‌های فرش استان‌های کشور باشد.
وی افزود: کنسرسیوم و خوشه فرش دست‌باف فارس به همراه خوشه‌های فرش دستباف کشور ضمن حضور در دموتکس شانگهای برای حضور در بازار چین اهداف بلندمدتی دارند و امید است با عرضه محصولات خود در نخستین مرکز تجاری ایران در شانگهای بتوانند از فرصت ایجاد این مرکز برای حضور مؤثر در بازار چین استفاده بهینه کنند.
این مسؤول یادآور شد: شانگهای یکی از مهم‌ترین شهرهای چین است و اکثر شرکت‌های بزرگ در این شهر دارای دفاتر تجاری هستند و این شهر با دارا بودن ۲۵ میلیون جمعیت دارای ظرفیت مناسبی برای عرضه فرش دستباف ایران و فارس بوده و به دلیل افزایش طبقه مرفه در چین تقاضا برای خرید فرش دستباف در این کشور با افزایش چشمگیری مواجه بوده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه اجرای برنامه‌های توسعه بازار را اولویت اصلی کنسرسیوم و خوشه فرش دستباف این استان اعلام کرد و اظهار داشت: از طرح‌ها و برنامه‌ها در زمینه توسعه بازارهای داخلی و صادراتی حمایت می‌شود.
قنبری با اشاره به جایگاه برتر استان فارس در تولید فرش دستباف بیان داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، با اختصاص یارانه و مشوق‌ها، از حضور اعضای کنسرسیوم فرش فارس در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حمایت و بسترهای لازم را برای عرضه مناسب دست‌بافته‌های تولیدی در بازارهای صادراتی و داخلی فراهم می‌کند.
مدیرعامل  شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: با ایجاد و راه‌اندازی مرکز تحقیق، توسعه و تولید فرش و گبه ارگانیک و مرکز احیا و مستندسازی نقوش در خوشه فرش فارس و فعالیت این مراکز در سال گذشته، شاهد تحول‌های مناسبی در زمینه فرش دست‌بافت بوده‌ایم.
قنبری با اشاره به فعالیت 14 خوشه فرش در کشور و تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی فرش در این خوشه‌ها گفت: مدیریت کنسرسیوم‌های صادراتی خوشه‌های فرش کشور به خوشه فرش فارس محول شده است.
کد مطلب : ۱۶۶۱۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما