۰
plusresetminus
با پیروزی تاریخی در ورزشگاه آزادی و در حضور بیش از صدهزار تماشاگر؛

دیوار چین فروریخت/ احتمال صعود به جام جهانی؛ 99 درصد + فیلم خلاصه بازی

تاریخ انتشارسه شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۲
ایران با برد چین، 17 امتیازی شد و در آستانه صعود به جام جهانی قرار گرفت.
مهدی طارمی
مهدی طارمی
به گزارش "حافظ نیوز" تیم ملی فوتبال ایران در هشتمین روز از سال جدید به مصاف تیم تازه متحول شده چین رفت.
تیم ملی فوتبال چین که از حضور مربی بزرگی چون مارچلو لیپی بهره می برد، پای به ایران گذاشت تا در ادامه شگفتی سازی اش در مقابل کره جنوبی، این بار حماسه ای دیگر در مقابل تیم اول رنکینگ آسیا آن هم در ورزشگاه خانگی اش رقم بزند.
در مقابل ملی پوشان ایرانی که با پیروزی هفته گذشته در ششمین بازی خود در راه جام جهانی توانسته بودند سه امتیاز شیرین را در خاک قطر مقابل تیم ملی این کشور به دست بیاورند، پای به این میدان گذاشته بودند. کارلوس کیروش که با اخراج تمامی آنالیزورها و دستیارهای ایرانی اش در هفته های گذشته کمی جنجال آفرین شده بود، می خواست تا با کسب حداکثر امتیاز از این بازی پاسخ منتقدین خود را بدهد، به همین سبب این دیدار هم با ترکیبی هجومی تیم را روانه میدان کرد.
ورزشگاه آکنده از جمعیت بود به قدری که دیگر حتی جای سوزن انداختن نبود، هواداران پرشوق و غیرتی تیم ملی از حدود یک ساعت قبل مسابقه ورزشگاه را پرکرده بودند تا باز هم نشان دهند که حمایت تمام و کمالی از تیم ملی دارند.
همانطور که پیش بینی می شد توپ و میدان در اختیار بازیکنان ایران بود. ملی پوشان توپ را در زمین به گردش در می آوردند اما در نیمه اول در رسیدن به دروازه توفیقی نداشتند و ضربات پایانی را با بی دقتی به بیرون می فرستادند. البته از واکنش های دروازبان تیم چین هم نباید غافل شد که در رقم خوردن نتیجه مساوی در نیمه اول تاثیر بسیار داشت.
در این نیمه تیم ملی ایران با وجود تساوی اما به دلیل مالکیت توپ و داشتن موقعیت های گل نسبتا خوب، تیم برتر میدان بود.
در ابتدای نیمه دوم و در دقیقه 46 ، توپ ارسالی که با دفع نامناسب بازیکنان چینی همراه بود، نصیب مهدی طارمی شد و او با ضربه پای چپ توانست دیوار چین را فرو بریزد.
در ادامه نیمه دوم بازهم تیم ملی ایران سوار بر بازی بود و موقعیت سازی می کرد اما در رسیدن به دروازه حریف ناموفق بود که حتی کیروش برای بهبود عملکرد بازیکنان در زدن ضربه آخر دست به تعویض و بازیکنانی نظیر سردار آزمون و وحید امیری را به بازی فرستاد اما تعویض ها نیز افاقه نکرد و حاصلی به همراه نداشت.

تحلیل بازی
ایران با این برد بیش از پیش به صعود به جام جهانی نزدیک شد. هم اکنون با وجود برد تیم های ایران و کره، همچنان تیم ملی ایران با 17 امتیاز صدرنشین است و کره جنوبی هم 13 امتیازی و در رده دوم به سر می برد.
نکته ای که درمورد تیم ملی جای تحسین دارد، جوان گرایی تیم است و به نوعی تیم پوست انداخته و جوان ها توانسته اند به خوبی مزد میدان دادن به آن ها بدهند اما مشکل تیم ملی موقعیت سوزی های فراوان بازیکن هاست، بازیکنان در خلق موقعیت موفق هستند اما هنگامی که باید ثمره این موقعیت و تبدیل آن به گل و چسباندن توپ به تور را ببینند، با بی دقتی موقعیت را از دست می هند.
دیگر مشکل تیم ملی حاشیه های فراوان سرمربی تیم ملی است، گویا کارلوس کیروش خود بسیار مایل است که هر بار با یک ترفند تیتر یک روزنامه ها و خبرگذاری ها باشد، بیانیه، مصاحبه، عزل و نصب افراد و... ، که اگر این مشکل نیز حل شود، ایران می تواند راحت ترین صعود به جام جهانی را با کیروش تجربه کند.
نویسنده: محمد صادقی بازی
 
کد مطلب : ۱۶۶۲۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما