۰
plusresetminus
رئیس جمهور روحانی:

من نگفتم مشکلات را در صد روز اول ریاست جمهوری حل می کنم، من گفتم گزارش می دهم!

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۲
دولت - «مشکلات اقتصادی را قرار بود 100 روزه حل کنید اما بعد گفتید 40 ساله هم حل نمی​‌شود!» این سوالی بود که رئیس جمهور از طرحش استقبال کرد و به یک دروغ رسانه‌ای انتقاد نمود.
من نگفتم مشکلات را در صد روز اول ریاست جمهوری حل می کنم، من گفتم گزارش می دهم!
به گزارش "حافظ نیوز"،در ادامه نشست خبري امروز رئيس جمهور، خبرنگار همشهري - رسانه نزديک به قاليباف- با طرح سوال مذکور، با اين پاسخ روبرو شد: يک دروغ بزرگي در برخي روزنامه​ها و سايت‎ها پخش شده. من کي گفتم 100 روزه مشکل را حل مي کنم؟ من گفتم در صورت پيروزي در انتخابات، من 100 روزه گزارش کارهايي که کرده ام را به مردم مي گويم. آن کسي که يک شبه همه مسائل را حل مي کرد، کس ديگري بود! من نبودم!
سخنان روحاني با تشويق حضار همراه شد و او ادامه داد: موانع و مشکلات اقتصادي کشور را در 15 روز اول دولت شناسايي و ابلاغ کرديم و براي حلش شروع به کار کرديم. کاهش تورم که از آسمان نازل نشد. کار کرديم که ابتدا به 25 و بعد از 25 به 15 رسيد و حالا تک رقمي شده است. من گفته بودم در طول دولتم، تورم را يک رقمي مي کنم و ديديد که در سال 95 چنين کردم و يکسال زودتر پيش رفتم. من وعده دادم که رشد اقتصادي را مثبت مي‌کنم و ديديد که اين کار را کردم و از سال 93، رشد اقتصادي کشور مثبت شده است و امسال براي اولين بار در طول 12 سال گذشته، رشد اقتصادي را به بالاي 8 درصد متناسب با سندچشم انداز 20 ساله رسانديم.
رئيس جمهور از خودکفايي کشور در بخش هاي مختلف ياد کرد و خطاب به خبرنگار همشهري گفت: 3 سال منتظر بودم که کسي چنين سوالي را بپرسد و اين دروغ را افشا کنم. مگر مي شود مشکلات را در 100 روز حل کرد؟ اين را فقط يک آدم غير عاقل ممکن است بگويد! من خوب يادم هست که چه گفتم و حافظه ام هم ياري مي کند. اين دروغ بزرگ را برخي افراد مخرب، مدام تکرار مي کنند.
در ادامه خبرنگاري از حضور نظامي ايران در سوريه و حمايت ايران از اسد پرسيد و روحاني در پاسخ گفت: سوريه موضوع حساس و مهمي در منطقه است. از شش سال قبل، نظر ما اين بود که کشورهاي ديگر از تروريسم حمايت نکنند. سال 92 در نخستين حضورم در نيويورک، به روساي کشورهاي اروپايي گفتم که حمايتتان از تروريست ها چقدر براي خودشان خطرناک خواهد بود و گفتم اگر به اين روش ادامه دهيد، به زودي شاهد همين ناامني ها در کشور خودتان خواهيد بود.
وي با تاکيد بر پايان دادن به تروريسم، ادامه داد: بايد اصلاحاتي در حکومت سوريه انجام شود. ما راه حل را صندوق راي مي دانيم که نه فقط در تهران و اصفهان که در تمامي منطقه، جوابگو خواهد بود. انشالله اصلاحاتي که ضرورت دارد، در سوريه انجام خواهد شد.
روحاني بهانه آمريکايي‌ها براي حمله به سوريه را مورد اشاره قرار داد و گفت: در تماس تلفني با اسد و پوتين به آنها گفتم که بهتر است کميته حقيقت يابي در منطقه تشکيل شود و تشخيص داده شود که نشت گاز شيميايي از چه محلي بوده است و معلوم شود که کار کيست. اگر معلاوم شود که کار تروريست ها بوده، آمريکا چه مي خواهد بکند؟ اگر تروريست ها فکر کنند هرگاه عمليات شيميايي کردند، آمريکايي ها از آنها حمايت خواهد کرد، چه خواهد شد! به نظرم کار آمريکا نه با منطق و منافع کشورها و سازمان ها سازگار است و نه با قوانين بين الملل. حاميان اين اقدام آمريکا هم اشتباه مي کنند. چون اين کار آمريکا در حمايت از تروريست ها بود.
روحاني تاکيد کرد که اين اقدام آمريکا ناپسند و محکوم است و ايران هر اقدام پيشميايي را محکوم مي کند. چون وقتي مي گويند «شيخون» ما به ياد «حلبجه» مي افتيم. نبايد اجازه داده شود که هيچ گروهي از سلاح شيميايي استفاده کند.
کد مطلب : ۱۶۶۸۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما