۰
plusresetminus

کسب مقام قهرمانی مسابقات رباتیک بین المللی ایران اُپن توسط تیم دانشگاه صنعتی شیراز

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۰
دوازدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران (iran open) از تاریخ 16 الی 18 فروردین طبق روال هرساله در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران به میزبانی دانشگاه آزاد قزوین برگزار شد.
ایران اپن
ایران اپن
به گزارش "حافظ نیوز" در این دوره از مسابقات 368 تیم حضور داشتند که 50 تیم از کشورهای خارجی از جمله آمریکا، انگلیس، ژاپن، کره، سنگاپور و آلمان در حضور داشتند.
در این رقابت ها و در لیگ مین یاب هوشمند سایز کوچک، تیم رباتیک IAUM متشکل از دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز به نام های فرشته نادری، کامران کامرانی فرد، سجاد شهاب الدینی و محمد رضا پاشایی به سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، موفق به کسب مقام اول شدند.
دکتر مزدا معطری، سرپرست تیم و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد مرودشت، در خصوص این مسابقات گفت: تیم رباتیک مین یاب دانشگاه آزاد مرودشت تحت عنوان IAUM دراین رقابت ها شرکت کرد و در نهایت با کش و قوس های فراوان و در حضور مدعیان سال های گذشته، توانست در جایگاه نخست قرار بگیرد. لازم به ذکراست این مسابقات معتبر ترین مسابقات کشور ایران میباشد که هر ساله به میزبانی دانشگاه آزاد قزوین در تهران برگزار میشود.
 وی افزود: رشته مین یاب خودکار یکی از سخت ترین رشته های مسابقات می باشد که در آن تصمیم گیری ها و هوش مصنوعی اهمیت بسیار بالایی دارد تا ربات بتواند در تعامل با سایر ربات ها به کشف مین در زمین های مختلف بپردازد. برای این کار، از سنسورها و ماژول های مختلفی برروی ربات، در جهت تعامل با ربات های دیگر، موقعیت یابی و عدم برخورد با موانع موجود در زمین استفاده شده است.
کد مطلب : ۱۶۶۸۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما