۰
plusresetminus

چرا سعید جلیلی از حضور در انتخابات انصراف داد؟

پاسخی واقع بینانه به یک پرسش مهم؛
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۰
سعید جلیلی کاندیدای ریاست جمهوری نشد و هوادارن و منتقدانش را در یک تعجب عمیق فرو برد! اگر قصد کاندیداتوری در انتخابات مطرح نبوده پس این همه سفرهای شهرستانی برای چه بوده است؟
سعید جلیلی
سعید جلیلی
حافظ نیوز/ سرویس سیاسی طی 4 سال گذشته شهر به شهر و دانشگاه به دانشگاه می گشت و از گفتمان و سیاست ورزی انقلابی و دستاوردهای هسته ای نظام سخن می گفت. حتی اولین نقدها به برجام را در آن فضایی که جز تقدیس از آن شنیده نمی شد را وی بر زبان آورد. تقریبا چپ و راست طی 2 سال اخیر بر روی یک نکته تاکید داشتند: سعید جلیلی قطعا کاندیدای ریاست جمهوری در سال 96 خواهد بود و همه این سفرها و مصاحبه ها و سخنرانی ها یک نمایش انتخاباتی است.
اما سعید جلیلی کاندیدای ریاست جمهوری نشد و هوادارن و منتقدان و مخالفانش را در یک تعجب عمیق فرو برد! اگر قصد کاندیداتوری در انتخابات مطرح نبوده پس این همه سفرهای شهرستانی آن هم در طول 4 سال و این همه سخنرانی و موضع گیری برای چه بوده است؟
در زمانه ای که خیلی ها، هر کاری را با قصد و غرض خاص سیاسی انجام می دهند رسم عجیبی است اما واقعیت دارد؛ حداقل حالا که  سعید جلیلی نیامدنش در انتخابات قطعی شد این حرف را می توان بهتر و بیشتر از وی پذیرفت:
«حضور مستمر من در روستاها و شهرها و دانشگاه های مختلف تلاشی برای تبیین کارآمدی تفکر انقلاب بود نه دعوت به خود»
در روزهایی که از دلال رابطه ایران و شیطان بزرگ گرفته تا نامزدهای پوششی و غیر پوششی و افراد بارها شکست خورده در انتخابات و حتی دختربچه 9 ساله و مادرش هم احساس تکلیف می کنند که برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا می شوند، رسم عجیبی است که 4 سال تبلیغ کرده باشی و دقیقه 90 که تازه همه می آیند، تو کنار بکشی و بگویی همه اینها برای تبین تفکر انقلاب بود! نه دعوت به خود!
فارغ از اینکه سعید جلیلی کیست و چقدر با افکار او موافق یا مخالفیم، رفتار و کنش سیاسی امروز وی قطعا یک الگوست، الگویی که برای خیلی ها قابل فهم نیست. 
نویسنده: امین رشیدی
کد مطلب : ۱۶۶۹۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما