۰
plusresetminus
چه کسی پاسخگوی این حجم از بی تدبیری است؟

فارس و فارسی ها، بزرگترین بازنده دعوای دولت با دولت!

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۰
سوال بسیار مهمی که این روزها فضای رسانه ای و افکار عمومی شیراز و استان فارس را به خود معطوف کرده جز این نیست که چرا یک استان باید در آتش اختلافات بخشی از دولت با بخش های دیگری از آن بسوزد؟
وزرای دولت تدبیر و امید
وزرای دولت تدبیر و امید
حافظ نیوز/ سرویس اجتماعی اختلاف بین قوا در کشور ما یک امر مرسوم و مسبوق به سابقه است. برای حل آن نیز راهکارهای مشخصی پیش بینی و در نظر گرفته شده که تا امروز نیز به خوبی پاسخگوی مشکلات پیش آمده در کشور بوده است.
اما اختلافات درون یک قوا، امر مرسومی نیست و برای آن نیز نمی توان جز تدبیر درون سازمانی چاره ای اندیشید.
یکی از این دست موارد، اختلافاتی است که میان سازمان محیط زیست با وزارت خانه هایی چون نیرو، نفت و صنعت و معدن و تجارت در استان فارس ایجاد شده است.
1- از اکتشافات مهم معدنی در منطقه بهرام گور فارس جلوگیری به عمل می آید تنها به این دلیل که سازمان محیط زیست، این منطقه را محل زندگی چند راس گورخر می داند و انتقال آنها به نقاط امن دیگر استان را نیز جزء وظایف خود نمی داند! بدین ترتیب سازمان محیط زیست از توسعه اکتشافات معدنی در بخش های مهمی از استان فارس جلوگیری به عمل آورده است.
2- فاز دوم پالایشگاه شیراز نیز از جمله مواردی است که در سال 94 توسط رئیس جمهور کلنگ زنی شد اما باز هم به دلیل مخالفت سازمان محیط زیست، در مقام اجرا به در بسته خورد تا این ابهام پیش آید که آیا این طرح، از روز اول فاقد مطالعات زیست محیطی بوده و یا اینکه مسئله چیز دیگری است؟!
3- و اما سد تنگ سرخ نیز از جمله مواردی است که محل مناقشه میان وزارت نیرو و شهرداری شیراز از یک طرف و سازمان محیط زیست از سوی دیگر است! تا کنون بالغ بر ده ها میلیارد تومان هزینه صرف ساخت این سد شده اما از بهره برداری از آن خبری در دست نیست چرا که کارشناسان معتقدند اجرای آن، اثران مخرب زیست محیطی به دنبال دارد!
سوال بسیار مهمی که این روزها فضای رسانه ای و افکار عمومی شیراز و استان فارس را به خود معطوف کرده جز این نیست که چرا یک استان باید در آتش اختلافات بخشی از دولت با بخش های دیگری از آن بسوزد؟ هیچکس معتقد نیست که پروژه های عمرانی، بدون ملاحظات زیست محیطی به بهره برداری برسد اما چرا باید ده ها میلیارد تومان بابت بهره برداری از یک پروژه عمرانی صرف شود، کارگاه های تولیدی فراوانی در کنار آن ایجاد شود، حتی رئیس جمهور برای کلنگ زنی آن بیاید ولی در ادامه، ناگهان عنوان شود این پروژه توجیه زیست محیطی ندارد! و کارگاه های عمرانی آن متوقف شده و کارگران زیادی بیکار شوند و پیمانکاران بخش خصوصی نیز طلبکار از دولت و بیت المال نیز به هدر رود! چه کسی پاسخگوی این بی تدبیری هاست؟
نویسنده: مصطفی مشفقیان
کد مطلب : ۱۶۷۰۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما