۰
plusresetminus
در حاشیه یک اقدام پر حرف و حدیث؛

آقای استاندار! آیا دانستن حق مردم است؟

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۹
اگر خبرنگاران و رسانه های مستقل را از سطح جامعه و افکار عمومی فاکتور بگیریم چه بر سر «دانستن حق مردم است» خواهد آمد؟ چه بر سر «جریان آزاد خبری» و «شفافیت اطلاعات» و ... می آید؟
آقای استاندار! آیا دانستن حق مردم است؟
به گزارش "حافظ نیوز"، روز گذشته بر اساس پیامکی که از طریق روابط عمومی استانداری فارس به دست اصحاب رسانه شیراز رسید، معلوم شد خبرنگارانی که به صورت خصوصی از استانداری فارس پیام دریافت نکرده اند جهت پوشش خبری برنامه های رئیس جمهور به فارس انتخاب نشده اند!
در این باره ذکر چند نکته ضروری است:
در همه دولت‌ها خط کش‌ها و معیارهایی وجود داشته که بر اساس آن رسانه‌ها و خبرنگاران به خودی و غیر خودی و همسو و غیر همسو تقسیم بندی شده اند. این مهم نیست که دولتی بر سر کار بیاید و تصمیم بگیرد برخی رسانه های منتقد و یا حتی تخریب‌گر را مهار و یا بایکوت کند، بلکه مهم این است که دولت هایی که بر سر کار می آیند به شعارهایی که می دهند عمل کنند!
در واقع ایراد از اینجا آغاز می‌شود که دولت و مسئولانی بر سر کار بیایند و شعار «دانستن حق مردم است» و «لزوم پاسداشت حقوق شهروندی» و «آزادی بیان و اندیشه» و «حریت قلم» و ... سر دهند اما در عمل، خبرنگاران رسانه هایی که آن ها را همسو نمی پندارند را تحریم کرده و به راحتی در حاشیه قرار دهند!
گاهی وقت ها خیلی راحت می شود افکار عمومی را مدیریت کرد! با چند عدد کارت هدیه و یا سفارش رپورتاژ آگهی و نهایتا چند تماس به مدیرمسئول و سردبیر و یا خبرنگار یک رسانه می‌بینی تیترها و متن های جراید و مطبوعات همان چیزی می شود که مسئولان می خواهند! در این میان اگر خبرنگاران و رسانه های مستقل را از سطح جامعه و افکار عمومی فاکتور بگیریم چه بر سر «دانستن حق مردم است» خواهد آمد؟ چه بر سر «جریان آزاد خبری» و «شفافیت اطلاعات» و ... می آید؟
مهم این نیست که دولت تدبیر و امید بر سر کار است یا دولت مهرورز و یا چپ و راست؛ مهم این است که باید با این رویه غلط به مبارزه برخواست؛ حال هر دولتی که می خواهد بر سر کار باشد.
نویسنده: سجاد زارع
کد مطلب : ۱۶۷۱۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما