۰
plusresetminus
پاک فطرت شهردار شیراز:

كارخانه روغن‌نباتي يك خطر جانی برای صد هزار شهروند شيرازی اطراف این کارخانه است/ شهرداری حتی قادر به برخورد با متخلفان ساختمانی نیز نیست

تاریخ انتشارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۹
شهردار شيراز اعتقاد دارد كه وجود كارخانه روغن نباتي در مركز اين كلانشهر يك خطر بالقوه براي شهروندان محسوب مي‌شود و تلاش‌هاي شورا و شهرداري براي انتقال اين كارخانه تا نهايي شدن موضوع ادامه دارد.
پاک فطرت شهردار شیراز
پاک فطرت شهردار شیراز
به گزارش "حافظ نیوز" مهندس عليرضا پاك‌فطرت در جمع نمازگزاران مسجد حجت‌ابن الحسن(ع) در محله روغن‌نباتي شيراز، دغدغه شهروندان خصوصا ساكنان اطراف كارخانه روغن‌نباتي را به‌جا دانست و تاكيد كرد: شورا و شهرداري نيز در اين دغدغه با مردم سهيم است.
وی با تصريح اينكه كارخانه روغن‌نباتي بايد از شيراز خارج شود، گفت: شهرداري با تغيير كاربري محل كنوني اين كارخانه موافق و حاضر است در اراضي سهم شهرداري، فضاي فرهنگي، رفاهي و گردشگري همخوان با محدوده حافظيه ايجاد كند.
شهردار شيراز در عين حال با تاكيد براينكه شهرداري از اختيار لازم در زمينه خارج كردن كارخانه روغن‌نباتي برخوردار نيست، گفت: متاسفانه در ايران به‌دليل نبود مديريت يكپارچه در شهرها، شهرداري‌ها در بعضي مسائل از اختيارات لازم و كافي برخوردار نيستند.
او با بيان اينكه صاحبان كارخانه حتي از تسهيلات بانكي نيز براي احداث كارخانه جديد در شهرك صنعتي شيراز، بهره‌مند شده‌اند، گفت: شهرداري براي مواجهه با شرايط بحراني در اين كارخانه و وقوع حريق، آماده است و شيرهاي هيدرانت مناسب نيز در محل نصب كرده است.
شهردار شيراز با يادآوري اينكه در گذشته نيز شاهد وقوع آتش‌سوزي‌هاي بزرگي در كارخانه روغن‌نباتي بوديم كه اگر آمادگي آتش‌نشانان شيراز نبود، به يك فاجعه بزرگ بدل مي‌شد، گفت: در صورت انفجار مخزن آمونياك موجود در اين كارخانه، بي‌ترديد شاهد فاجعه‌اي بزرگ خواهيم بود زيرا آمونياك موجب انجماد شعاع زيادي از محدوده مركز شيراز مي‌شود.
او با تصريح اينكه امروز جان کارگران و حداقل 100 هزار شهروند ساکن در اطراف کارخانه روغن‌نباتي، مهمترين نكته براي مسئولان بايد باشد، گفت: حاضر هستيم براي كارگران شاغل در اين كارخانه تا زمان احداث كارخانه جديد يا اشتغال آنان در صنايع ديگر منطبق با تخصصشان، در مجموعه‌هاي وابسته به شهرداري شغل ايجاد كنيم.
علیرضا پاك‌فطرت اضافه كرد: شوراي شهر و شهرداري شيراز حاضر به هرگونه همكاري براي انتقال كارخانه روغن‌نباتي از مركز شيراز بوده است.
شهردار شيراز با اشاره به اينكه محله روغن‌نباتي، 20 شهيد تقديم نظام اسلامي كرده است، گفت: ما در مقابل تمام شهروندان خصوصا خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران گرانقدر مسئول هستيم و بايد پاسخگو باشيم.
علیرضا پاك‌فطرت در بخشي دیگر از سخنان خود با اشاره به هزينه‌هاي سنگين مديريت كلانشهري نظير شيراز گفت: امروز خرید یک دستگاه اتوبوس 600 میلیون تومان و احداث يك كيلومتر مترو 200 تا 220 ميليارد تومان براي شهرداري و شهر هزينه دارد.
شهردار شيراز با تصريح اينكه تمام اين هزينه‌ها طي سال‌هاي اخير بر دوش شهرداري و در اصل شهروندان كلانشهرها قرار گرفته است، گفت: امروز تنها شاهد كمك‌هاي دولت در بحث مترو هستيم كه آن هم به تدريج كم و كمتر مي‌شود.
علیرضا پاك‌فطرت، مهمترين راهكار براي حل بسياري از مشكلات كلان‌شهرها را تدوين و تصويب قانون مديريت يكپارچه دانست و گفت: علي‌رغم آنكه تمام شهروندان مشكلات شهرها را از چشم شهرداري‌ مي‌بينند، بخش اعظمي از مشكلات در محدوده اختيارات شهرداري و شوراي شهر نيست.
شهردار شيراز با اشاره به اينكه شهرداري حتي در بعضي موارد قادر به برخورد با تخلفات در زمينه احداث ساختمان‌ها نيز نبوده است، گفت: بارها شاهد بوده‌ايم كه شهرداري به واسطه يك تخلف بزرگ و ضايع شدن حق شهر، ساختمان يا مجموعه‌اي را پلمب كرده است اما افرادي به راحتي دستور فك پلمب گرفته‌اند.
علیرضا پاك‌فطرت اعتقاد دارد كه امروز هنر شهرداری، ايجاد و توسعه تعامل بين دستگاه‌هاي خدمت‌رسان براي اعمال مديريت مناسب در كلان‌شهرها است.
شهردار شيراز همچنين به اجراي طرح‌هاي كلان عمراني در 5 سال گذشته در اين كلانشهر اشاره و خاطرنشان كرد: بايد شيراز را از نگاه كسانيكه 5 سال قبل به اين شهر سفر كرده‌اند و امروز بار ديگر به شيراز سفر مي‌كنند، ارزيابي كرد تا عمق و گستره تحولات را دريافت.
کد مطلب : ۱۶۷۴۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما