۰
plusresetminus
تهدید فرهنگیان استان فارس به دلیل حمایت از حجت‌الاسلام رئیسی؛

آقای استاندار آیا این خبر واقعیت دارد؟

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۶
به دنبال احضار برخی از امضاکنندگان بیانیه حمایت از حجت‌الاسلام رئیسی توسط آموزش و پرورش استان فارس، صدها تن از فرهنگیان در بیانیه‌ای جدید خواستار برخورد با مسؤولان مربوطه شدند.
سید محمد علی افشانی
سید محمد علی افشانی
به گزارش "حافظ نیوز" در پی صدور بیانیه بیش از یک‌هزار نفر از فرهنگیان فارس در حمایت از کاندیداتوری حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، برخی از ادارات آموزش‌وپرورش فارس در اقدامی مغایر با قانون، ضمن احضار تعدادی از امضاکنندگان این بیانیه، آن‌ها را تهدید کرده‌اند چنانچه نسبت به تکذیب بیانیه فوق اقدام ننمایند، از سِمَت‌های مدیریت مدارس و دیگر مسؤولیت‌ها برکنار خواهند شد. 
به دنبال این اتفاق، صدها تن از فرهنگیان، در بیانیه‌ای جدید به این رویکرد اعتراض کرده و خواستار برخورد با مسؤولین مربوطه شدند.
در بخشی از این بیانیه آمده است:
«ما فرهنگیان همچون دیگر اقشار جامعه سایه‌ی سنگین مشکلات معیشتی و بیکاری فرزندانمان در کنار وعده‌های محقق نشده‌ دولت فعلی همراه با  اختلاس دوازده هزار میلیارد تومانی از صندوق ذخیره‌ی فرهنگیان را از یاد نبرده‌ایم؛ متأسفانه اولویت امروز آموزش و پرورش فارس نیز ساماندهی ستادهای انتخاباتی کاندیدایی خاص و تهدید همراه با وعده به فرهنگیان حامی دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری است. 
لذا در پاسخ به این اقدام غیرقابل قبول، ما فرهنگیان حامی حجت‌الاسلام دکتر رئیسی از مسؤولان محترم شورای نگهبان، وزارت کشور و خصوصاً نماینده‌ محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه‌ شیراز تقاضا داریم ضمن بررسی موضوعِ احضار و تهدید فرهنگیان استان با قانون‌شکنان و سوءاستفاده‌کنندگان از قدرت اجرایی برخورد قانونی نمایند.»
در پایان این بیانیه آمده است:
«درحالی که دولت آقای روحانی بارها فریاد آزادی اندیشه و بیان را سر داده است، در صورتیکه آموزش‌وپرورش بر اقدامات خلاف قانون خود اصرار نماید، عواقب ناشی از چنین برخوردهایی برعهده‌ مسؤولان محترم خواهد بود و قطعاً در مراجع قانونی نیز پیگیری خواهد شد.»

آقای استاندار آیا این خبر واقعیت دارد؟
این مهم نیست که فرهنگیان از کدام نامزد انتخاباتی حمایت می کنند؛ بلکه مهم این است که در نظامی که برای حاکمیت استقلال و بسط آزادی و احترام به اندیشه ها برپا شده است، هر شخص بتواند آزادانه از نامزدی که می خواهد دفاع کند و به تبلیغ او بپردازد.
اینک زمانی است که افکار عمومی و رسانه های استان باید از استاندار محترم فارس به عنوان نماینده عالی دولت در استان مطالبه کنند که چرا در استانی که به مهد ادب و تمدن شهره است، چنین اتفاقاتی باید رخ دهد؟ چه مسئول و یا مسئولانی مسبب بروز این اتفاق تلخ بوده اند؟ و آیا برای جبران اشتباه صورت گرفته و عذرخواهی از فرهنگیان احضار شده تمهیدی در نظر گرفته شده است؟
تهیه و تنظیم: سجاد زارع
کد مطلب : ۱۶۷۵۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما