۱
plusresetminus
پاک فطرت شهردار شیراز:

فاز دوم بزرگراه كوهسار مهدي(عج) در روزهای آینده به بهره برداری می رسد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۷
شهردار شيراز با قدرداني از آنچه همكاري تمام سازمان‌ها عنوان مي‌كرد، گفت: فاز دوم پروژه كوهسار مهدي(عج) مراحل نهايي را طي مي‌كند و در هفته جاری افتتاح خواهد شد.
کوهسار مهدی شیراز
کوهسار مهدی شیراز
به گزارش "حافظ نیوز" عليرضا پاك‌فطرت در حاشيه بازديد از پروژه كوهسار مهدي، گفت: اين پروژه بزرگراهي، به واسطه قرار گرفتن در موازات محور بلوار شهيد چمران و ايجاد ارتباط بين شرق، شمال، جنوب و غرب شيراز، داراي اهميت بسيار بالايي است.
او پروژه بزرگراهي كوهسار مهدي(عج) را يكي از زيباترين محورهاي ارتباطي درون‌شهري برشمرد كه استانداردهاي بالاي طراحي و اجرادر آن رعايت شده است و گفت: اميدواريم با تداوم همكاري‌هاي بين دستگاهي و حمايت مجموعه مديريت ارشد استان، تقاطع سه سطحي جام جم هم اجرا و تكميل شود.
شهردار شيراز اعتقاد دارد كه اگر همكاري‌هايي كه به واسطه وجود برخي مسائل قانوني و گاها بعضي نگاه‌هاي جزيره‌اي، محدود شده است، گسترش و تداوم داشت، تاكنون تقاطع سه سطحي جام جم نيز تكميل شده بود.
او در عين‌حال تصريح كرد: پس از بهره برداري از فاز دوم بزرگراه كوهسار مهدي، مردم به عظمت پروژه‌اي كه طي 5 سال اخير وقت و سرمايه‌ و انرژي زيادي از شوراي شهر و شهرداري شيراز مصروف آن شده است، پي‌ خواهند برد.
شهردار با قدرداني از مردم شيراز به واسطه قدردان بودن آنان، گفت: شهروندان شيراز را مي‌توان جزو بهترين شهروندان ايراني دسته‌بندي كرد؛ مردماني صبور كه با همراهي خوب، مديران را در اجراي پروژه‌هاي بزرگ و تاثيرگذار همراهي كرده‌اند.
علیرضا پاك‌فطرت توضيح داد: فاز دوم پروژه بزرگراهي كوهسار مهدي(عج) شامل يك راه ارتباطي شش بانده، چهار تونل و تعداد زيادي پل‌هاي بزرگ و كوچك كه ارتباط بين بلوار جمهوري اسلامي تا بلوار شهيد چمران و ميدان قصردشت را ميسر خواهد كرد.
وي تصريح كرد: بهره‌برداري از اين فاز پروژه كوهسار مهدي(عج) بي‌ترديد نقشي قابل توجه در تسهیل ترافيك شيراز كه مسير دسترسي به امكانات بيمارستاني و درماني و بخشي از مراكز گردشگري و تفريحي اين شهر محسوب مي‌شود، ايفا مي‌كند.
شهردار شيراز با بيان اينكه بروز گره‌هاي ترافيكي در كلانشهرها حاصل عوامل مختلفي است، با تصريح اينكه طرح‌های ترافیکی در ديدگاه شهرسازي، پيوستگي دارد و نمي‌توان بدون ديده شدن طرحي، پروژه ديگري را با هدف تسهيل در تردد اجرا كرد، گفت: شهر موجود زنده است، نگاه برخي به شهر، از منظر يك عضو موجود زنده است؛ حال آنكه اگر همه اجزا در شهر مد نظر نباشد، قطعا كار كامل نيست.
 علیرضا پاك‌فطرت، شهرداري را متولي حداقل 300 نوع خدمت دانست و گفت: انجام تمام وظايف شهرداري به شكل كامل، جامع و دقيق علاوه بر اينكه نيازمند داشتن دانش و تجربه كافي است، نياز به تعامل، همكاري و همراهي شهروندان و البته تمام دستگاه‌ها و سازمان‌هاي خدمت‌رسان دارد.
شهردار با تصريح اينكه انتشار برخي مطالب و تصاوير خصوصا در ايامي كه به انتخابات شوراها نزديك مي‌شويم، قطعا مغرضانه و از سر بغض انجام مي‌شود، گفت: بعضي‌ها نان خود را در برهم زدن آرامش شهر و شهروندان جست‌و جو مي‌كنند؛ اين عده هيچ زماني براي شهر و شهروندان شهر برنامه نداشته و قائل به حقوق ديگران نبوده‌اند.
علیرضا پاك‌فطرت در ادامه توضيح داد: پروژه کوهسار از ورودی تقاطع جام‌جم در بلوار جمهوری شروع می‌شود و امتداد می‌یابد و با اتصال با پل شهدای جهاد و محور سپیدان، عملاً شرق شیراز را به غرب و بزرگراه حسینی‌الهاشمی وصل می‌کند و در وسط این مسیر از طریق تونل‌های چمران از روی پل ایمان شمالی عبور می‌کند و تا کوچه ی تعریض شده ی  ۹۴ و بعد تقاطع قصردشت و خیابان همت شمالی و تقاطع معلم (که در دست تکمیل است) و تقاطع عبدالله رودکی امتداد می‌یابد و اتصال شمالی جنوبی شهر را نیز برقرار می‌سازد.
وی ادامه داد: احداث این پروژه زمينه دسترسي مردم به بام شیراز که در ضلع شمالی این بزرگراه قرار دارد فراهم خواهد شد؛ بام شيراز در آينده به یک مرکز گردشگری بزرگ كه حدود ۳۵۰ هکتار مساحت دارد تبدیل می شود.
شهردار شيراز با تاكيد براينكه تعريض كوچه 94 براي اتصال بزرگراه كوهسار مهدي به ميدان قصردشت انجام شده است، گفت: در اقدامي كم‌نظير، به جاي قطع درختان واقع در مسير، با استفاده از امكانات و تكنولوژي روز، درختان جابه‌جا شده است همچنین باید گفت چندین برابر درختان جابجا شده؛ در مسیر درخت کاشته شده و می شود.
علیرضا پاك‌فطرت با تاكيد براينكه جابه‌جايي تاسيسات شهري نظير برق، گاز، مخابرات و آب و فاضلاب، يكي از زمان‌بر ترين نقاط اجراي پروژه‌هاي عمراني در كلان‌شهرها است، گفت: پروژه بزرگراه کوهسارمهدی به لحاظ حجم عملیات و ابعاد اعتباری، معادل ۲۰ پروژه بزرگ شهری است.
گفتنی است، این پروژه به طول ۱۸کیلومتر از بلوار جمهوری اسلامی در شمال شیراز آغاز می‏شود و تا پل شهدای جهاد در شمال غرب این شهر امتداد می‏یابد.
کد مطلب : ۱۶۷۷۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما