رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

۴۰۰۰ بیمار خارجی ماهانه به شیراز وارد می‌شود/ با سرمایه ۷ میلیارد دلار شهرک سلامت احداث می‌شود

15 ارديبهشت 1396 ساعت 23:07

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شهر سلامت در منطقه غربی شیراز با مساحت 9 هکتار و سرمایه‌گذاری هفت میلیارد دلار با مشارکت بخش خصوصی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و منطقه ویژه اقتصادی درحال ساخت است.


به گزارش "حافظ نیوز"، محمد هادی ایمانیه شامگاه پنج شنبه در مراسم هفتاد سال آموزش پزشکی، به شرح دستاوردها و خدمات ارائه شده دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سال 57 تا سال جاری پرداخت و اظهار داشت: تعداد خانه‌های بهداشت از 29 عدد به یک هزار مرکز در استان فارس و بیمارستان‌های فعال از 39 به 63 مرکز افزایش پیدا کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به 30 بیمارستان درحال ساخت و افزایش 40 برابری آزمایشگاه‌ها و 25 برابری داروخانه‌ها ادامه داد: تخت‌های بیمارستانی از 1400 عدد به هشت هزار تخت افزایش یافته است و سه هزار و 500 تخت جدید از سال 95 شروع به ساخت شده است.
وی افزود: هفت دانشکده پزشکی به 18 دانشکده در استان فارس افزایش پیدا کرده و تعداد کارمندان ما در علوم پزشکی به 30 هزار نفر رسیده است.
ایمانیه با بیان افزایش 15 برابری دانشجویان کارشناسی، 80 برابری دانشجویان ارشد و 8 برابری دانشجویان دکترای حرفه‌ای گفت: اعضای هیئت علمی به 12 برابر و تعداد پزشکان عمومی از 340 نفر به هفت هزار و 51 نفر و تعداد پرستاران از 800 نفر به پنج هزار و 100 افزایش پیدا کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطر نشان کرد: هم‌اکنون پوشش واکسیناسیون در استان فارس 99 و نیم درصد است و دسترسی عموم مردم به آب آشامیدنی سالم به 99 و هفت دهم درصد رسیده که با تلاش همکاران در آب منطقه ای و واحد بهداشت و محیط علوم پزشکی صورت گرفته است.
ایمانیه با اشاره به تولید 96 درصدی داروهای مصرفی در داخل کشور، از کاهش مرگ نوزادان و مادران خبر داد و گفت: برای استان فارس درسال گذشته تنها 5 مرگ مادر اعلام شد که  از هر 100 نفر به 13 نفر کاهش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: سال گذشته هزار و 500 طرح پژوهشی به تصویب رسید، دوهزار و 18 مقاله در سطح بین المللی به چاپ رسید  و 37 اختراع جدید معرفی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در فاصله 12 سال گذشته مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس یک میلیارد و 100 میلیون تومان به حوزه سلامت مردم کمک کردند گفت: شهر سلامت در منطقه غربی شیراز با مساحت 9 هکتار و سرمایه‌گذاری هفت میلیارد دلار با مشارکت بخش خصوصی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و منطقه ویژه اقتصادی درحال ساخت است.
به گفته وی ماهانه 4 هزار بیمار از کشورهای خارجی به مراکز درمانی دولتی و غیردولتی شیراز مراجعه می کنند و شهر سلامت می تواند فرصت خوبی برای جذب توریسم باشد.
ایمانیه به نحوه پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز  اشاره کرد و گفت: برای مهر سال جاری 500 دانشجو از 42 کشور ثبت‌نام کردند که پس از مصاحبه و غربالگری حدود 150 نفر پذیرش می‌شوند.
وی درباره آخرین رتبه‌بندی دانشگاهای علوم پزشکی کشور تصریح کرد: این رتبه‌بندی تحت عنون طرح‌های آتنای یک و دو بود که دانشگاه شیراز در هر دو مورد، رتبه برتر را کسب کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طرح پزشک خانواده مشکلاتی داشت اما تا حدودی توانست پاسخگوی مسائل مردم باشد، خاطرنشان کرد: در 70 مرکز جامعه سلامت برای  50 هزار نفر تشکیل پرونده شده است و پرونده سلامت الکترونیک بالاترین آمار کشوری را دارد که 20 میلیون ارائه خدمت در 9 ماه ثبت شده است.


کد مطلب: 16806

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/16806/۴۰۰۰-بیمار-خارجی-ماهانه-شیراز-وارد-می-شود-سرمایه-۷-میلیارد-دلار-شهرک-سلامت-احداث

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir