۰
plusresetminus
به بهانه تداوم حواشی انتخابات شورای شهر شیراز؛

آیا فرماندار شیراز پاسخگوی ابهامات درباره انتخابات شورای شهر خواهد بود؟

تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۰
علیرغم گذشت پنج روز از اعلام نتایج انتخابات شورای شهر شیراز، هنوز حاشیه های بسیار آن به اتمام نرسیده است؛ حاشیه هایی که ریشه آن را باید در ماه های پیش از برگزاری انتخابات جستجو کرد.
آیا فرماندار شیراز پاسخگوی ابهامات درباره انتخابات شورای شهر خواهد بود؟
به گزارش "حافظ نیوز"، علیرغم گذشت پنج روز از اعلام نتایج انتخابات شورای شهر شیراز، هنوز حاشیه های بسیار آن به اتمام نرسیده است؛ حاشیه هایی که ریشه آن را باید در ماه های پیش از برگزاری انتخابات جستجو کرد.

پیش از برگزاری انتخابات، بسیاری از تشکل های مردم نهاد و دانشجویی نسبت به عملکرد سوال برانگیز فرج اله رجبی و بهرام پارسایی دو نماینده اصلاح طلب شیراز که به هیئت نظارت بر انتخابات شوراها راه یافته بودند اعتراض کردند و خواستار عملکرد و رویکردهای بی طرفانه هیئت نظارت شده بودند.

از زمانی که اخبار برخی دیدارهای سیاسی و انتخاباتی جریانات اصلاح طلب با اعضای هیئت نظارت بر انتخابات در فضای رسانه ای و سیاسی شیراز شنیده شد، نگرانی ها در خصوص احتمال عدم مواضع و رویکردهای مستقل این هیئت و همچنین احتمال تایید صلاحیت برخی افراد مسئله دار در انتخابات شورا به یک نگرانی جدی برای افکار عمومی تبدیل شد.

در همین راستا، در تاریخ 18 اردیبهشت یکی از اعضای نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان فارس در نامه‌ای به هیأت اجرایی شهرستان شیراز، رد صلاحیت برخی نامزدها را ابلاغ کرده است که گویا برخی منتخبان شورای پنجم نیز در این لیست قرار دارند.

محکومیت های قضائی از جمله در زمینه های اقتصادی و حضور فعال در فتنه 88، بخشی از دلایل این رد صلاحیت بوده است اما در ادامه، حیدر عالیشوندی فرماندار شیراز نامه هیأت نظارت را نپذیرفته و گویا راسا اقدام به تأیید صلاحیت این افراد کرده است.

نگرانی ها در این باره زمانی تشدید می شود که درمیابیم مستندات محکومیت های قضائی برخی از منتخبان شورای پنجم، چند روزی است که دست به دست در فضای مجازی می چرخد و برای بسیاری از مردم شیراز این پرسش به وجود آمده است که آیا این سوابق سوء، واقعا متعلق به برخی از منتخبان آنهاست که چند روز پیش به این افراد رای داده اند؟ و اگر این سوء سوابق واقعیت دارد چرا نهادهای ذیربط از رد صلاحیت آنها خودداری کرده اند؟

 فرمانداری شیراز به عنوان نهاد مسئول در این زمینه، موظف است نسبت به تبیین حقیقت و تنویر صادقانه افکار عمومی اقدام فوری نماید چرا که در غیر این صورت، موجی از بی اعتمادی نسبت به شورای پنجم در بین افکار عمومی و شهروندان شیرازی به راه خواهد افتاد و اگر تخلفی نیز صورت گرفته و برخی افراد فاقد صلاحیت جزء منتخبین راه یافته به شورا هستند، هرچه زودتر با اعلام رسمی رد صلاحیت این افراد باید از رای ملت صیانت و پاسداری کرد.

 
کد مطلب : ۱۶۸۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما