نشست علمی معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با تشکل های علمی دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز؛

همدلی و همزبانی راهکار حل مشکلات

5 خرداد 1396 ساعت 15:22

نشست مشترک علمی فی مابین معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای کل کشور،رییس منظقه 4 دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و تشکل های علمی دانشگاه فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز صورت پذیرفت.


به گزارش "حافظ نیوز"، نشست مشترک علمی فی مابین معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای کل کشور،رییس منظقه 4 دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و تشکل های علمی دانشگاه فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز صورت پذیرفت.
در ابتدا نشست  دکترمحمد مهدی علویان مهر رییس منظقه 4 دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و رییس دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز ضمن خوش آمد گویی به دکتر حق پناهی و سایر دبیران تشکل ها این نشست علمی را مطلوب توصیف کرد و از نمایندگان دانشجویان دعوت به ایراد سخنرانی نسبت به ارائه  مطالبات دانشجویان نمود.
در ادامه نشست  زحمت کشان دبیر انجمن های علمی دانشگاه فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز ضمن تشکر از دکتر جامعی مدیریت پژوهشی این دانشگاه به منظور برگزاری این جلسه و همچنین خیر مقدم به معاون محترم پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای کل کشورجناب آقای دکتر حق پناهی افزود : خوشبختانه امروز ما افتخار این را داریم که در خدمت جناب آقای دکتر علویان مهر رییس محترم منتطقه 4 دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و رییس این دانشگاه هستیم و ایشان را به عنوان مدیر موفق این مجموعه می شناسیم و در راستای پیشبرد اهداف و مطالبات، توقعی نابجا و دور از انتظار (صرفا جادوگری) ازایشان نداریم و مرتفع شدن مشکلات و تقویت نقاط مثبت دانشگاه را  با تدبیر و نگاهی واقع بینانه با همدلی و همزبانی و همراهی مسئولین و تشکل های دانشجویی امکان پذیر می دانیم.
سعید زحمت کشان در خصوص مشکلات کلان این دانشگاه  ضمن ابراز خرسندی از دیدگاه جناب آقای دکتر حق پناهی نسبت به چشم انداز دانشگاه فنی و حرفه ای کل کشور افزود: اولین اقدام و راهکار ارتقاء کیفیت سطح علمی این دانشگاه، نهادینه کردن دیدگاه نوین ، ترسیم خط پیشرفت علمی مدون و در راستای تحقق و عملی شدن شعار دانشگاه  که با  بسط دادن آن در مرحله اول در دانشگاه های معین فنی و حرفه ای مراکز استان ها و در ادامه در سایر مجموعه های  وابسته به آن ها می توان به این مهم دست یافت.
وی افزود: پیشنهاد ما این هست که با توجه به جلسات و مکاتبات تشکل های دانشجویی با وزارت علوم و نمایندگان مجلس به ویژه رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و به پشتوانه آن بیانات  مقام معظم رهبری در حمایت از دانشجویان دانشگاه های فنی و حرفه ای که در دیدار با معلمان در چند هفته پیش که از آن ها به عنوان ثروت های ملی یاد کردند،یک کمیسیون  با حضور و مشارکت مسئولین ،انجمن های علمی ، شورای صنفی و بسیج دانشجویی تشکیل شود و کلیه مطالبات و راهکار ها را به عنوان نماینده کل دانشگاه های فنی کشور به صورت یک سند تدوین و تقدیم وزارت علوم شود.
فرشید مزارع فرد، دبیر شورای صنفی دانشگاه هم در این راستا افزود: از مشکلات اساسی دانشگاه فنی و حرفه ای نداشتن اساتید مجرب تمام وقت در سیستم آموزشی و در پیوند با آن کمبود تجهیزات و امکانات بروز در کارگاه ها با توجه به نیاز این دانشگاه  از اولویت های مهم  این مجموعه فنی و مهندسی می باشد.
فرشید مزارع فرد افزود: از دیگر مطالبات عمده می توان به افزایش رشته های کارشناسی و بروز کردن سرفصل های آموزشی این دانشگاه اشاره کرد که با همت و مساعدت جنابعالی و سایر مسئولین وزارت علوم قابل تحقق می باشد.
در ادامه نیز نمایندگان مختلف انجمن های علمی ،نماینده محترم بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی هر یک به بیان دیدگاه های خود نسبت به نقاط مثبت و منفی این دانشگاه پرداختند.
معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه های کشور جناب آقای دکتر حق پناهی نیز در جمع بندی، ضمن تشکر از دغدغه و احساس مسئولیت تشکل ها نسبت به پیشبرد اهداف دانشگاه فنی و حرفه ای کشور افزود: خوشبختانه ما با توجه به صحبت های شما نسبت به حل این مشکلات تمام تلاش خود را به کار بستیم و تاکنون هم به نتایج خوبی رسیده ایم و انشالله پیگیری های خودمان در وزارت علوم را ادامه خواهیم داد و نتایج آن را به اطلاع عموم دانشجویان فنی و حرفه ای کل کشور خواهیم رساند. در خصوص فرمایشات دبیران محترم تشکل ها هم اعتقاد ما بر این است که با حمایت و توسعه  دانشگاه های مراکز استان و در واقع 31 دانشگاه استانی جدید دانشگاه فنی و حرفه ای کشور که در این جا با عنوان دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس با 13 مراکز در نقاط مختلف شیراز و استان است، می توان به تسریع در رسیدن به اهداف دانشگاه که کارافرین بودن محور اصلی آن می باشد دست یافت.
وی افزود: انشالله تشکل های علمی ،صنفی و فرهنگی صحبت های مطرح شده را به صورت یک سند چشم انداز و مدون در هفته های پیش رو به تهران ارسال نمایید و ما حتما این مطالبات شما را پیگیری و نتایج آن را به اطلاع عموم دانشجویان خواهیم رساند.


کد مطلب: 16899

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/16899/همدلی-همزبانی-راهکار-حل-مشکلات

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir