۰
plusresetminus
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

اجرای ۱۵ هزار برنامه در ایام ارتحال امام‌(ره) / توجه به اندیشه‌های امام خمینی(ره) راه‌حل مشکلات جامعه است

تاریخ انتشاردوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۸
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس از اجرای بیش از ۱۵هزار برنامه در ایام ارتحال امام‌(ره) خبر داد و گفت: در میزگردهایی در مدارس و دانشگاه‌ها اندیشه‌های امام خمینی(ره) تبیین می‌شود.
اجرای ۱۵ هزار برنامه در ایام ارتحال امام‌(ره) / توجه به اندیشه‌های امام خمینی(ره) راه‌حل مشکلات جامعه است
به گزارش "حافظ نیوز"، حجت‌الاسلام محمد رضایی در نشست خبری به تشریح برنامه‌های سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در استان فارس پرداخت و گفت: امسال با توجه به اینكه ایام سالروز ارتحال امام خمینی(ره) متقارن با ماه مبارك رمضان است، اعزام كاروان‌ زائران به مرقد مطهر ایشان را نداریم و برنامه‌هایی را در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبركه اجرا می‌كنیم.
وی با بیان اینكه امام راحل در محورهای مختلف مورد نیاز جامعه صاحب‌نظر است، گفت: اگر در اندیشه‌های امام(ره) جست‌وجو كنیم راه حل‌های مشكلات جامعه امروز را در می‌یابیم.
رضایی با تأكید بر اینكه وصیتنامه امام خمینی(ره) امروز به عنوان یك منبع عظیم معنوی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در اختیار ماست، گفت: این وصیت‌نامه دارای راهكارهایی برای رفع مشكلات گوناگون تمام جوامع اعم از اسلامی و غیر اسلامی در ابعاد مختلف است و این مسئله از عظمت اسلام نشئت گرفته است چرا كه اسلام دارای یك چارچوب زیربنایی و روبنایی محكم است و امام نیز به واسطه اینكه طبق این چارچوب عمل می‌كرد، توانسته شكلی جامع صحبت كند.
رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس با تصریح اینكه وصیتنامه امام(ره) برای اقشار مختلف مردم اعم از عوام و خواص حرف دارد، گفت: این وصیتنامه باید در سه محور سیاست،‌ اقتصاد و فرهنگ برای جامعه امروز تبیین شود و باید هر كس به اندازه وسع و توان خود از این بستر استفاده كند.
وی یادآور شد كه امام(ره) اندیشه‌های بلندی داشت و آینده را تحلیل می‌كرد كه در مباحث مختلف اعم از درون‌مرزی و برون‌مرزی منحصر به فرد است.
حجت‌الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برنامه‌های امسال فرصتی است كه بتوانیم هم در بخش شكلی و هم بخش محتوایی آن‌ها از مباحث دینی و مذهبی استفاده كنیم و مهم‌ترین دلایل، پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی را تبیین كنیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، ابزار اصلی كه در دست امام راحل بود را معنویت دانست و گفت: امام راحل در تمام امورات خود نظم و عمل به وعده‌های خود را در دستور كار قرار می‌داد و در این زمینه یك الگوی تمام عیار بود و این خصلتی است كه تمام بزرگان دین ما دارا بودند و باید این مسائل در ماه رمضان برای مردم تبیین شود.
وی از اعزام ۱۴۰۰ مبلغ دینی جهت اجرای برنامه‌های گرامیداشت سالروز ارتحال امام‌(ره) به مساجد و حسینیه‌های استان فارس خبر داد و گفت: این مبلغان دینی به تبیین فرازهایی از وصیتنامه امام خمینی(ره) می‌پردازند.
حجت‌الاسلام رضایی گفت: با توجه به قرار داشتن در ایام ماه مبارك رمضان، ۴۰ درصد از ۱۵هزار برنامه مربوط به ارتحال امام به برنامه‌های قرآنی از قبیل محافل انس با قرآن، شبی با قرآن و ختم قرآن اختصاص دارد.
وی، برگزاری شب شعر، مسابقات فرهنگی، مسابقه وصیتنامه امام(ره)، برپایی نمایشگاه كتاب آثار امام(ره)، وعظ و خطابه در مساجد و حسینیه‌ها، برنامه‌های تبیینی در فرهنگسراهای استان، اجرای برنامه‌های پرسش و پاسخ در مدارس در ارتباط با زندگی فردی و سیاسی امام(ره)، برپایی میزگردهای تبیین اندیشه‌های امام(ره) در دانشگاه‌های استان را از جمله برنامه‌های اجرا شده طی این ایام برشمرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه حدود ۱۲۰ برنامه محوری طی این ایام در شیراز و شهرستان‌های فارس برگزار می‌شود، گفت: بدین منظور طی دو روز مراسم ویژه‌ای در حرمین شیراز برگزار می‌كنیم که مراسمی در ۱۳ خردادماه از ساعت ۱۸ در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز می‌شود كه در آن قرائت قرآن، مداحی و سخنرانی حجت‌الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران پیش‌بینی شده است.
حجت الاسلام رضایی ادامه داد:‌ همچنین مراسم دیگری در ۱۴ خردادماه از ساعت ۱۸ در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز آغاز خواهد شد كه در آن دو قاری بین‌المللی قرآن به تلاوت آیات وحی پرداخته و در ادامه حاجی بابایی، رئیس كمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به سخنرانی خواهد پرداخت.
برپایی ایستگاه‌های صلواتی در اطراف حرم‌های مطهر شیراز در هنگام بعد از اذان مغرب و همچنین گسترانیدن سفره‌های افطار در این حرم‌ها طی این دو روز به‌همت خیران از دیگر برنامه‌هایی بود كه وی از آن‌ها نام برد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در پایان ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم جهت حضور در این برنامه‌ها، گفت: به‌منظور رفاه حال شهروندان با هماهنگی سازمان اتوبوسرانی شیراز، سرویس ایاب ذهاب برای مراسم‌های این دو روز در نظر گرفته شده است.
کد مطلب : ۱۶۹۲۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما