۰
plusresetminus
با انتخاب اعضای پارلمان؛

لاریجانی با 204 رای دوباره رییس مجلس شد/ پزشکیان و مطهری هم نایب رییس ماندند/ خروج 2 عضو فراکسیون امید از ترکیب هیات رییسه

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲
علی لاریجانی با کسب 204 رای از مجموع 268 رای نمایندگان پارلمان برای یک سال دیگر به عنوان رییس مجلس انتخاب شد.
لاریجانی با 204 رای دوباره رییس مجلس شد/ پزشکیان و مطهری هم نایب رییس ماندند/ خروج 2 عضو فراکسیون امید از ترکیب هیات رییسه
به گزارش "حافظ نیوز"،پس در جلسه امروز، نواب رئیسی پزشکیان و مطهری نیز بار دیگر با رای موافق نمایندگان تکرار شد.

رقبای این دو برای نایب رییسی، حميدرضا حاجي بابايي از فراکسيون ولايي و هادي قوامي از فراکسيون مستقلين براي کرسي‎هاي نايب رئيسي مجلس رقابت کردند.

پزشکيان و مطهري به ترتيب با کسب ۱۷۹ و ۱۶۳ رای به عنوان نواب رئيس برگزيده شده و حاجي بابايي و قوامي هم از اين رقابت حذف شدند.

سال گذشته به جای قوامی، دهقان از فراکسیون ولایی در جمع 4 کاندیدای نایب رییسی قرار داشت. دهقان در انتخابات هیات رییسه موقت نفر دوم شد اما در انتخابات هیات رییسه دائمی آرای او با سقوط مواجه شد و جایش را به مطهری داد.

در ادامه جلسه، ناظران هیئت‌رئیسه مجلس دهم برای سال دوم با رأی اکثریت نمایندگان مجلس انتخاب شدند.

از مجموع 276 رأی مأخوذه، محمد آشوری تازیانی با 164 رأی، بهروز نعمتی با 129 رأی و اسدالله عباسی با 122 رأی به دست آوردند. به این ترتیب، محمدقسیم عثمانی نماینده اصلاح طلب که در سال اول، ناظر هیات رییسه بود جای خود را به اسدالله عباسی نماینده اصولگرا داد.
بهروز نعمتی، محمد آشوری‌تازیانی، محمدقسیم عثمانی، رسول خضری، اسدالله عباسی، مجید ناصری‌نژاد، محمد محمودی‌شاه‌نشین و محمد فیضی کاندیدای تصدی پست ناظری (کارپردازی) هیأت رئیسه جدید مجلس دهم بودند.
در انتخابات دبیران هیئت‌رئیسه مجلس دهم برای سال دوم هم از مجموع 277 رأی مأخوذه، اکبر رنجبرزاده با 183 رأی، محمدحسین فرهنگی با 182 ر‌أی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با 179 رأی غلامرضا کاتب با 178 رأی، محمدعلی وکیلی با 171 رأی و احمد امیرآبادی با 165 رأی انتخاب شدند. به این ترتیب، محمدحسین فرهنگی جای علی اکبر یوسف نژاد را گرفت.

در مجموع از دوازده عضو هیات رییسه ده نفر ابقا شدند و دو نفر تغییر کردند. هر دو نفری که از هیات رییسه خارج شدند - محمد قسیم عثمانی و علی اکبر یوسف نژاد - به فراکسیون امید تعلق دارند. به جای این دو نفر، دو نماینده اصولگرا - اسدالله عباسی و محمدحسین فرهنگی - وارد هیات رییسه شدند.

در مجموع به جز علی لاریجانی که مورد توافق همه فراکسیون ها بود، دو صندلی نایب رییسی به فراکسیون امید تعلق گرفت اما از میان 9 صندلی دیگر فقط یک سهمیه به این فراکسیون رسید که محمدعلی وکیلی است. فراکسیون مستقلین هم دو نماینده خود یعنی غلامرضا کاتب و بهروز نعمتی را به هیات رییسه فرستاد و 6 صندلی دیگر هیات رییسه در اختیار فراکسیون نمایندگان ولایی قرار گرفت.
کد مطلب : ۱۶۹۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما