۰
plusresetminus
عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی شیراز:

اهالی فارس، کالای تولید این استان مصرف کنند

تاریخ انتشارجمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵
رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: انتظار است که اهالی استان و شرکت ها و دستگاه های اجرایی، کالای تولید شده در فارس را مصرف کنند تا این گونه از تداوم چرخ تولید در استان حمایت شود.
اهالی فارس، کالای تولید این استان مصرف کنند
به گزارش "حافظ نیوز"، خسرو فروغان در جلسه کمیسیون بازرگانی این اتاق افزود: پارسال واردات ما در استان 17 برابر صادرات ما بوده است که عمده این واردات، ورود کالاهای خریداری شده از خارج از استان و از طریق اینترنت و شبکه های مجازی به استان بوده است.
وی اظهار کرد: این آمار نشان می دهد که پول مردم استان در جیب تولیدکنندگان خارج از استان می رود در حالی که مشابه کالاهای وارد شده در استان ما وجود داشته است.
رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: تولیدکنندگان دیگر استان ها تولیدات و کالاهای خود را در استان ما توزیع می کنند یا خدمات خود را در استان فارس انجام می دهند اما درآمدی به استان تعلق نمی گیرد و تنها درآمد مردم این استان در جیب خارج از استان می رود.
وی اظهارداشت: در پی ادامه این روند تولیدات استان فارس کاهش می یابد و یا قابل رقابت با دیگر مناطق کشور نخواهد بود و در کمتر از پنج سال واحدهای فروش و تولیدی ما به تعطیلی کشانده می شود.
فروغان با بیان اینکه باید برای حضور کالاها و محصولات تولیدی استان فارس در بازارهای کشور چاره اندیشی و برنامه ریزی مناسب شود اضافه کرد: همه فعالان بخش خصوصی استان باید برای پویایی و رقابت در بازار کسب و کار نوین و برندسازی و معرفی کالاهای تولیدی استان در کشور همت کنند. 
عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: احتمال دارد در دولت دوازدهم تغییراتی در برخی از وزارتخانه ها انجام شود که یکی از وزارتخانه های قابل تغییر وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
فروغان اضافه کرد: در پی این تغییر زمزمه تفکیک دوباره این وزارتخانه به 2 وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن ایجاد شده است که اگر این مهم اتفاق بیفتد شاهد تغییرات در سطح های پایین تر در کشور و استان نیز خواهیم بود.
وی ادامه داد: ثبات اقتصادی کشور در گرو تولید و صادرات است که همت دولت و مسئولان بر رشد این دو بخش در کشور است.
در این جلسه مواردی از جمله ایجاد و تقویت بازارهای فروش فروشگاهی و اینترنتی برای تولیدکنندگان استان، تقویت سهم استان با فعال کردن بخش خصوصی در زمینه فروش اینترنتی و مجازی، توجه به اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه در بخش صنعت استان، تقویت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل برای تجارت استان مطرح شد.
کد مطلب : ۱۶۹۶۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما