۰
plusresetminus
امام جمعه شیراز:

مسؤولان چرا در توجیه سند 2030 سر ما را شیره می‌مالند؟!/ امام راحل مردم را ابزار مطامع سیاسی نمی‌کرد

تاریخ انتشارجمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۸
امام‌جمعه شیراز بابیان اینکه امام راحل برای مردم ارزش قائل بود و آن‌ها را ابزار مطامع سیاسی خودش نمی‌دید، اظهار داشت: امام برای مردم حرمت و کرامت قائل بود و معتقد بود همه مسائل باید از طریق مردم دنبال بشود.
مسؤولان چرا در توجیه سند 2030 سر ما را شیره می‌مالند؟!/ امام راحل مردم را ابزار مطامع سیاسی نمی‌کرد
به گزارش "حافظ نیوز"،  آیت‌الله اسدالله ایمانی بعدازظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل در آستانه سالروز ارتحال ایشان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نیز در این 28 سال دقیقاً راه و مسیر امام را تعقیب کرده و توانستند بحران‌های عظیمی که دشمنان قسم‌خورده به کمک هواداران داخلی‌شان در درون نظام طراحی کرده بودند را مدیریت کنند.
وی با اشاره به اینکه اگر مروری بر کارنامه مدیریت و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای داشته باشیم می‌بینیم ایشان چه تهدیدهای عظیم و بزرگی را به فرصت تبدیل کردند، افزود: پروژه مطبوعات زنجیره‌ای، کودتای هجده تیر 78، فتنه سال 88 و... هرکدام می‌توانستند کشور را زمین‌گیر کنند که با مدیریت قاطع رهبری، شرّشان از سر مملکت دور شد.
ایمانی ادامه داد: همگان دیدند که اعتصاب نمایندگان مجلس دوره ششم چه بلوایی در مملکت راه انداخت که دوباره رهبر معظم انقلاب این حرکت را مدیریت کرد و یا بحران کوی دانشگاه که به دنبال آن به وجود آمد چه مسائلی می‌خواستند ایجاد کنند و بالاخره فتنه سال 88 پس از انتخابات، هشت ماه این کشور را معطل نگه داشتند.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس اضافه کرد: حالا عده‌ای راه افتادند می‌خواهند سران فتنه را تطهیر کرده و مسئله حصر را بشکنند؛ بله بشکنند اما بدهند به دادگاه، دادگاه بیاید محاکمه بکند هشت ماه یک مملکت را از کار انداختن مجازاتش چیست؟ به پایگاه بسیج حمله کردن و تعدادی از جوانان بسیجی را به شهادت رساندن مجازاتش چیست؟ خب بیایند وارد ماجرا بشوند.
وی با بیان اینکه فتنه 888 یک فتنه عظیم بود و هنوز آثار آن موجود است، افزود: این تحریم‌هایی که آمریکا انجام داد تحریم‌های فلج‌کننده اوباما بعد از فتنه 88 بود و رهبر معظم انقلاب در همه این بحران‌ها کشتی انقلاب را به ساحل هدایت کرد و امروز در منطقه و در جهان جایگاه عزتمندانه جمهوری اسلامی ایران، جایگاهی بلند و رفیع و عزیز و باعظمت است.
امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: این تحریم‌ها با این موضع‌گیری‌های رئیس‌جمهور آمریکا چیز عادی و طبیعی است و باید دنبال راه‌حل باشیم، اینکه بنشینیم بگوییم این با برجام موافق یا مخالف است، وی که گوش به این حرف‌ها نمی‌دهد و کاری به برجام و غیر برجام ندارد؛ ما چرا خودمان را معطل می‌کنیم که این تحریم‌ها با روح برجام مخالف است یا چرا آمریکا این تحریم‌ها را دارد؟
ایمانی ادامه داد: باید کاری کنیم که تحریم‌ها بی‌اثر بشود و راهش این است که به مردم روی بیاوریم، تولید و اشتغال را بالا ببریم، قدرت اقتصادیمان را بالا ببریم که هدف میان‌مدت دشمن، اقتصاد مملکت است. ما اقتصاد مملکت را درست کنیم طبیعتاً تحریم آن‌ها بی‌اثر و خنثی می‌شود.
امام‌جمعه شیراز اضافه کرد: در همه دنیا این تحریم‌ها وجود دارد، اما آیا آثار تحریم در آن کشورها همچون کشور ماست؟ بنابراین اگر به اقتصاد خودمان برسیم، به مردم اعتماد کنیم همانطور که امام اعتماد می‌کرد و سرمایه و بازو و تخصص مردم را به کار بگیریم، تحریم‌ها خودبه‌خود کن لم یکن می‌شود.
ایمانی همچنین به سند 2030 یونسکو اشاره کرد و گفت: اگر این دولت سخن رهبری را به‌عنوان فصل‌الخطاب قبول دارد من سؤالم این است که این سند 2030 که رهبری مقابلش موضع گرفت چرا این‌قدر در واویلا و اما و اگر انداخته شد؟
وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی مجلس و شورای انقلاب فرهنگی کشور باید قبل از اجرا سند را بررسی کنند نه بعد از اینکه امضای اجرای آن به ادارات ابلاغ‌ شده است.حالا بنشینیم بگوییم این ماده درست است، آن ماده درست نیست، این ماده با تحفظ درست می‌شود، آن ماده بدون تحفظ اشکالی ندارد، این بررسی‌ها قبل از اجراست؛ شما که آمدید اجرا کردید خب چرا اجرا کردید؟ بعد چرا دفاع می‌کنید؟
امام‌جمعه شیراز اضافه کرد: نتیجه سند 2030 یعنی ما سال 2030 نتیجه اجرای این سند را بدهیم به یونسکو و سازمان ملل تا آن‌ها ارزیابی کنند که ما بچه خوبی شده‌ایم یا نشدیم! آخر حرف ما این است، ما فرهنگ آن‌ها را قبول کردیم یا نکردیم که به ما نمره بدهند؟ خب چرا سر ما را شیره می‌مالید؟ وقتی رهبری فرمود نه، شما نیز اطاعت کنید، بگوئید نه و تمامش کنید.
کد مطلب : ۱۶۹۶۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما