۰
plusresetminus

روحانی: صلح با دشمنان شهامت می‌خواهد

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۹
رییس‌جمهور تاکید کرد: خیلی شهامت می‌خواهد فردی برای مصالحش در برابر بدخواهان و دشمنان اسلام دست صلح دراز کند و مصالحه کند ولی امام حسن برای دین خدا و امت اسلام این کار را کرد و این نیزه و تیرها را تحمل کرد.
روحانی: صلح با دشمنان شهامت می‌خواهد
به گزارش "حافظ نیوز"،حجت‌الاسلام حسن روحانی در ضیافت افطار تجلیل از خادمان قرآنی کتاب آسمانی قرآن و ‏آیات آن را معجزه جاوید و پیامبر گرامی اسلام(ص) و خاندان بزرگوار ایشان را معجزه تربیت همین قرآن و ‏مکتب دانست و گفت: اگر بخواهیم تجسم قرآن را ببینیم باید آن را در وجود پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) ‏و در کلام، اخلاق و رفتارشان ببینیم.‏  او با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر تعالیم قرآن و پیروی از اهل بیتِ تربیت یافته در مکتب قرآن ‏استوار است و حاصل نزدیکی و آشنایی با قرآن است، اظهار داشت: روزگاری شنیدن صدای قاریان برجسته مصری با اولین وسایل ضبط صدا این ‏آرزو را در ما برمی‌انگیخت که در ایران نیز چنین قاریانی داشته باشیم. 

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب ‏اسلامی به این آرزو رسیده‌ایم و قاریان برجسته ما که در عرصه بین‌المللی حضور درخشانی دارند، مایه ‏افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: این مسئله زمانی اهمیت می‌یابد که توطئه‌هایی علیه اسلام، شیعه و ایران وجود دارد و اینگونه تبلیغ ‏می‌کنند که راه ما و قرآن ما با اسلام حقیقی تفاوت دارد، این قاریان سرداران تبلیغ اسلام حقیقی و رحمانی ‏هستند که در عمل نشان می‌دهند که راه و عمل جمهوری اسلامی ایران چیست؟ 

روحانی با اشاره به میلاد امام حسن مجتبی (ع) خاطرنشان کرد: امروز روز امام صلح است. ‏امروز روز بسیار مبارکی است چرا که امام حسن(ع) مظهر حلم و صبر بود. صبر و حلم برای صلح، سخت‌تر ‏از صبر و استقامت در میدان جنگ است. ‏ او با بیان اینکه امام(ره) هم صبر و حلم را در صلح و هم صبر و استقامت را در ‏میدان جنگ تجربه کرد و ما هر دو را در امام دیدیم، ابراز داشت: شجاعت امام در سال‌های آغاز انقلاب و ‏دوران دفاع مقدس و صبر و حلم ایشان در دوران پایانی جنگ در پذیرفتن صلح به گونه‌ای بود که کسانی ‏که در متن امور بودند، می‌توانند سختی این صبر و شجاعت را درک کنند.‏

رییس‌‌جمهور با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) بیان کرد: سربازی که سرمزر ایستاده و در میدان خطر ایستاده و نمی‌داند شب را به سلامت می‌گذارند و سالم به خانه باز می‌گردد یا خیر کار سختی را انجام می‌دهد. این خیلی شجاعت می‌خواهد. پیامبر یک شب در میدان جنگ را بالاتر از شب قدر می‌داند اما با همه این‌ها صلح سخت‌تر از جنگ است. تیرها و نیزه‌های صلح دردناکتر از تیرها و نیزه‌های جنگ است.
روحانی با بیان اینکه ما دیدیم امام برای جنگ نگفت جام زهر نوشیدم ولی برای صلح گفت جام زهر را نوشیدم، یادآور شد: خیلی شهامت می‌خواهد فردی برای مصالحش در برابر بدخواهان و دشمنان اسلام دست صلح دراز کند و مصالحه کند ولی امام حسن برای دین خدا و امت اسلام این کار را کرد و این نیزه و تیرها را تحمل کرد. اصحاب نزدیک ایشان گفتند ای کاش نبودیم و این مساله را نمی‌دیدیم. این درد از درد شمشیر خیلی سخت‌تر است.

او با بیان اینکه ائمه خدا و قرآن کریم هر دو راه زندگی را به ما آموختند، عنوان کرد: ما باید این راه را فرا‏گرفته و آن را به فرزندان خود منتقل کنیم تا قرآن را با صوت زیبا و تجوید صحیح خوانده و با درک معانی ‏بتوانند به معارف آن عمل کنند.‏ رییس‌ جمهور ابراز خوشحالی از حضور کثیر و فعال خادمان قرآن در میان ملت ایران اظهار داشت: همه ‏باید تلاش کنیم خدمتگزار خوبی برای قرآن بوده و مبلغان راستینی برای قرآن و راه پیامبر(ص) و اهل ‏بیت(ع) باشیم.‏ بی‌تردید خدای متعال در سایه عمل به قرآن کریم ما را به سعادت خواهد رساند.‏
کد مطلب : ۱۷۰۲۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما