۰
plusresetminus
پایان هفته دوم لیگ جهانی والیبال؛

ایران از سد آرژانتین هم گذشت

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۸
تیم ملی ایران در سومین بازی خود از هفته دوم لیگ جهانی والیبال در سالن آزادی برابر شاگردان ولاسکو در تیم ملی آرژانتین به میدان رفت.
ایران از سد آرژانتین هم گذشت
به گزارش "حافظ نیوز"،تیم ملی والیبال ایران در روز پایانی از هفته دوم لیگ جهانی ۲۰۱۷ والیبال در سالن دوازده هزار نفری آزادی و در مقابل دیدگان تماشاگران خودی رو در روی تیم ملی آرژانتین قرار گرفت.
آرژانتین که همگان با بازگشت خولیو ولاسکو بر روی نیمکت هدایت این تیم، تصور می کردند روزهای خوبی را پیش رو دارد در لیگ جهانی امسال در غیاب فاکونتو کونته و دیگر ستاره هایش عملکرد ضعیفی را از خود نشان داده است‌. آرژانتین تا قبل از بازی با ایران با یک برد و چهار باخت و کسب تنها سه امتیاز در انتهای جدول سطح یک لیگ جهانی قرار دارند و امیدوارند با شکست ایران خود را از قعر جدول جدا کنند.
تیم ملی ایران دیروز نخستین بازی خود در تهران را با نتیجه 3 بر 2 برابر بلژیک به سود خود به پایان برد اما در دیدار دوم برابر صربستان 3 بر یک تن به شکست داد.
تیم ملی والیبال ایران نیز با حضور ایگور کولاکوویچ سرمربی جدید خود، تا قبل از این دیدار با دو برد و سه باخت و کسب ۵ امتیاز در جایگاه نهم سطح یک لیگ جهانی قرار دارد.
سعید معروف، فرهاد سال‌افزون، رضا قرا، امیر غفور، فرهاد نظری‌افشار، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی‌پور، محمد جواد معنوی‌نژاد، سامان فائزی، عادل غلامی، مسعود غلامی، مهدی مرندی و مصطفی حیدری تیم ملی والیبال ایران را در لیگ جهانی همراهی می‌کنند.
ست اول ۲۹-۲۷ ایران
سعید معروف، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، عادل غلامی، سید محمد موسوی، امیر عفور و مهدی مرندی بازی را برای ایران آغاز کردند.
در میان سوت های کر کننده هواداران پرشور ایرانی این شاگر ان ولاسکو بودند که امتیاز نخست را کسب کردند.
جو سنگین ورزشگاه تمرکز زننده سرویس را به هم زد و بازیکن آرژانتین توپ را به بیرو زد تا دو تیم در امتیاز یک به تساوی برسند.
ولاسکو که این بار در کسوت مربیگری آرژانتین رو در روی تماشاگران ایرانی قرار گرفته بود با شناخت از نحوه پخش شدن پاس ها از طریق سعید معروف مهاجمان ایران را با مشکل مواجه کرد و بازیکنانش با عملکرد بهتر در دفاع روی تور توانستند ۸ بر ۶ از ایران پیش افتند.
بازیکنان ایران که به دنبال جبران شکست بازی دیشب برابر صربستان بودند در برخی صحنه ها عجول عمل کردند و همین کافی بود تا آرژانتین به لطف سرویس های ریسکی اختلاف را به عدد چهار برساند و ۱۲ بر ۸ از ایران پیش افتاد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد.
مدافعان ایران در ست نخست به دلیل عدم شناسایی درست مهاجمان حریف عملکرد ضعیفی از خود در روی تور نشان دادند و نتوانستند روند امتیاز گیری آرژانتین را با مشکل مواجه کنند و بازی ۱۶ بر ۱۲ شد.
با عدم برخورد توپ به دست مدافع روی تور ایران اختلاف به عدد دو رسید و نتیجه همچنان ۱۸ بر ۱۶ به سود آرژانتین در جریان بود.
با تک دفاع دیدنی موسوی از منطقه چهار امتیاز ۱۹ برای ایران به دست آمد و فاصله به حداقل رسید. همین باعث شد ولاسکو درخواست زمان استراحت کند.
سعید معروف با یک حرکت فریبنده توپ دوم را مستقیما وارد زمین صربستان کرد و شادی را به سکوها برگرداند.
سرویس خوب سامان فائزی هم دریافت حریف را با مشکل مواجه کرد و همه چیز  در عدد ۲۱ برابر شد.
تصمیم جنجالی و دیر هنگام داور اول به سود ایران در هنگام بازبینی صحنه در میان سوت های ممتد هواداران باعث شد همه چیز در عدد ۲۳ به تساوی برسد و ولاسکو در همین حین دومین وقت استراحت خود را نیز درخواست کرد.
آرژانتین زودتر از ایران به عدد ۲۴ رسید و این بار کولاکوویچ تایم استراحت درخواست کرد.
پس از یک رالی جذاب و کسب امتیاز از سوی ایران همه چیز دوباره مساوی شد.
بازی در امتیازهای بالای 25 ادامه داشت و هیچ یک از دو تیم حاضر به تسلیم شدن نبودند.
در پایان ایران ست نخست را با نتیجه ۲۹ بر ۲۷ به سود خود به پایان برد و یک بر صفر پیش افتاد.
ست دوم ۲۵-۲۰ ایران
بازیکنان ایران که در ست نخست خطر را احساس کرده بودند، با تمرکز بالا ست دوم را آغاز کردند و در همان ابتدا 3 بر یک از آرژانتین پیش افتادند.
در ابتدای ست دوم، دکتر مسعود سلطانی فر نیز در استادیوم حاضر شد و از نزدیک به تماشای بازی ملی پوشان پرداخت.
شاگردان ولاسکو دست بردار نبودند و با کار گروهی منسجم و هم چنین یک دفاع موفق شدند بازی را در عدد شش به تساوی برسانند اما باز هم ایران بود که با برتری در توپ های برگشتی توانست ۹ بر ۶ بازی را به نفع خود تغییر دهد.
سرویس های پر قدرت عبادی پور و قائمی و در پی آن حمایت های انتهای زمین باعث شد آرژانتینی ها در کسب امتیاز با مشکل مواجه شوند و نتیجه ۱۱ بر ۷ به سود ایران شد.
شاگردان ولاسکو در میان سوت های هواداران ایرانی در پی کاهش اختلاف بودند اما ایران امتیاز شانزده را کسب کرد و حریف در امتیاز ۱۴ باقی ماند.
عبادی پور پس از دریافت توپ در انتهای زمین با یک پرواز بلند از منطقه شش و از پشت خط فاصله را دوباره به عدد چهار رساند و نتیجه ۱۹ بر ۱۵ به نفع ایران شد.
بازیکنان ایران که به دنبال تمام کردن کار در ست دوم بودند درتوپ های برگشتی بسیار موفق ظاهر شدند و ۲۲ بر ۱۸ پیش افتادند.
فرهاد سال افزون هم در یک حرکت دیدنی توپ را به صورت جا خالی تبدیل به امتیاز کرد و ایران به عدد ۲۴ رسید.
ایران ست دوم را ۲۵ بر ۲۰ از آن خود کرد و نتیجه در مجموع دو بر صفر به سود ایران شد.
ست سوم ۲۰-۲۵ آرژانتین
شاگردان ولاسکو که دوست داشتند بازی را به ست های بعدی بکشانند. ست سوم را بسیار جنگنده شروع کردند و اجازه نمی دادند بازیکنان ایران بتوانند اختلاف ایجاد کنند و بازی تا امتیاز شش برابر دنبال می شد.
توپ مهاجم آرژانتین به بیرون رفت اما ولاسکو در خواست ویدیو چک داد. با بازبینی صحنه داور اول رای به بیرون بودن توپ داد و نتیجه ۸ بر ۶ به نفع ایران شد.
دفاع روی تور آرژانتین که از ابتدای بازی مهاجمان ایران را به دردسر انداخته بود باز هم موفق عمل کرد و دو تیم در عدد ۹ به تساوی رسیدند.
اشتباهات متعدد بازیکنان ایران و هم چنین عملکرد ضعیف در دفاع روی تور کار را برای حریف راحت تر کرد و آرژانتین با تمرکز بهتر توانست ۱۶ بر ۱۳ پیش بیفتد.
پس از کسب امتیاز ۱۸ از سوی آرژانتین، کولاکوویچ که اصلا نمیخواست کار به ست چهارم کشیده شود درخواست وقت استراحت کرد تا با ایجاد وقفه در بازی بتواند روند امتیاز گیری آرژانتین را با مشکل مواجه سازد.
ولاسکو دو تعویض همزمان انجام داد. اسپک مهاجم ایران هم با دفاع آماده حریف در زمین خودی خوابید. در توپ های برگشتی هم آرژانتین بهتر عمل کرد و ضمن برتری ۲۲ بر ۱۷ در آستانه پیروزی در ست سوم قرار گرفتند.
آرژانتین ست سوم را ۲۵ بر ۲۰ به سود خود به پایان بردند اما همچنان در مجموع دو بر یک در ست شماری از ایران عقب بودند.
ست چهارم 25- 23 آرژانتین
تیم ایران هر چه به پایان بازی نزدیک می شدیم به دلیل خستگی، کمی پر اشتباه تر از آرژانتین بازی می کردند. در سوی مقابل ولاسکو هم با آنالیز دقیق نفرات تیم ایران کار را برای مهاجمان ما سخت کرده بود و بازی تا امتیاز چهار برابر پیش رفت.
تماشاگران که خطر را احساس کرده بودند همگی در حالت ایستاده به تشویق والیبالیست ها پرداختند و همین روحیه مضاعف باعث شد ایران زودتر از حریف به عدد هشت برسد و نتیجه ۸ بر ۶ شد.
بازیکنان دو تیم برای کسب هر امتیاز با تمام توان کار می کردند و همین باعث شد تا بازی بسیار نزدیک و حساس دنبال شود.
آرژانتین توانست در امتیاز ۱۰ کار را به تساوی بکشاند اما انگیزه بالای بلند قامتان ایران آن ها را در کسب امتیازات کمک کرد و ایران ۱۴ بر ۱۱ جلو افتاد. ولاسکو پس از این امتیاز بلافاصله درخواست وقت استراحت کرد.
 پس از وقفه ایجاد شده مهاجمان ایران در تبدیل توپ ها به امتیاز با مشکل مواجه شدند و آرژانتین با بهره بردن از نا هماهنگی ایجاد شده به یکباره گوی سبقت را از ایران دزدید و با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ از ایران پیشی گرفت.
تک دفاع زیبای حریف اختلاف را به عدد دو رساند و نتیجه ۱۸ بر ۱۶ شد. کولاکویج که خطر را بیش از پیش احساس می کرد  درخواست وقت استراحت کرد اما این وقفه هم کافی نبود و آرژانتین باز هم فاصله را بیشتر کرد.
سالن مملو از جمعیت آزادی یک صدا تیم ملی ایران را تشویق می کردند. ایران امتیاز ۲۰ را کسب کرد و اختلاف به حداقل رسید.
ایران هم چنان با یک امتیاز کمتر در تعقیب آرژانتین بود اما حریف زودتر از ایران به امتیاز ۲۴ رسید و در استانه کشاندن بازی به ست پنجم قرار گرفت.
در امتیاز ۲۴ بر ۲۲ کولاکوویچ درخواست تایم استراحت کرد.
در پایان آرژانتین ۲۵ بر 23 ست چهارم را از آن خود کرد و با به تساوی کشاندن بازی، کار را به ست پنجم کشاند.
ست پنجم ۱۵-۱۱ ایران
ولاسکو در میان تشویق های بی امان هواداران ایرانی موفق شد کار را به ست پنجم بکشاند و کولاکوویچ را در معرض امتحانی سخت قرار دهد.
ایران امتیاز نخست را در میان دلهره و اظطراب شدید کسب کرد. بلافاصله آرژانتین هم بازی را به تساوی کشاند.
پس از کسب امتیاز دوم از سوی ایران، توپ مهاجم آرژانتین از منطقه شش زمین تیم ایران به بیرون رفت و حساب کار ۳ بر یک به سود ایران شد.
با بازبینی صحنه معلوم شد توپ زده شده از سوی غفور به انگشتان مدافع حریف برخورد داشته و همین باعث شد تا ایران به امتیاز پنجم برسد.
در ادامه باز هم شاگردان کولاکوویچ با تسلط بیشتر بر جریان بازی و استفاده بهتر از توپ های برگشتی توانستند دو امتیاز دیگر بگیرند و نتیجه را ۷ بر ۲ به سود خود کنند.
از دست رفتن تمرکز بازیکنان ایران در یک لحطه کافی بود تا حریف سه امتیاز پیاپی کسب کند. سرمربی ایران هم‌برای جلوگیری از امتیتز گیری بیشتر آرژانتین تایم استراحت را درخواست کرد.
در امتیاز ۸بر ۶ به سود ایران زمین ها جا به جا شد.
سامان فائزی برای زدن سرویس به زمین آمد و با زدن یک سرویس هدفدار کار را برای مهاجم آرژانتین سخت کرد و نتیجه ۱۰ بر ۶ شد. پس از این امتیاز ولاسکو درخواست تایم استراحت کرد.
با تشویق های یک پارچه تماشاگران ایران به امتیاز ۱۲ رسید و آرژانتین در عدد ۸ باقی ماند.
 در لحظات پایانی ایران ۱۴ بر ۱۰ از حریف پیش افتاد.
در پایان ایران این ست حساس را ۱۵ بر ۱۱ از آن خود کرد و در مجموع سه بر دو شاگردان سخت کوش ولاسکو را شکست دادند.
ست های این بازی با نتایج ۲۹ بر ۲۷، ۲۵ بر ۲۰، ۲۰ بر ۲۵، ۲۳ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۹ به سود ایران به پایان رسید.
دو تیم ایران و آرژانتین با احتساب بازی امروز تاکنون سه بار در طول ادوار لیگ جهانی به مصاف هم رفته اند که ایران در هر سه بازی برابر حریف به برتری رسیده است.
تیم ملی ایران هم اکنون با سه برد و سه باخت از شش بازی، هفت امتیازی شد توانست قبل از شروع هفته پایانی جایگاهش را در جدول بهبود ببخشد و به صعود امیدوار شود. تیم ملی آرژانتین هم با تنها یک برد و پنج باخت و کسب چهار امتیاز هم چنان در قعر جدول سطح یک لیگ جهانی باقی ماند و تقریبا شانس خود را برای صعود از دست رفته دید.
تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم بازی ها در سالن آزادی تهران میزبان سه تیم بلژیک، صربستان و آرژانتین بود و در پایان با دو برد و یک باخت برابر صربستان توانست چهار امتیاز دیگر به اندوخته هایش اضافه کند.
کد مطلب : ۱۷۰۲۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما