معاون اموراقتصادی استانداری فارس خبر داد:

الزام دستگاههای اقتصادی و اجرایی فارس در ارائه برنامه برای جذب سرمایه گذاری خارجی

22 خرداد 1396 ساعت 16:42

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت:کلیه دستگاههای اقتصادی و اجرایی استان مکلف به ارائه برنامه برای جذب سرمایه گذاری خارجی در سال جاری می باشند.


به گزارش "حافظ نیوز"، يداله رحماني معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در پنجاه ونهمين جلسه كميته جذب و حمايت از سرمايه گذاري استان اظهار داشت:بر اساس ابلاغیه سازمان سرمایه گذاری خارجی ایران، 555 میلیون دلارسهمیه برای جذب سرمایه گذاری خارجی برای استان فارس در سال 1396 درنظر گرفته شده که کلیه دستگاههای اقتصادی و اجرایی استان برای تحقق آن موظف به ارائه برنامه می باشند. 

رحمانی افزود: بر اساس بند 2 بسته رونق توليد و اشتغال مصوب ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي كشور، وزارت امور اقتصادي و دارايي مكلف شده است تا اقدامات و هماهنگي هاي لازم را براي جلب 15 ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي در سال 1396 با اولويت جذب از كشورهاي صاحب تكنولوژي و نوآوري با رويكرد توسعه صادرات و انتقال فناوري انجام دهد. 
وی اضافه کرد: در راستاي عملياتي نمودن تكليف يادشده در استان فارس، سازمان ها و ادارات كل استاني موظف به تهيه برنامه ها و اقدامات پيش بيني شده براي تحقق سهميه استاني مي باشند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع گفت: درحال حاضر و در شرايط پسابرجامي اقتصاد ايران و با تلاش هاي دولت تدبير و اميد فضاي مناسبي براي سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف اقتصادي با جهت گيري صدور محصولات و خدمات به بازارهاي جهاني فراهم شده كه رقم سهميه اعلام شده متناسب با اين وضعيت نمي باشد و مسئولان استاني مي بايست با استفاده حداكثري از فرصت ايجاد شده تمامي مساعي خويش را براي سرمايه گذاري خارجي در استان معطوف نمايند تا شاهد جلب و جذب سرمايه گذاري خارجي بيشتري در سال 96 در استان فارس باشيم.
 
وي با تاكيد بر اهميت و جايگاه جذب سرمايه گذاري خارجي در استان گفت: با شناسايي پتانسيل ها و فرصت هاي سرمايه گذاري استان، بيش از 162 بسته سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف صنعت، كشاورزي و خدمات به دو زبان فارسي و انگليسي با بيش از 614 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري تهيه شده و برنامه هاي عملياتي آنها براي تامين منابع مالي خارجي نيز در استان انجام گرديده كه مسير ساده تري را براي جذب سرمايه گذاري خارجي ايجاد نموده است.
 
در اين جلسه مشكلات  4 پروژه سرمايه گذاري استان مطرح و تصميات لازم براي رفع مشكل آنها اتخاذ گرديد. 


کد مطلب: 17030

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17030/الزام-دستگاههای-اقتصادی-اجرایی-فارس-ارائه-برنامه-جذب-سرمایه-گذاری-خارجی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir