۰
plusresetminus

احتمال تشکيل بزرگ‌ترين بانک خصوصي کشور

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸
س از آنکه سيف، رئيس کل بانک مرکزي درباره برنامه اين بانک براي ادغام برخي بانک‌ها خبر داد،شايعات مختلفي به‌ويژه در فضاي مجازي شکل گرفت. تازه‌ترين خبرها (شايعات) از تصميم به ادغام موسسات اعتباري ثامن و کوثر با بانک مهر اقتصاد و تشکيل بانک کوثر حکايت دارد که دو بانک مهر اقتصاد و موسسه اعتباري کوثر در اطلاعيه‌هايي اين اخبار را تاييد نکردند، اما بايد تا سه‌شنبه منتظر اخبار جديد باشيم.
احتمال تشکيل بزرگ‌ترين بانک خصوصي کشور
به گزارش "حافظ نیوز"،در متن اطلاعيه موسسه اعتباري کوثر خبر ادغام صراحتا تکذيب نشده و حتي از انجام مذاکرات در اين زمينه خبر داده است. برخي پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني از ادغام اين سه موسسه پولي به‌طور قطعي تا اول تيرماه خبر داده‌اند؛ اما روابط عمومي بانک مهر اقتصاد صراحتا اين ادغام را تکذيب کرده و گفته که اين شايعات را روابط عمومي دو موسسه فوق اعلام کرده‌اند. به هر حال دو موسسه فوق در حالي دو اطلاعيه متفاوت منتشر کرده‌اند که موسسه اعتباري ثامن سکوت اختيار کرده است. شايد محتمل‌ترين گزينه نيز همين موسسه باشد که قرار است تحت کفالت موسسه اعتباري کوثر قرار گيرد. فعلا اين شايعه نزديک‌ترين زمان به واقعيت را دارد تا ادغام برخي بانک‌هاي ديگر که منابع آگاه از آن خبر مي‌دهند.
اگر ادغام سه بانک و موسسه قطعي شود و با احتساب 351 شعبه موسسه اعتباري کوثر، 730 شعبه بانک مهر اقتصاد و 600 شعبه موسسه اعتباري ثامن، بانکي با يک هزار و 681 شعبه تشکيل مي‌شود. اين بانک بزرگ در اين حجم از شعب قابل‌مقايسه با هيچ بانک خصوصي نخواهد بود و در ميان بانک‌هاي خصوصي شده هم مي‌توان آن را هم‌رديف با بانک‌هايي مانند ملت با يک هزار و 571 شعبه يا تجارت با يک هزار و 706 شعبه قرار داد.به هر حال طبق اطلاعيه موسسه اعتباري کوثر، اين خبر در پي مصوبه شوراي پول و اعتبار و اعلام بانک مرکزي تاييد خواهد شد.

در اطلاعيه موسسه اعتباري کوثر نيز آمده است: پيرو انتشار اخباري در سايت‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي با موضوع ادغام بانك مهر اقتصاد و موسسه اعتباري ثامن‌الائمه در موسسه اعتباري كوثر و ايجاد «بانك كوثر» و به‌رغم مذاكرات انجام شده و توافقات حاصله في مابين با موضوع مزبور به اطلاع مي‌رساند هر گونه تصميم‌گيري در حوزه نظام بانكي كشور منوط به مصوبه شوراي پول و اعتبار و ابلاغ بانك مركزي است كه هنوز تاييديه‌اي که از سوي بانك مركزي صادر شده باشد، به‌دست اين موسسه نرسيده است.اين در حالي است که روابط عمومي بانک مهر اقتصاد شايعه ادغام اين بانک با موسسات مالي و اعتباري کوثر و ثامن را قويا تکذيب کرد.

به گزارش روابط عمومي بانک مهر اقتصاد، فعاليت اين بانک به‌صورت مستقل در عرصه پولي و مالي کشور با قوت و قدرت ادامه دارد و اخبار مندرج در برخي پايگاه‌هاي خبري و رسانه‌ها، شايعه و کذب محض است؛ بنابراين سپرده‌گذاران و مشتريان گرامي هيچ گونه نگراني در اين خصوص نداشته باشند.براساس اين گزارش روابط عمومي بانک مهر اقتصاد انتشار اين گونه اخبار را ناشي از التهابات به‌وجود آمده اخير در بازار پولي و مالي کشور دانست و تاکيد کرد: انتشار اين قبيل شايعات هيچ تاثيري در روند فعاليت‌ها و برنامه‌هاي فعلي و آتي بانک ندارد و اين‌گونه اخبارِ کذب و بي‌اعتبار نشات گرفته از سوء‌استفاده و ضعف برخي رقباي بانک مهر اقتصاد در شبکه بانکي کشور است.همچنين روابط عمومي بانک مهر اقتصاد در اطلاعيه ديگري هر گونه مذاکره با موسسات کوثر و ثامن را تکذيب کرد. به گزارش روابط عمومي بانک مهر اقتصاد، اين بانک انجام هر گونه مذاکره و توافقات با موسسات اعتباري کوثر و ثامن را براي ادغام تکذيب کرد، همچنين با توجه به اينکه مقوله ادغام بانک‌ها و موسسات مالي در حوزه اختيار بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران و شوراي پول و اعتبار است، اين موضوع تاکنون در اين دو نهاد تصميم‌گير، طرح نشده و ابلاغيه‌اي به اين بانک ارسال نشده است. شايعات مطروحه صرفا ازسوي موسسات ياد شده منتشر شده و تمامي اخبار منتشر شده فاقد اعتبار است.
کد مطلب : ۱۷۰۸۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما