۰
plusresetminus
برنامه محفل انس با قرآن کریم در جوار آرامگاه حافظ؛

جز خوانی قرآن به همراه توریست ها + مصاحبه

تاریخ انتشاردوشنبه ۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۵
جز خوانی قرآن به همراه توریست ها + مصاحبه
به گزارش "حافظ نیوز"، با فرا رسیدن ماه مهمانی خدا، رمضان المبارک، همزمان با مراسم جز خوانی قرآن کریم در اماکن متبرکه، محفل انس با قرآن در کنار آرامگاه بزرگ حافظ قرآن خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی هر روز ۲ ساعت قبل اذان مغرب برگزار گردید.

زهرا ناظری، مسئول برگزاری این برنامه در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: " این برنامه طی چندسال گذشته توسط جمعی از جوانان شیرازی در آرامگاه حافظ برگزار شده و در طول سال نیز یکشنبه ها پذیرای قرآن دوستان است."
وی در ادامه افزود: "علاوه بر تلاوت یک جز قرآن کریم میان برنامه هایی مانند غزل خوانی و همچنین ترجمه ای از آیات و غزل ها به زبان انگلیسی نیز به محتوای این برنامه افزوده که خود جنبه فرهنگی برای ترتیل خوانی قرآن با نوای دانشین و در بین توریست های حاضر در این مکان داشته و باعث جلب نظر و اظهار علاقه مندی آنها به صوت معانی والای قرآن دارد.
عشقت رسد به فریاد ارخود به سان حافظ
قرآن زبر بخوانی در چهارده روایت "



سپس در ادامه به همراه خانم ناظری مصاحبه کوتاهی با یکی از توریست های حاضر در این محفل داشتیم که می خوانید:

* سلام به آرامگاه حافظ خوش آمدید ، شما اینجا ایستادید و در حال مشاهده جمع خوانی قرآن  هستید ، لطفا نظر خودتون رو در مورد این اتفاق به ما بگید و اینکه شما چه احساسی داری زمانی که قرآن خوانده میشه؟

توریست: من فکر میکنم که این یک اتفاق زیبا هست ، (صدا) بسیار خوش آهنگ است ،  فقط ای کاش که  من میتونستم  (معانی) روبفهمم ، اما خیلی زیباست و  لحظات من رو دلپذیر کرده و واقعا حس این مکان زیبا را القاء کرد  و عالیه...

* قبل از مصاحبه شما به من گفتید که این چیزی شبیه صدای موزیک هست ، واقع ا این طور هست؟

توریست: بله این چیزی شبیه آهنگ  خواندن هست و همانطور که گفتم خیلی ملودیک و خوش نوا هست .

* ممنون از وقتی که به ما دادید. امیدوارم که از سفرتون به ایران و آشنایی با قرآن لدت کافی رو ببرید.




خبرنگار: محمد صادقی
کد مطلب : ۱۷۱۲۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما